|
|
  |
Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ? |
|
|
|
29-10-2012, 01:01
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska  Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar .
|
|
|
|
|
29-10-2012, 01:03
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:01)  Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska  Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar . Du skriver ju i argtråden. Har du glömt det? :-D
|
|
|
|
|
29-10-2012, 01:06
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,,
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
29-10-2012, 01:14
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:07)  Ja det gör jag ju  men arg är jag inte alls !måste man vara arg i den här tråden da  Man ska väl berätta vad som gjort en arg idag. Själv skulle jag kunna berätta vad som gjort mig uppgiven men jag orkar inte. Ska sova istället.  CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 01:06)  Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,, Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova.
|
|
|
|
|
29-10-2012, 01:40
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14)  Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova. Gnäll och klagomål ska väl helst undvikas. Samtidigt känner jag att en attityd att möta respons/kritik som att det är helt ointressant eftersom jag vet hur jag är, inte heller är särskilt fruktbar. Om många tycker att jag låter arg eller sur, men min avsikt inte är denna, är det väl mer konstruktivt att anpassa mitt uttryck än att låtsas som det regnar.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
29-10-2012, 09:03
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14)  ..............men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons....... Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
29-10-2012, 09:39
|
Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 29-10-2012, 09:03)  Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs. Ja, det är just det där jag menar. Allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade. När jag nu fått förtroendet att moderera här så kommer det där vara en av mina prioriterade uppgifter att stävja. Men vi moderatorer kommer säkert också att drabbas av barnsjukdomar som ni kommer att bli arg över (med tanke på trådens egentliga ämne...)
|
|
|
|
|
29-10-2012, 11:11
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Både arg och besviken här idag. Jag har en bekant som redan när vår äldsta hund var valp bokade en valp från första kullen, vi parade hunden efter mycket tjat om valp från henne och när valparna väl var leveransklara så backade hon ur för att hennes man sa nej, han ville ha en stor hund och ingen dvärghund. Nu har samma person tjatat hela sommaren om valpar och frågat flera gånger i veckan om inte tiken löpt än, jag hade hellre velat para på ett vårlöp då det är lättare att få valpar sålda under semestertider men hon har varit så på om parning så det var hon som hittade hanen som jag nu parat tiken med. Jag har betalat flera tusen i språngavgift och nu gick hon och köpte en mopsvalp istället. Arg? minst sagt. Besviken? Ja, otroligt mycket :-( Vad har man lärt sig av detta då? Jo, att gör inget för andras skull om du inte känner att det är helt rätt.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
29-10-2012, 11:34
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:05)  Det som gjorde mig arg i dag var att läsa en del dumma inlägg här,som tex att man ska vara arg otrevlig och ilsk här och provosera andra !  Konstigt att en del människor kan lever på sånt ? Sorry Motti, men var och i vilken mening skrev jag, att jag skulle vara otrevlig på forumet?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
02-11-2012, 02:36
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Vända kappan efter vinden personer gör mig arg , inte bara i dag utan varje dag .
När man träffar på och pratar med en person som är som en ål , hal och svår att " få tag i " , och hela tiden hycklar och inte står för något eget , det gör mig arg. Som ena stunden fullkomligt älskar XXX men i nästa sekund , när någon annan sagt att den älskar YYY , ändrar sig med " jo det förstås YYY tycker jag egentligen bättre om " .
Eller ska man kanske tycka synd om någon som beter sig så ? Som inte törs vara sig själv av någon anledning.
ÖVerhuvudtaget personer man inte kan lita på gör mig arg , fast de först nämnda förstår man ju att man inte kan lita på .
Gör ett tillägg , för tydligen är jag riktigt arg nu.
Är också arg på personer som dömer en hel "grupp " för något som en enskild individ , som kan sägas tillhöra " gruppen " , gjort sig skyldig till. T ex att en rödhårig person har kört rattonykter och då är det helt plötsligt så att alla rödhåriga kör med sprit i kroppen . Det förstår ni väl eller det säger sig väl självt blir argumenten för att det är så .
