Råkade ut liknande som du Elisabeth, men med vår mor.........
När hon hade ramlat i äldreboendet, kördes hon till den lokala sjukstugan, men de kunde inte hitta något fel på henne utan hade satt henne i taxi ensam för att hon skulle tillbaks, men tanten gav taxin adressen till min syster och hon fick ta henne till äldreboendet.....
Efter en vecka kunde hon inte gå längre så det blev en ny resa till sjukstugan och därifrån ambulans till sjukhuset (8mil) där hon opererades och dagen efter skickades till sjukstugans enstaka platser.
Mor var medvetslös och min syster fick en schok när hon knappt inte kände igen henne. Hon hade samlat på´sig vatten i hela kroppen......
Jag fick då ett akutmail fr. syrran att vad gör vi nudå? Pratade med läkaren som sade att det finns inte mycket mer vi kan göra än stötta hennes dåliga hjärta och få bort vätskan, så vi får se under veckan hur det går.
Efter en vecka kom ett nytt mail; -- hjälp. vad gör vi nudå? de vill avbruta all behandling, men vill ha våran tillåtelse o de andra vet varken ut eller in ........Ok, jag ringer till läkaren, fattar att detta är nu kört och säger till att se till att hon är smärtfri tills hon går bort......
Nästa dag kördes hon tillbaka till äldreboende där hon låg knappt veckan ut innan hon gick bort. hon skulle fylla 90 strax efteråt om hon levt.
Det som gör mig riktigt arg är att sedan bli kallad för mördare av 2 andra syskon ......
Då fick jag nog!!!!!
Hur ska det bli när vi blir gamla? vågar inte ens tänka på det......
Stackars gamlingar, de hivas hit o dit som kollin!.......
PS: Syrran ska skriva på sin panna att så länge hon andas, ska hon få leva!.
Redigerat av Ugglemormor: 05-11-2012, 15:42