|
|
  |
Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ? |
|
|
|
29-11-2012, 11:59
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Ugglemormor! Strunta i dom där som tjatar ihjäl både sej själva och oss andra så fort du skriver något. Pejori, Stintan och Anki nu senast... Skit i dom helt enkelt!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 12:41
|
Gäster

|
Tack Berith, Livet har varit tufft, men man har kommit ut ur det, även att man ligger här med sin trasiga rygg, så vill jag leva och planera för min framtid lite i taget. Det har hänt så mycket negativt sedan sommaren, så vi fick avliva lilla hunden och all bråk efter mors död med syskonen och som äldst, blev ju jag den som fick ta hand om det mesta, men det kvittar hur mor var, hon skulle ha det gott och ha den begravningen hon önskat sig. Trots att mina ben började svikta, förlamas, så fixade jag även det och min ena syster har tackat mig för det, hon var för sjuk att kunna göra allt ensam, men hon satt hos mor ända till slutet. Jag har förstått att det som har varit helt normalt för de flesta, har jag missat, men jag kan inte gråta över den biten för det är till ingen nytta. Jag gick i hypnoanalys när jag var 28 år pga dessa barndomstrauman och det utomlands, här fanns ingen hjälp och jag klarade av det med ett friskt psyke, det har jag papper på. visst blir man irriterad när en del vill enbart göra löje om en och det borde jag ju fatta, men det finns stunder då man inte orkar på samma sätt och det är grymt av dem att ge sig på en som redan ligger, men det är väl en slags behov hos dem antagligen, mer kan jag inte komma på. Tack att du förstår mekanismen, man blir lite hemmablind ibland, särskilt när man inte mår bra. .....
|
|
|
|
|
29-11-2012, 12:49
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Tyckte denna bilden passade här, man får ibland inte den hjälp man behöver även från nära och kära
Bifogade miniatyrbild(er)
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 12:53
|
Gäster

|
Ha ha, den var bra! Nästan lika bra som min pers. läkare fr, VÅC som ringde nyss o hörde för sig hur jag mår........
|
|
|
|
|
29-11-2012, 15:12
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Berith @ 29-11-2012, 11:59)  Ugglemormor! Strunta i dom där som tjatar ihjäl både sej själva och oss andra så fort du skriver något. Pejori, Stintan och Anki nu senast... Skit i dom helt enkelt!  Förstår inte vad du ger dig på mig för... Konstaterade ju bara att det var bra att ugglemormor fått precis så som hon vill ha det - är det att tjata ihjäl någon??
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 15:38
|
Gäster

|
Anki, Trodde inte att du var så lagt att du ger dig på folk som redan mår dåligt. Klarar du inte av dem som biter ifrån? Hade inte ens sagt dig något, men som gubben i lådan hoppar du upp som katt efter musen..... Dålig stil! .....
Redigerat av Ugglemormor: 29-11-2012, 15:38
|
|
|
|
|
29-11-2012, 15:45
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Ugglemormor @ 29-11-2012, 15:38)  Anki, Trodde inte att du var så lagt att du ger dig på folk som redan mår dåligt. Klarar du inte av dem som biter ifrån? Hade inte ens sagt dig något, men som gubben i lådan hoppar du upp som katt efter musen..... Dålig stil! .....  Men nu måste jag få opponera mig!! Du har i massor av inlägg i 2 olika trådar talat om att du inte vill ha barnbarn och när jag säger att det är bra att du fått som du vill och inte blivit påtvingad något du inte vill ha - då ger jag mig på någon som ligger.... Snacka om att vända på diskussionen....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 15:55
|
Gäster

