Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Motti
          Inlägg 29-10-2012, 01:01
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska smiley_small_hug.gif Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar .

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2012, 01:03
          Länk hit: #282

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:01) *
          Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska smiley_small_hug.gif Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar .

Du skriver ju i argtråden. Har du glömt det? :-D

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-10-2012, 01:06
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,,

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 29-10-2012, 01:07
          Länk hit: #284

Medlem

Ja det gör jag ju giggle.gif men arg är jag inte alls !måste man vara arg i den här tråden da g.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2012, 01:14
          Länk hit: #285

Medlem

CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:07) *
          Ja det gör jag ju giggle.gif men arg är jag inte alls !måste man vara arg i den här tråden da g.gif

Man ska väl berätta vad som gjort en arg idag.

Själv skulle jag kunna berätta vad som gjort mig uppgiven men jag orkar inte. Ska sova istället. angel_not.gif

CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 01:06) *
          Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,,

Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-10-2012, 01:40
          Länk hit: #286

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14) *
          Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova.

Gnäll och klagomål ska väl helst undvikas. Samtidigt känner jag att en attityd att möta respons/kritik som att det är helt ointressant eftersom jag vet hur jag är, inte heller är särskilt fruktbar. Om många tycker att jag låter arg eller sur, men min avsikt inte är denna, är det väl mer konstruktivt att anpassa mitt uttryck än att låtsas som det regnar.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 29-10-2012, 09:03
          Länk hit: #287

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14) *
          ..............men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons.......

Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2012, 09:39
          Länk hit: #288

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 29-10-2012, 09:03) *
          Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs.

Ja, det är just det där jag menar. Allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.
          När jag nu fått förtroendet att moderera här så kommer det där vara en av mina prioriterade uppgifter att stävja.
          Men vi moderatorer kommer säkert också att drabbas av barnsjukdomar som ni kommer att bli arg över (med tanke på trådens egentliga ämne...) giggle.gif

Citera
          Pia L
          Inlägg 29-10-2012, 11:11
          Länk hit: #289

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Både arg och besviken här idag. Jag har en bekant som redan när vår äldsta hund var valp bokade en valp från första kullen, vi parade hunden efter mycket tjat om valp från henne och när valparna väl var leveransklara så backade hon ur för att hennes man sa nej, han ville ha en stor hund och ingen dvärghund.
          Nu har samma person tjatat hela sommaren om valpar och frågat flera gånger i veckan om inte tiken löpt än, jag hade hellre velat para på ett vårlöp då det är lättare att få valpar sålda under semestertider men hon har varit så på om parning så det var hon som hittade hanen som jag nu parat tiken med.
          Jag har betalat flera tusen i språngavgift och nu gick hon och köpte en mopsvalp istället. Arg? minst sagt. Besviken? Ja, otroligt mycket :-(
          Vad har man lärt sig av detta då? Jo, att gör inget för andras skull om du inte känner att det är helt rätt.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          pejori
          Inlägg 29-10-2012, 11:34
          Länk hit: #290

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:05) *
          Det som gjorde mig arg i dag var att läsa en del dumma inlägg här,som tex att man ska vara arg otrevlig och ilsk här och provosera andra ! rtfm.gif Konstigt att en del människor kan lever på sånt ?

Sorry Motti, men var och i vilken mening skrev jag, att jag skulle vara otrevlig på forumet? whistling.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-11-2012, 02:36
          Länk hit: #291

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Vända kappan efter vinden personer gör mig arg , inte bara i dag utan varje dag .

När man träffar på och pratar med en person som är som en ål , hal och svår att " få tag i " , och hela tiden hycklar och inte står för något eget , det gör mig arg. Som ena stunden fullkomligt älskar XXX men i nästa sekund , när någon annan sagt att den älskar YYY , ändrar sig med " jo det förstås YYY tycker jag egentligen bättre om " .

Eller ska man kanske tycka synd om någon som beter sig så ? Som inte törs vara sig själv av någon anledning.

ÖVerhuvudtaget personer man inte kan lita på gör mig arg , fast de först nämnda förstår man ju att man inte kan lita på .

Gör ett tillägg , för tydligen är jag riktigt arg nu.

Är också arg på personer som dömer en hel "grupp " för något som en enskild individ , som kan sägas tillhöra " gruppen " , gjort sig skyldig till. T ex att en rödhårig person har kört rattonykter och då är det helt plötsligt så att alla rödhåriga kör med sprit i kroppen . Det förstår ni väl eller det säger sig väl självt blir argumenten för att det är så .

Så är jag arg för en annan persons räkning , en mattläggare. Vi valde " korkmatta " till köket i sommarstugan förra veckan. I dag åkte vi dit för att kolla lite och får se någon som gjort ett väldigt bra jobb , men det var fel matta !!!!

Efter kontakt med mattläggaren , en kille som har eget enmansföretag och med familj att försörja , har det retts ut så till vida att det företag han beställt mattan ifrån tagit på sig att de har skickat fel matta .

Nu hoppas jag att det reder ut sig till mattläggarens stora fördel .

Redigerat av mamamaggan: 02-11-2012, 04:16

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 03-11-2012, 00:55
          Länk hit: #292

Medlem

Himmla lång tråd Mammamaggan och lite för mycket att läsa !men jag förstår vad du vill säga smile.gifhåller med dig i mycket .men vem fan har sakt att det ska vara lätt att leva ?alla drabbas vi av besvikelser vänner som vänder en ryggen när man som mest behöver dom ,vänner som man alltid trodde skulle vara där för en och blabla bla ! Ja det är väl bara att gilla läget !med åren har jag upptäckt att jag gärna lever med mig själv för att slippa ta all skit och all besvikelser .Låg här förra Veckan i en djävulsk värk i nacken !vem fan brydde sig ?ingen fanns när jag behövde det .Livets hårda skola .

Citera
          skånepåg
          Inlägg 03-11-2012, 01:34
          Länk hit: #293

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Hmm arg, mjo lite, tjockisen ovanför som springer runt som en skenande elefant och bankar i golv och väggar minst 100ggr dag och natt och med allt han hittar och dörrar och skåp dygnet runt men tog han i trappan för några några veckor sen och sa att detta är sista varningen, att ta bort namnet på brevinkastet för tro att vaktbolag och andra inte kan lokalisera och försöka verka oskyldig i massa år när man försökt ringa på och och prata till slut sparka nästan sönder dörren wink.gif
          Lite sur är han nog för att inte få spela musik hela dagarna så mina rutor vibrerar så försöker nog ge igen, det är ingen normal människa som skulle bosatt sig i flerfamiljshus tongue.gif
          En hel del grannar har klagat på han och till föreningen och styrelsen och jag som bor rakt under, jäkla pack tongue.gif
          Bankar du så bankar jag, kan jag få sova nu snälla thumbdown.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-11-2012, 01:44
          Länk hit: #294

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

r

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-11-2012, 07:17
          Länk hit: #295

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Skånepåg gör inte styrelsen något?

Vi bor ju i ett 6 våningshus och ett som är väldigt lyhörd. Då kan det bli problem med.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 03-11-2012, 10:22
          Länk hit: #296

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

De har gjort vad de kan, finns inte så mycket mer man kan göra, han är nog bara en varning ifrån att bli direkt avhyst flirting.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          kostandinos54
          Inlägg 04-11-2012, 00:42
          Länk hit: #297

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 77 272

Situationen i Grekland gör mig oerhört upprörd. Här har vi greker uppfunnit matten, filosofin, kemin, vetenskapen,utvecklat 90% av alla oppfinningar någonsin. Helt enkelt vi som utvecklat världen och för detta får vi bara skit. Alla jordens länder borde istället skicka pengar till Grekalnd som tack, greker borde bo och leva gratis i sverige efter allt vi bidragit med!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-11-2012, 02:16
          Länk hit: #298

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

mad.gif Just nu så är jag så djävla förbannad, besviken å arg så jag bry mej inte om allt läggs ner!
          Mina satans djävla idioter som beslutsfattare lägge r ner min arbetsplats! duh.gif jag vill bara svära!!!!
          Satans idioterfrån helveteska djävulen!!! nono.gif ahhh hhhhrg!!!!!!

Dra åt Helvete hela djävla värden!!!!!!!!!

Tack!!! sos.gif

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 04-11-2012, 02:20
          Länk hit: #299

Medlem

Oj !det var starka ord Sqrulan ; men jag förstår dig helt plötsligt sitter man där och vet inte ett skit vad det blir av en .Snyggt svurit tummenupp.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-11-2012, 02:31
          Länk hit: #300

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Så i stället för att Grekland ska få lån så ska grekerna flytta hit ? Kanske inte så dum idé , då kan vi flytta till Grekland utan att behöva bry oss om den dåliga ekonomin och slippa mörkret här hemma i Sverige.

När byter vi plats , kostandinos54 ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

75 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-09-2025, 18:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon