|
|
  |
Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ? |
|
|
|
01-12-2012, 19:10
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:19)  Pejori, ta det lugnt, nu var ju endast Elisabeth o Anki på tvärhumör, så inget faller på dig, vännen ....  . Som Berit nämner, kommer de inte sluta innan de har dragit ur den sista bloddroppen ur mig, undrar vad jag har gjort dom egentligen? Men vissa som inte gillar andra, kan inte låta det bara vara utan nöjet att försöka sig på att göra en illa. Jag brukar inte befatta med det jag inte gillar, så ingen skadar någon..... Ska försöka kurera även influensan, inget bra alls med det andra ........  Blev lite fundersam bara. Svarar man inte på inlägg, kör man med utfrysning. Svarar man, "tjatar man ihjäl" folk. Hur man än gör, är det tydligen fel att diskutera alls.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
01-12-2012, 19:47
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:34)  Silos,
Jag är inte den som vänder den andra kinden till ....... knappt att någon hinner ge mig den första smällen innan jag har klippt till och det ordentligt .......... Varför ska en låta pinas på så vis? ---- ingen mer slår mig, det bestämde då jag lämnade hemmet 16 år gammal ,,,,,, jag hade fått nog.... Denna din inställning förstör mest för dig själv!
|
|
|
|
|
01-12-2012, 20:02
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Ibland är du klok som en bok, Silos...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
01-12-2012, 20:03
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (pejori @ 01-12-2012, 20:02)  Ibland är du klok som en bok, Silos...
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
01-12-2012, 20:04
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (pejori @ 01-12-2012, 19:10)  Blev lite fundersam bara. Svarar man inte på inlägg, kör man med utfrysning. Svarar man, "tjatar man ihjäl" folk. Hur man än gör, är det tydligen fel att diskutera alls.  Ja det är inte lätt..... jag har ju inte ens diskuterat... bara hållit med. Men det var fel det med....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
01-12-2012, 21:09
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anki på Öland @ 01-12-2012, 20:04)  Ja det är inte lätt..... jag har ju inte ens diskuterat... bara hållit med. Men det var fel det med....
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
02-12-2012, 03:05
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Det är väl så att alla här är vi olika och har olika åsikter och tänker olika !Alla människor är unika och har sitt eget "språk" .Man kan bestämma att ogilla eller gilla hur andra människor är .Om man inte får ett gillande här så betyder ju inte det att man är värdelös ,jag tycker inte man ska söka bekräfftelse här bland folk man inte känner eller har träffat .Bekräftelse får man bland äkta vänner sådana som man träffar i verkligheten dom man umgås med och ta på och som vet vem man är .Att tro att man kan skaffa äkta vänner här är bullskitt .
|
|
|
|
|
02-12-2012, 08:12
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
CITAT (Motti @ 02-12-2012, 03:05)  Det är väl så att alla här är vi olika och har olika åsikter och tänker olika !Alla människor är unika och har sitt eget "språk" .Man kan bestämma att ogilla eller gilla hur andra människor är .Om man inte får ett gillande här så betyder ju inte det att man är värdelös ,jag tycker inte man ska söka bekräfftelse här bland folk man inte känner eller har träffat .Bekräftelse får man bland äkta vänner sådana som man träffar i verkligheten dom man umgås med och ta på och som vet vem man är .Att tro att man kan skaffa äkta vänner här är bullskitt .
Vet att detta är arg tråden, men måste få kommentera detta! Jag har träffat flera underbara människor genom Odla, som har blivit "riktiga" och nära vänner, vänner som jag fått dela privata familjehögtider med, vänner som funnits i telefon när man varit glad eller lessen. Har numera vänner spritt över hela landet som jag kommit i kontakat med genom Odla. Så, jo man kan visst träffa Odlaiter som blir nära vänner!
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
Ugglemormor
|
02-12-2012, 10:31
|
Gäster