|
Då har du läst me skumma ögon eller blandat ihop alltsammans...... Jag vet inte om jag tycker om barnbarn när jag inga har, rätt logiskt......sen vad det andra innebär, är min ilska för att vi barn och våra barn blivit så illa behandlade, däri ligger ingen fortsättning, för de son plågade nästan livet ur folket är döda ....... kommande ev. barbarn har inget sånt att vara rädd för om det inte finns idioter i den norska delen av släkten, men har inget hört utom en ingift rysk kärring som bråkar .......mest med alla ........men mig kommer hon inte åt! Ta nu och lugna ner dina agressioner så går det bättre, så lovar jag med......
|
|
|
|
|
29-11-2012, 18:55
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Berith @ 29-11-2012, 11:59)  Ugglemormor! Strunta i dom där som tjatar ihjäl både sej själva och oss andra så fort du skriver något. Pejori, Stintan och Anki nu senast... Skit i dom helt enkelt!  Och du läser då inlägg som fan läser bibeln. För övrigt finns det bara en som tjatar ihjäl sig och andra här och det är inte någon av de du räknar upp.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 19:43
|
Gäster

|
Flåt, glömde ju bort dig!
Förresten vad får jag? Var det anki som sa att jag får vad jat tjänar? Vad är det då för jag får ju inget, inte ett jäkla skit,,,,,,,
Ni Läser ju själv bibeln med dj....len, men jag har inte öppnat den boken sen jag blev konfirmerad och kommer inte heller att läsa den..... inget som intresserar mig .....
Det är visst roligt att hacka på den som redan ligger ..... typiskt!
|
|
|
|
|
29-11-2012, 20:26
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Även argtråden har drabbats av sjukdom o eländes elände ser jag.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 20:39
|
Gäster

|
Japp, tyvärr ...... det värker både i själen och den nästan 4 dm långa såret i ryggen och så jag mår mer än pyton av det och av alla sk. missförstånd....... Tyvärr har jag inte haft fina jular förrän tanten kom till hemmet, men den gamla skräcken kan poppa upp, särskilt om jag inte är i balans o kan strunta i det. Det går ändå inte gå till pörsmål med dessa "Ladys" som VET hur jag ska ha det .......synd att dom inte fanns irl då jag behövde hjälp och stöd av den äldre generationen o kunnat hjälpa mig tillrätta, och kunna skydda mig. De hade varit så välkomna av mig ....... :kompiskram
Redigerat av Ugglemormor: 29-11-2012, 20:40
|
|
|
|
|
29-11-2012, 21:02
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Hörni, det här är argtråden, inte hoppa på varann-tråden.
Dämpa er, gott folk, det är snart jul!
/mod
|
|
|
|
|
29-11-2012, 21:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Bibeln är en bra bok för att få styrka och tro på sina medmänniskor, läser den ibland i mobilen  Det är inte lätt att vara oönskvärd och ingen bryr sig om en, man får som du sa man får greppa efter de små mest älskvärda som finns kvar man träffar under olika träffar med kyrkan och hemlösa som uppskattar det mest Men det finns kärlek för alla, Bob Marley sjunger fint om Babylon och den finns där ute Man ska bara hitta den, om det bara är ens kompisar som ställer upp för en alltid och en själv för dem när man kan så
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-11-2012, 21:47
|
Gäster

