Ja, det kan man undra?
Man har väl rätt att bli arg när man ser vad man går misste om pga. att man blivit född i den miljön där inget verkade vara normalt, när man till slut förstod det själv.....
Det blir inte bättre att älta på, men att man kan ibland bli arg, är väl normalt?
Jag tänker inte agera någons far-morsföräldrar när jag inte ens fick lära det av mina föräldrar .... de hatade sina barnbarn, likväl som min svärmor satte skräck i sina barnbarn....... synd att svärfar dog så tidigt, han var en god människa även mot mig, men bakom ryggen på sin sjuka kärring.......
Men nu är det över för denna gången, menar min ilska, men den brukar poppa upp vid jultider, när jag o min dotter snackar om det. Hon har förstått hur ensam jag var med det hela.....och att hon inte heller var ensam med sin rädsla.
Inte förrän tanten började bli lite senil, vågade släkten komma fram o fråga hur orkade jag?
Samma gång blev det ett grymt uppvaknande för min make att få veta hur hon egentligen var, men jag har inte belastat honom för det.
Det som var/hände hjälper ingen, men det har gett mig och min dotter en tajt förhållande och önskan att det hör det förlutna till, nu gäller det att samla ihop sig så att vi mår bra med besluten vi tar.
Min far ville inte träffa vår dotter o har nog inte träffat de andra av sina barnbarn heller.
Japp, nog om detta, men man hinner tänka alldeles för mycket när man ligger i sin sjuksäng... utan mina föräldrars "uppfostran" skulle jag inte vara så trasig i min rygg, så visst väcker det bitterhet, men nu finns inget mer att göra åt det.....
Läser om er glädje och planeringar för den kommande helgen och önskar att ni ska få det jag inte fick, samt att lära av det att glädjas av er glädje ..... det hjälper mig att se världen som en bättre plats och jag vill läsa om er glädjeämnen (likväl som sorg).... samt att mina väninnors glädje ger mig positiv kraft, även att ytterst få av dem vet något om hur jag hade det.....
(jag börjar vänja mig vid att vara "plastfarmor" åt mågens son, har inte träffat honom än)
Vi slutar med tråkigheter, jag vill bara glömma ......
Redigerat av Ugglemormor: 29-11-2012, 07:41