Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 22:05
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Precis vad jag trodde Gita !därför har jag alltid mina läsögon i väskan och tar sällan upp dom rotfl.gif andra får läsa prislappar år mig!

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-11-2012, 22:11
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 20:22) *
          På en spegel på mitt jobb har någon satt upp en lapp med följande text. "När jag sätter på mig glasögonen så förstår jag meningen med guds vilja att vi skall se sämre med stigande ålder.
          Gita

Den var riktigt bra Gita. flirting.gif Tror jag lånar...

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 22:21
          Länk hit: #323

Medlem

"Den "ska jag trösta mina vänninor med då blir dom glada och får sig ett gott skratt samtidigt giggle.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-11-2012, 22:23
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Ja den var riktigt bra! Snor den jag också!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 22:36
          Länk hit: #325

Medlem

Vet precis vad min man skulle säga då whistling.gif får alltid komentarer när han köppt nya glasögon och "ser på en "Oj nu gick jag in i fel hus typ wink.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-11-2012, 14:13
          Länk hit: #326

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Den lilla granntanten för att nämna ett fint ord sköter inte sina uppgifter som ta hand om vad som växer ute, det är endast hennes ansvar som kommunen inte tar hand om från andra hyresgäster.
          Den här busken är nu runt 5-6 meter och skrapar och slår på min balkong hela tiden, så skulle det vara en kriminell handling att beskära den utan tillåtelse? biggrin.gif

Redigerat av skånepåg: 21-11-2012, 14:13
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Bifogad bild

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-11-2012, 14:17
          Länk hit: #327

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Prata med tanten eller någon som har huvudansvar!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 21-11-2012, 14:19
          Länk hit: #328

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Det behöver du väl inte göra! Bjud in henne på en kopp kaffe och ta ett snack om saken!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-11-2012, 14:22
          Länk hit: #329

Medlem

Om man kunde det, plinga och knacka på har man gjort några gånger utan framgång för att uttrycka sin åsikt tongue.gif
          Möte på måndag så får se vad vicevärden säger om det tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-11-2012, 19:05
          Länk hit: #330

Gäster

Det som gör mig ARG är att andra ska tala om till mig hur man ska ha det/känna sig vid ex. julfirande, hur agera som mor/farförälder ......
          Finns det inte förståelse att man kanske inte har levt/kunnat leva det "normala" livet som många åberopar.

De med andra upplevelser ska väl inte halshuggas när de inte passar in i "Svenssons-mallen" och man är inte ensam om det heller om man öppnar sina ögon någon gång under livets gång.

Skulle förstå om man hade en konstig religion man följde, men det finns inget sådant, enbart att man råkat hamna i udda familjer.

Citera
          pejori
          Inlägg 28-11-2012, 21:43
          Länk hit: #331

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 28-11-2012, 19:05) *
          Det som gör mig ARG är att andra ska tala om till mig hur man ska ha det/känna sig vid ex. julfirande, hur agera som mor/farförälder ......
          Finns det inte förståelse att man kanske inte har levt/kunnat leva det "normala" livet som många åberopar.

De med andra upplevelser ska väl inte halshuggas när de inte passar in i "Svenssons-mallen" och man är inte ensam om det heller om man öppnar sina ögon någon gång under livets gång.

Skulle förstå om man hade en konstig religion man följde, men det finns inget sådant, enbart att man råkat hamna i udda familjer.

Tror du att du är ensam om att ha erfarenheter????
          Livet blir vad man gör det till.
          Vill du älta det förflutna, är det ditt problem.
          Måste vara svårt att agera som mor eller farförälder när du inga barnbarn har. dunno.gif

Redigerat av pejori: 28-11-2012, 21:46

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-11-2012, 22:57
          Länk hit: #332

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 28-11-2012, 21:43) *
          Tror du att du är ensam om att ha erfarenheter????
          Livet blir vad man gör det till.
          Vill du älta det förflutna, är det ditt problem.
          Måste vara svårt att agera som mor eller farförälder när du inga barnbarn har. dunno.gif

tummenupp.gif

Vad är Svensson-Mall och "normalt" liv?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 29-11-2012, 01:32
          Länk hit: #333

Medlem

När tjockisen inte orkar att vara närvarande så får man spela lite själv eftersom mediacentern inte funkar korrekt efter senaste uppdateringen på mobilen så man inte har annat att lyssna på än den jävla basen sad.gif
          Så here we go.... https://www.youtube.com/watch?v=f2CGC1ifB0w

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-11-2012, 07:38
          Länk hit: #334

Gäster

Ja, det kan man undra?
          Man har väl rätt att bli arg när man ser vad man går misste om pga. att man blivit född i den miljön där inget verkade vara normalt, när man till slut förstod det själv.....
          Det blir inte bättre att älta på, men att man kan ibland bli arg, är väl normalt?

Jag tänker inte agera någons far-morsföräldrar när jag inte ens fick lära det av mina föräldrar .... de hatade sina barnbarn, likväl som min svärmor satte skräck i sina barnbarn....... synd att svärfar dog så tidigt, han var en god människa även mot mig, men bakom ryggen på sin sjuka kärring.......