|
Monaxe, Jag håller med dig när det gäller detta med vänner och mycket annant....... Även jag har flera vänner här i forumet, både i tel. och PM status och därför blir det ätt jag hänger kvar här, annars vore det ingen mening, det kan ju vem som helst förstå...... Det blir helt automatiskt att man knyter an med de medlemmar som man delar intresse med och PM funktionen är väldigt bra sak, man vet ju inte vem den andra/e är egentligen, så med tiden kan det växa fram vänner till irl också. Men de jag har på PM basis - är jag väldigt glag åt att dela med både skratt o lite tårar med, man behöver inte alltid ha personen framför sig, man bygger upp ett gemensamt förtroende och slänger då och då PM till varandra i all vänskaplighet. Jag ser det som en möjlighet i olika nivåer som passar mig ......
Redigerat av Ugglemormor: 02-12-2012, 10:33
|
|
|
|
|
02-12-2012, 17:51
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
CITAT (Ugglemormor @ 02-12-2012, 10:31)  Monaxe, Jag håller med dig när det gäller detta med vänner och mycket annant....... Även jag har flera vänner här i forumet, både i tel. och PM status och därför blir det ätt jag hänger kvar här, annars vore det ingen mening, det kan ju vem som helst förstå...... Det blir helt automatiskt att man knyter an med de medlemmar som man delar intresse med och PM funktionen är väldigt bra sak, man vet ju inte vem den andra/e är egentligen, så med tiden kan det växa fram vänner till irl också. Men de jag har på PM basis - är jag väldigt glag åt att dela med både skratt o lite tårar med, man behöver inte alltid ha personen framför sig, man bygger upp ett gemensamt förtroende och slänger då och då PM till varandra i all vänskaplighet. Jag ser det som en möjlighet i olika nivåer som passar mig ......  Fast jag menar inte på PM basis, jag menar att man träffas i verkliga livet.
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
Ugglemormor
|
02-12-2012, 19:42
|
Gäster

|
Jo, det kan vara en väg ett tag, men som det börjar se ut så får man inte vara den man är, utan kanske börja bli en robott kanske, annars vet jag inte
Motti
Någon bekräftelse begöver jag inte, jag vet mycket väl vem jag är, så du är ute o cyklar ... igen!!!!!!
|
|
|
|
|
02-12-2012, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Det eviga dunkandet! Får man sova inatt? Duktig liten flicka som stänger vardagsrumsdörren så det inte dunkar i trappan, ska ut och lyssna runt om snart i den jävla kylan, för störningsjouren får lokalisera efter det! Man blir ju rätt less och slut efter allt, enrumslägenheten i Fjälkinge låter jävligt bra nu för att komma ifrån psykisk misshandel i 4 år med tillträdelse imorgon om man så vill i väntan på annat
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
02-12-2012, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Har du bestämt dig för lägenheten i Fjälkinge? När flyttar du?
|
|
|
|
|
03-12-2012, 00:02
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Exet som har hand om boendefrågan ringer mäklaren imorgon Men det lutar åt det
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
03-12-2012, 06:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (skånepåg @ 02-12-2012, 22:21)  Det eviga dunkandet! Får man sova inatt? Duktig liten flicka som stänger vardagsrumsdörren så det inte dunkar i trappan, ska ut och lyssna runt om snart i den jävla kylan, för störningsjouren får lokalisera efter det! Man blir ju rätt less och slut efter allt, enrumslägenheten i Fjälkinge låter jävligt bra nu för att komma ifrån psykisk misshandel i 4 år med tillträdelse imorgon om man så vill i väntan på annat  Alltid oväsen i lägenheten går inte bara på nerverna utan också på hälsan. Ja man skall alltid veta varifrån oväsendet kommer ifrån men det är inte lätt i ett lyhörd hus.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
03-12-2012, 09:39
|
Gäster

|
Skånepåg, Hoppas arr du snart får det bättre, så kan man ju inte ha det i längden .........
Redigerat av Anma: 03-12-2012, 09:45
Anledning till ändring: Tagit bot påhopp.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
03-12-2012, 10:52
|
Gäster

|
Hur ett konstaterande blir ett påhopp? Man reagerar på andras ilska, inget mer. Alla andra har ju den rättigheten, men inte jag .......... hur man än gör så har man ändan bak ......inget duger.., men så blir det med stressade julhelsfirare, vet det sen urminnes tid att stubinen är kort hos de flesta och då får man låta dem hållas ...... Det är ju återkommande reaktion innan varje jul bland de flesta ......
Men vad fasen gör man åt det, mer än håller sig undan ......
|
|
|
|
|
03-12-2012, 11:10
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Ugglemormor @ 03-12-2012, 10:52)  Hur ett konstaterande blir ett påhopp? Man reagerar på andras ilska, inget mer. Alla andra har ju den rättigheten, men inte jag .......... hur man än gör så har man ändan bak ......inget duger.., men så blir det med stressade julhelsfirare, vet det sen urminnes tid att stubinen är kort hos de flesta och då får man låta dem hållas ...... Det är ju återkommande reaktion innan varje jul bland de flesta ......
Men vad fasen gör man åt det, mer än håller sig undan ...... Vi människor reagerar olika alla av oss och det är faktiskt upp till var och en att ta ansvar för sitt eget reagerande,INGEN annan kan skyllas på hur man själv reagerar!!! Så tänker jag efter årtionden av skyllandet på alla andra när jag mådde dåligt! Jag menar om jag skyller på mina medmänniskor så är jag ju deras "marionett" och reagerar som de eventuellt vill att jag skall göra! NEJ och åter NEJ så vill jag i alla fall INTE vara och dessutom blir medmänniskor väldigt trötta på "offer-mentaliteten" som finns i världen!
|
|
|
|
Ugglemormor
|
03-12-2012, 11:21
|
Gäster

|
Men det är ju JAG SJÄLV som hamnat i depression innan alla påhopp! Det är ju endast jag som vet hur jag reagerar/känner och mår och reagerar mot andra lättare, de vet ju inte att man inte mår bra, så jag själv reagerar/ mår dåligt/orkar inte .....
Ingen annan är ens kapabel att ge mig detta jag känner ...... så himla enkelt är det...... jag går inte i ledband. Men man har rätt att bli arg .......
Jag vänder inte andra sidan till när jag får en smäll, det har jag fått nog av!
Redigerat av Ugglemormor: 03-12-2012, 11:22
|
|
|
|
|
03-12-2012, 11:30
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Ugglemormor @ 03-12-2012, 11:21)  Men det är ju JAG SJÄLV som hamnat i depression innan alla påhopp! Det är ju endast jag som vet hur jag reagerar/känner och mår och reagerar mot andra lättare, de vet ju inte att man inte mår bra, så jag själv reagerar/ mår dåligt/orkar inte .....
Ingen annan är ens kapabel att ge mig detta jag känner ...... så himla enkelt är det...... jag går inte i ledband. Men man har rätt att bli arg .......
Jag vänder inte andra sidan till när jag får en smäll, det har jag fått nog av! Ugglemormor, om du vet med dig att du blir känsligare och mår ännu mer dåligt då du mår dåligt, kanske du skulle rädda dig själv från att behöva må sämre genom att ta en paus från forumet? Vi här på Odlas forum har regler och moderatorer. Det handlar inte om att gå i någons ledband, det handlar om att respektera satta regler och varandra. Om man inte respekterar dem så blir ens inlägg borttagna. Det är vi moderatorer som avgör vad som är tillåtet enligt reglerna och inte ni enskilda medlemmar. Det är inte ok att diskutera detta här egentligen, men jag gör ett undantag nu, för att du och alla andra ska kunna ta del av det. Men vidare diskussion om detta hänvisas till supportavdelningen eller PM. Alla inlägg som inte respekterar denna vädjan kommer att tas bort oavsett vem som skrivit det. Nu återgår denna tråd till att vara det den är till för. Moderator
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|