|
Jag fick många goda vänner, men det var lite för sent efter den tiden då jag hade behövt det som bäst. Dåvarande vänner var under oket att fixa bra jular till släkten och i slutet av -70-talet när jag prakticerade på psykavd. kom dessa medelålders kvinnor inlagda pga att trycket på dem hade varit för stor, eller dessa hade inte den orken som behövdes att kunna fixa den berömda, goda julen till sina anhöriga...... Hittade många likheter med min situation med dessa kvinnor, när jag pratade med dom. Trots inte alls den våld och otrevligheter jag hade. Tyvärr hade de manliga vårdarna+läkarna en nedsättande ord/diagnos till dessa stackare. Ska det vara så, tänkte jag då, men under tiden jag läst om era olika sätt att fira jul --- önskar jag så innerst att även jag hade fått uppleva den glädjen som ni/de flesta ser framemot.......... Hade anhöriga lyssnat på mig o vi hade kunnat medicinera svärmor, så hade det nog lugnat ner sig, men hon var hela släktens skräcködla, nu efteråt har de berättat om saker som jag avstår att nämna, de var för sjuka. Tro inte att min make fick det lätt när allt uppdagades till honom. Han går fortf, med massa skuldkänslor för att inte skyddade mig och dottern. De goda vännerna jag har nu, väntar i kö att kunna komma till mig, i den takten jag klarar av och de som bor lite längre bort har vi FB kontakt + telefon när man inte vill skriva om något privat. Låt bli att hoppa på mig, jag har mina fel och brister, men det har ni också, så jag mår inte bra alls under den gångna veckan har humöret gått ner, därför ringer min läkare varje vecka till mig. Får jag depression så kommer jag inte upp på många månader, det är han oro (även min makes) jag försöker bara hänga med er andra även att mina minnen är något annorlunda, men jag vet att det finns fler som har haft det kanske ändå värre än jag, tänk på dem med värme...... Bibeln läser jag inte, så mycket falskt som det finns i det. det finns bättre böcker för själen.... Lessen ugglis (jag ville inte ha nicket jag har, men det mesta av uggla var upptaget) helst bara Ugglis skulle duga om den inte är upptagen ......
|
|
|
|
|
29-11-2012, 22:04
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Anma @ 29-11-2012, 10:38)  Ugglemormor, du skriver " Jag tänker inte agera någons far-morsföräldrar när jag inte ens fick lära det av mina föräldrar .... " Har du tänkt på att du på så sätt för vidare ett beteende du hatar? Att dina eventuella barnbarn kommer att vara precis lika besvikna på dig som inte brydde sig om dem som du är på dina far- och morföräldrar? Du har makten att bryta det dåliga familjemönstret. Du har makten att bli en bra morförälder. Det är inte lätt att bryta mönster, men det är heller inte omöjligt.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
Ugglemormor
|
30-11-2012, 09:31
|
Gäster

|
Den dagen och det beskymret.......ni finns inget mer att säga om det hela och jah kanske inte lever så¨länge, då blir det inga beskymmer för någon.........
Skulle jag bli ensam ......flyttar jag då så långt bort att ingen ser ens röken efter mig ........
|
|
|
|
|
30-11-2012, 11:58
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Vissa dagar ser man det halvtomma glaset, vissa det halvfulla. Visst kan man bli arg o klaga men vad hjälper det. Livet är, för dom flesta, en mix av mot o medgångar. Det är vad livet erbjuder för dom flesta. Själv anser jag mig ha tur, inga livshotande sjukdomar, få operationer, men med lite krämpor som nog har med åldern att göra. Däremot är jag förbannad på att jag har kortslutning i värmekabeln till vattnet. Vatten tränger in i dosan.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
30-11-2012, 16:27
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Peztis @ 30-11-2012, 16:19)  Jag är arg för att... 1, ... jag igår tvingades bevittna ett slagsmål mitt i centrum och den ena drar fram en pistol. Jag vill inte vara med som åskådare och se detta, att tvingas brottas med mitt samvete huruvida man ska ingripa eller gömma sig. Jag gjorde det senare, om ni undrar. För vad ska jag kunna göra när två yngre män slåss beväpnade?
2, ... kommunen plogar men inte sandar den ishala vägen så min bil inte kunde svänga utan kör rakt in i motstående trottoar. Bilen är nu bärgad då däcket är snett. Suttit tre timmar med försäkringsbolag, bärgare osv. Försökte få tag i någon på kommun vilket leder till nästa siffra...
3, ... kommunen inte är nåbar kl 15 en fredag, växeln är öppen men trafikkontoret har typ gått hem.
4, ... jag nu måste fylla i en skadeanmälan då min son satt med i bilen och huvudet slängdes framåt vid trottoarsmällen. Jag TROR inget hände (tänker på whiplash) men för att vara på den säkra sidan skickar jag in blanketten. Hujeda mej Peztis! En stor lugnande kram från mej!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|