Men nu är det över för denna gången, menar min ilska, men den brukar poppa upp vid jultider, när jag o min dotter snackar om det. Hon har förstått hur ensam jag var med det hela.....och att hon inte heller var ensam med sin rädsla.
          Inte förrän tanten började bli lite senil, vågade släkten komma fram o fråga hur orkade jag?
          Samma gång blev det ett grymt uppvaknande för min make att få veta hur hon egentligen var, men jag har inte belastat honom för det.
          Det som var/hände hjälper ingen, men det har gett mig och min dotter en tajt förhållande och önskan att det hör det förlutna till, nu gäller det att samla ihop sig så att vi mår bra med besluten vi tar.

Min far ville inte träffa vår dotter o har nog inte träffat de andra av sina barnbarn heller.

Japp, nog om detta, men man hinner tänka alldeles för mycket när man ligger i sin sjuksäng... utan mina föräldrars "uppfostran" skulle jag inte vara så trasig i min rygg, så visst väcker det bitterhet, men nu finns inget mer att göra åt det.....

Läser om er glädje och planeringar för den kommande helgen och önskar att ni ska få det jag inte fick, samt att lära av det att glädjas av er glädje ..... det hjälper mig att se världen som en bättre plats och jag vill läsa om er glädjeämnen (likväl som sorg).... samt att mina väninnors glädje ger mig positiv kraft, även att ytterst få av dem vet något om hur jag hade det.....
          (jag börjar vänja mig vid att vara "plastfarmor" åt mågens son, har inte träffat honom än)

Vi slutar med tråkigheter, jag vill bara glömma ...... tummenupp.gif

Redigerat av Ugglemormor: 29-11-2012, 07:41

Citera
          Anma
          Inlägg 29-11-2012, 10:38
          Länk hit: #335

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ugglemormor, du skriver " Jag tänker inte agera någons far-morsföräldrar när jag inte ens fick lära det av mina föräldrar .... "
          Har du tänkt på att du på så sätt för vidare ett beteende du hatar? Att dina eventuella barnbarn kommer att vara precis lika besvikna på dig som inte brydde sig om dem som du är på dina far- och morföräldrar?
          Du har makten att bryta det dåliga familjemönstret. Du har makten att bli en bra morförälder. Det är inte lätt att bryta mönster, men det är heller inte omöjligt.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 29-11-2012, 11:04
          Länk hit: #336

Medlem

De dåliga dragen av dålig miljö och uppfostran sitter kvar än hur man än gör för att göra god sinnat till andra när man ser och upplever samma misär igen, man behöver få utlopp för sina känslor ibland.
          Det är inte lätt, efter mammas skilsmässa drevs man själv till ett förfall för mänskligheten av miljön som fanns omkring en, Juletiderna är tuffa för många när det inte finns så mycket glada minnen.
          Men som du sa, man kan göra gott åt andra, kyrkorna och ålderdomshemmen tar gärna emot hjälp och sällskap så det finns lite kärlek kvar man kan ge de som behöver det mer wub.gif

Redigerat av skånepåg: 29-11-2012, 11:12

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          skånepåg
          Inlägg 29-11-2012, 11:12
          Länk hit: #337

Medlem

Halestorm - I miss the misery flirting.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-11-2012, 11:16
          Länk hit: #338

Gäster

Vi har snackat om detta rätt så mycket, min dotter och jag o hät gäller det att hara sina barnbarn alls.
          Även hon fick svåra minnen av sina far/morföräldrar, men hon förstår numera att de var sjuka, men der ursäktar inte den behandlingen som de gav henne, mest bakom min rygg pga att jag blev arg och tog dotterns parti, så gjorde de det bakom min rygg.... min mor gjorde fula miner el. slog henne, ex... helt sjukt .....
          Aldrig nånsin att jag skulle bära mig åt så och jag har inte dessa psykiska sjukdommar som de hade. Mina systrar höll borta sina barn från mina föräldrar, hur roligt är det att en farfar tar tag i barnet och bruttar en mitt i ansiktet? Stryck blev det om man inte tackade för "gåvan".
          Det fick jag leva med, men det skulle inte min dotter, och det blev ju det enda mötet mellan dem. Eller att farmor kör sina fingrar i underlivet på min flicka för att nypa till där det gör mest ont? Kan det bli sjukare?
          Tanten passade på att försöka det med mig med i början, men fick så det räckte .....även att hon blev ursäktad att hon brukade klappa på småbarn på rumpan, inget ont i det?????
          Ju, ont och förnedrande var det, inte tal om det....... och det var ingen klapp på rumpan o jag var ju inget småbarn heller.........

Mycket av sådant beteende beror på att de själva under sin potträningstid blev inte vuxna nog att handskas med det. Det fick jag som förklaring när jag snackade om detta med en psykiater. Har tagit upp detta i min bok som förklaring varför de gjorde sådana saker....hur de blev/inte blev uppfostrade o bakåt i släkten.....

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 29-11-2012, 11:28
          Länk hit: #339

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Ja du ugglemormor, det är nog lika bra att du sluppit bli mormor...

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-11-2012, 11:33
          Länk hit: #340

Gäster

Anki,

Det var mina föräldrar o svärmor som var psykisk sjuka, inte jag!

Att man har fått leva i helvetet, gör att man asvskyr o undviker det om man inte hade gått under.
          Ska man staffas av andras godtycke när de inte ens ha uns om det som man har klarat av att växa ur? Näe! ingen ska tala om annat om de inte varit med i samma situation.
          Endast jag känner till fakta och hur undvika och hur rädda mitt barn från det och det har jag lyckats med!

Redigerat av Ugglemormor: 29-11-2012, 11:51

Citera

75 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-09-2025, 15:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon