Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          skånepåg
          Inlägg 04-11-2012, 02:57
          Länk hit: #301

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Hmm, Grekerna var stora tänkare i sin tid förr, hela eu borde skrotas som Sverige inte kan gå ur, vi ska vara så snälla och ta emot hela invasionen som drar ner vårat så fina land ner till en grad som kackerlackor och ge pengar åt alla i krissituationer.
          Resten av världen ser ner på oss, visst hjälp behövs men detta landet är snart i samma kris som Grekland wink.gif
          Säg vad ni vill, det är faktiskt så tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Bee
          Inlägg 04-11-2012, 14:53
          Länk hit: #302

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag vet inte om jag är arg, beklämd och ledsen är kanske bättre. Fast, jo, jag är nog arg också.
          Vi kunde inte åka på vår "gravrunda" igår så det fick bli idag. Mitt på dagen och det är kanske inte lika vackert då men men.
          Vi brukar alltid avsluta med att sätta ljus i minneslunden på Västra Kyrkogården i Göteborg. Idag fick vi tänka oss hur vackert det är med alla ljus. Alla blommor kunde vi förstås se bättre nu.
          MEN. Utanför muren, mitt i en liten slänt hade folk varit och satt ut ljus!! Det står tydligt på skyltar att man inte får sätta ljus och blommor där men det stod många ljus där. Det är bara det att det är just i den grässlänten man häller ut askan efter de kremerade kropparna!
          Hur tänker folk? Trampa mitt bland folks kvarlevor om än i askform! Ingen tanke, ingen respekt!
          Fy vad upprörd jag är!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-11-2012, 15:05
          Länk hit: #303

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Motti @ 04-11-2012, 02:20) *
          Oj !det var starka ord Sqrulan ; men jag förstår dig helt plötsligt sitter man där och vet inte ett skit vad det blir av en .Snyggt svurit tummenupp.gif

kompiskram.gif Tack Motti! Jag fick ett psykbryt igår då jag äntligen inte var på jobbet och kunde släppa loss alla känslor. Jag låg faktiskt och sov då jag kom på att jag ville "skrika" ut min sorg så jag klev upp mitt i natta och bara skrev! rolleyes.gif Jag var sååå trött efter alla känslomässiga saker så jag minns knappt att jag skev, satte ljus på 3 gravar, fick veta att min avdelning ska läggas ner och en av dom gamla boende dog en timma efter att jag åkt hem -cry-.gif

Jag vet ju att jag har jobbet kvar men jag tänker på dom som bor på demensboendet, dom blir ju en liten familj!!!

Man är ju bara människa trots allt! wub.gif

OT, jag vet!

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 04-11-2012, 15:39
          Länk hit: #304

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (sqrulan @ 04-11-2012, 15:05) *
          kompiskram.gif Tack Motti! Jag fick ett psykbryt igår då jag äntligen inte var på jobbet och kunde släppa loss alla känslor. Jag låg faktiskt och sov då jag kom på att jag ville "skrika" ut min sorg så jag klev upp mitt i natta och bara skrev! rolleyes.gif Jag var sååå trött efter alla känslomässiga saker så jag minns knappt att jag skev, satte ljus på 3 gravar, fick veta att min avdelning ska läggas ner och en av dom gamla boende dog en timma efter att jag åkt hem -cry-.gif

Jag vet ju att jag har jobbet kvar men jag tänker på dom som bor på demensboendet, dom blir ju en liten familj!!!

Man är ju bara människa trots allt! wub.gif

OT, jag vet!

Tror inte man kan bli speciellt OT i den här tråden, så länge man är arg... blush.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 04-11-2012, 15:42
          Länk hit: #305

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (pejori @ 04-11-2012, 15:39) *
          Tror inte man kan bli speciellt OT i den här tråden, så länge man är arg... blush.gif

Nej, och OT är inte så hårt modererat i Småprat, om det inte är uppenbart att inlägg hamnat fel eller TS önskar att topic hålls.
          /Mod

Citera
          pejori
          Inlägg 04-11-2012, 15:43
          Länk hit: #306

Medlem

CITAT (Anma @ 04-11-2012, 15:42) *
          Nej, och OT är inte så hårt modererat i Småprat, om det inte är uppenbart att inlägg hamnat fel eller TS önskar att topic hålls.
          /Mod

sweatingbullets.gif PHU. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 05-11-2012, 13:29
          Länk hit: #307

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag är arg för att cheferna på mitt jobb är så dåliga. ranting.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-11-2012, 14:58
          Länk hit: #308

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag orkar inte bli arg på så mycket för det tär på krafterna och det som finns kvar det skall jag ha kvar för mig själv.....

Men för nästan 2 veckor sedan blev jag arg. Min 97 åriga svärmor bröt lårbenshalsen. Hin blev opererad och kom ut ur OP rummet vid 2 eller 3 tiden en lördag. Tusdagen därpå ringde sjukhuset till svägerskan (vi var int ehemma då) att dom på onsdag förmiddagen skickar hem svärmor till äldreboendet här, dom skulle skickar hem henne med taxi och någon skall finnas där som betalar........

Sambon åkte onsdag förmiddag till sjukhuset (vi hade pratat oss samman innan) och pratade med läkaren. Dom hade pratat med gamla damen men inte upptäckt att hon knappt hör något och är rätt så virrigt.