Så är jag arg för en annan persons räkning , en mattläggare. Vi valde " korkmatta " till köket i sommarstugan förra veckan. I dag åkte vi dit för att kolla lite och får se någon som gjort ett väldigt bra jobb , men det var fel matta !!!!
Efter kontakt med mattläggaren , en kille som har eget enmansföretag och med familj att försörja , har det retts ut så till vida att det företag han beställt mattan ifrån tagit på sig att de har skickat fel matta .
Nu hoppas jag att det reder ut sig till mattläggarens stora fördel .
Redigerat av mamamaggan: 02-11-2012, 04:16
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
03-11-2012, 00:55
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Himmla lång tråd Mammamaggan och lite för mycket att läsa !men jag förstår vad du vill säga  håller med dig i mycket .men vem fan har sakt att det ska vara lätt att leva ?alla drabbas vi av besvikelser vänner som vänder en ryggen när man som mest behöver dom ,vänner som man alltid trodde skulle vara där för en och blabla bla ! Ja det är väl bara att gilla läget !med åren har jag upptäckt att jag gärna lever med mig själv för att slippa ta all skit och all besvikelser .Låg här förra Veckan i en djävulsk värk i nacken !vem fan brydde sig ?ingen fanns när jag behövde det .Livets hårda skola .
|
|
|
|
|
03-11-2012, 01:34
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Hmm arg, mjo lite, tjockisen ovanför som springer runt som en skenande elefant och bankar i golv och väggar minst 100ggr dag och natt och med allt han hittar och dörrar och skåp dygnet runt men tog han i trappan för några några veckor sen och sa att detta är sista varningen, att ta bort namnet på brevinkastet för tro att vaktbolag och andra inte kan lokalisera och försöka verka oskyldig i massa år när man försökt ringa på och och prata till slut sparka nästan sönder dörren Lite sur är han nog för att inte få spela musik hela dagarna så mina rutor vibrerar så försöker nog ge igen, det är ingen normal människa som skulle bosatt sig i flerfamiljshus En hel del grannar har klagat på han och till föreningen och styrelsen och jag som bor rakt under, jäkla pack Bankar du så bankar jag, kan jag få sova nu snälla
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
03-11-2012, 01:44
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
r
--------------------
|
|
|
|
|
03-11-2012, 07:17
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Skånepåg gör inte styrelsen något?
Vi bor ju i ett 6 våningshus och ett som är väldigt lyhörd. Då kan det bli problem med.
|
|
|
|
|
03-11-2012, 10:22
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
De har gjort vad de kan, finns inte så mycket mer man kan göra, han är nog bara en varning ifrån att bli direkt avhyst
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
04-11-2012, 00:42
|
Medlem
Antal inlägg: 8
Medlem nr: 77 272

|
Situationen i Grekland gör mig oerhört upprörd. Här har vi greker uppfunnit matten, filosofin, kemin, vetenskapen,utvecklat 90% av alla oppfinningar någonsin. Helt enkelt vi som utvecklat världen och för detta får vi bara skit. Alla jordens länder borde istället skicka pengar till Grekalnd som tack, greker borde bo och leva gratis i sverige efter allt vi bidragit med!
|
|
|
|
|
04-11-2012, 02:16
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Just nu så är jag så djävla förbannad, besviken å arg så jag bry mej inte om allt läggs ner! Mina satans djävla idioter som beslutsfattare lägge r ner min arbetsplats!  jag vill bara svära!!!! Satans idioterfrån helveteska djävulen!!!  ahhh hhhhrg!!!!!! Dra åt Helvete hela djävla värden!!!!!!!!! Tack!!!
--------------------
|
|
|
|
|
04-11-2012, 02:31
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Så i stället för att Grekland ska få lån så ska grekerna flytta hit ? Kanske inte så dum idé , då kan vi flytta till Grekland utan att behöva bry oss om den dåliga ekonomin och slippa mörkret här hemma i Sverige.
När byter vi plats , kostandinos54 ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|