Läka<ren var rätt så frågande, oj då är det så.....

Då kan jag bli arg, nej jag blir ilsken. Gamla tanten har i hela sitt liv betalat skatten och många år jobbat och nu ska<ll hon ha det bra.

Min svärmor bor sedan 10 eller 11 år på äldreboendet men man måste hela tiden vara på alerten som anhörig.

Sånt gör mig arg

Elisabeth

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-11-2012, 15:38
          Länk hit: #309

Gäster

Råkade ut liknande som du Elisabeth, men med vår mor.........
          När hon hade ramlat i äldreboendet, kördes hon till den lokala sjukstugan, men de kunde inte hitta något fel på henne utan hade satt henne i taxi ensam för att hon skulle tillbaks, men tanten gav taxin adressen till min syster och hon fick ta henne till äldreboendet.....

Efter en vecka kunde hon inte gå längre så det blev en ny resa till sjukstugan och därifrån ambulans till sjukhuset (8mil) där hon opererades och dagen efter skickades till sjukstugans enstaka platser.
          Mor var medvetslös och min syster fick en schok när hon knappt inte kände igen henne. Hon hade samlat på´sig vatten i hela kroppen......

Jag fick då ett akutmail fr. syrran att vad gör vi nudå? Pratade med läkaren som sade att det finns inte mycket mer vi kan göra än stötta hennes dåliga hjärta och få bort vätskan, så vi får se under veckan hur det går.

Efter en vecka kom ett nytt mail; -- hjälp. vad gör vi nudå? de vill avbruta all behandling, men vill ha våran tillåtelse o de andra vet varken ut eller in ........Ok, jag ringer till läkaren, fattar att detta är nu kört och säger till att se till att hon är smärtfri tills hon går bort......
          Nästa dag kördes hon tillbaka till äldreboende där hon låg knappt veckan ut innan hon gick bort. hon skulle fylla 90 strax efteråt om hon levt.

Det som gör mig riktigt arg är att sedan bli kallad för mördare av 2 andra syskon ...... devil.gif

Då fick jag nog!!!!!

Hur ska det bli när vi blir gamla? vågar inte ens tänka på det......
          Stackars gamlingar, de hivas hit o dit som kollin!.......

PS: Syrran ska skriva på sin panna att så länge hon andas, ska hon få leva!.

Redigerat av Ugglemormor: 05-11-2012, 15:42

Citera
          Motti
          Inlägg 06-11-2012, 00:07
          Länk hit: #310

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Köppte nytt batteri till vågen i dag och det hade nog varit bättre att låta bli slap.gif hade gått upp nästan 5 kilo !

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-11-2012, 00:33
          Länk hit: #311

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Nä det var ju ingen höjdare Motti! trostar.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 06-11-2012, 00:53
          Länk hit: #312

Medlem

Har väl tyckt att mina kläder blivit lite trånga men trodde det var torktumlaren som krympte dom unsure.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 06-11-2012, 12:55
          Länk hit: #313

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Motti @ 06-11-2012, 00:53) *
          Har väl tyckt att mina kläder blivit lite trånga men trodde det var torktumlaren som krympte dom unsure.gif

Torktumlaren? fear.gif Det var en ny variant av bortförklaring. Men den var bra. w00t.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 18:56
          Länk hit: #314

Medlem

Man kanske skulle krypa i Tumlaren och köra några varv man kanske krymper ett par kilon confused.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 07-11-2012, 20:02
          Länk hit: #315

Medlem

CITAT (Motti @ 07-11-2012, 18:56) *
          Man kanske skulle krypa i Tumlaren och köra några varv man kanske krymper ett par kilon confused.gif

Gör inte det. blink.gif
          Du kanske "bara" krymper på längden.. fear.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 20:08
          Länk hit: #316

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (pejori @ 07-11-2012, 20:02) *
          Gör inte det. blink.gif
          Du kanske "bara" krymper på längden.. fear.gif

Ja, då fungerar det inte för mig eftersom jag redan är något underlång.
          Gita

Citera
          pejori
          Inlägg 07-11-2012, 20:10
          Länk hit: #317

Medlem

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 20:08) *
          Ja, då fungerar det inte för mig eftersom jag redan är något underlång.
          Gita

giggle.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 20:15
          Länk hit: #318

Medlem

Ja då är det väl Mangeln som gäller efter Tumlaren giggle.gif Allvarligt så har man ju krymp på längden med åldern men växer glatt på bredden !orättvist angry.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 20:22
          Länk hit: #319

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Motti @ 07-11-2012, 20:15) *
          Ja då är det väl Mangeln som gäller efter Tumlaren giggle.gif Allvarligt så har man ju krymp på längden med åldern men växer glatt på bredden !orättvist angry.gif

På en spegel på mitt jobb har någon satt upp en lapp med följande text. "När jag sätter på mig glasögonen så förstår jag meningen med guds vilja att vi skall se sämre med stigande ålder.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2012, 21:10
          Länk hit: #320

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 20:22) *
          På en spegel på mitt jobb har någon satt upp en lapp med följande text. "När jag sätter på mig glasögonen så förstår jag meningen med guds vilja att vi skall se sämre med stigande ålder.
          Gita

giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

75 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-09-2025, 18:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon