Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Peztis
          Inlägg 20-12-2012, 16:53
          Länk hit: #661

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Och gissa om jag är arg!

Fick idag besked om att min bil som jag körde in i en trottoar (skrev om det tidigare i tråden) nu står på Hyundai sedan i måndags. De väntar sedan samma dag ok ifrån Folksam för att beställa hem och reparera. Bilen har alltså stått stilla i TRE VECKOR utan att någon har gjort någonting med den!!! Så den lär ju stå i några veckor till nu...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-12-2012, 18:03
          Länk hit: #662

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Fy vad träligt Peztis!

Min j**la bil stannade när jag var på väg till stan!! Och inte verkar den vilja starta igen!

Ser ut som att jag blir billös så till jul! Bläääääääää

Citera
          skånepåg
          Inlägg 20-12-2012, 18:05
          Länk hit: #663

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Arg på Minuten automaten och den andre automaten som tar avgift för att ta ut pengar, i tre dagar har minuten automaten sagt att det inte går att läsa mitt kort testa senare eller i en annan automat, men det går att handla på det som tur är och ett nytt kort beställdes imorse, den andra automaten skulle varit fixad för två veckor sen men varit ur funktion nu en månad tongue.gif
          Usch, med de miljarderna de sitter på så kan de underhålla sina maskiner lite bättre mad.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-12-2012, 20:28
          Länk hit: #664

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 02:16) *
          Jag blir inte arg, men väldigt ledsen, om du inte finns här, Myo! smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Jag blir också ledsen! Saknar dej sååå! -cry-.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-12-2012, 11:45
          Länk hit: #665

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Igår tappade ena sonen sina glasögon i stengolvet och ena glaset gick i bitar. Olyckligt sad.gif men det som gör mig arg är att han inte kunde få tid hos optikern förrän i mellandagarna. Han kommer ju inte ha nya glasögon förrän efter helgerna crying.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-12-2012, 12:27
          Länk hit: #666

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Sten är fint men hårt sad.gif
          Har du receptet från syntesterna så borde du kunna gå till vilken optiker som helst och se vem som kan sätta in ett nytt glas snabbast?
          Finns väl försäkringar och garantier på de som man kan utnyttja hos andra optikers?
          Behöver själv ett par sen tonåren men dyrt sad.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-12-2012, 12:39
          Länk hit: #667

Medlem

Du har rätt Skånepåg, men det börjar nog bli dags att kolla synen igen för honom och då känns det meningslöst att få nytt glas i om det ändå blir fel styrka

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-12-2012, 17:00
          Länk hit: #668

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag är arg (är bara förnamnet) på VC.

Sambon var där för lite mer än 2 veckor sedan. Men man skall ju alltid fört prata med sköterskan för att, kanske, får en tid hos läkaren.

Han fick ingen tid hos läkaren då. Nu har han legt sen dess och ofta med temperatur upp till 39
          Blir bara en vanlig bindförkylning tyckte sköterskan och den får värka ut.....

Igår skickade jag gubben dit igen och imorse var han hosl äkaren. Svår urinbägsinflammation och postataproblem osv

Julen med barn och barnbarn är borta för sköterskans skull. Jag är så arg så arg för det var så onödigt

Elisabeth

Citera
          Monarda
          Inlägg 21-12-2012, 18:15
          Länk hit: #669

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-12-2012, 17:00) *

Sambon var där för lite mer än 2 veckor sedan. Men man skall ju alltid fört prata med sköterskan för att, kanske, får en tid hos läkaren.

Han fick ingen tid hos läkaren då. Nu har han legt sen dess och ofta med temperatur upp till 39

Igår skickade jag gubben dit igen och imorse var han hosl äkaren. Svår urinbägsinflammation och postataproblem osv

Julen med barn och barnbarn är borta för sköterskans skull. Jag är så arg så arg för det var så onödigt

Elisabeth

För att få hjälp i sjukvården idag får man lov att vara kunnig, påläst och insatt och kunna argumentera för sin sak hur sjuk man än är. Eller ha någon anhörig som sköter den saken. Och speciellt om man tillhör en lite äldre generation, då är man inte vatten värd. Hemskt har det blivit i vårt lilla välfärdsland.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-12-2012, 18:52
          Länk hit: #670

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Elisabeth

Usch va förb****d jag blir när jag hör sånt här. Idioter!!!!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-12-2012, 18:58
          Länk hit: #671

Medlem

Det är inte bara äldre som har svårt att komma till hos vården. thumbdown.gif
          Min 23-årige son har nästan alltid problem med förkylningar, hosta och feber. Det kommer ett par gånger i månaden och han måste var hemma ganska ofta eftersom har får feber.
          Så många gånger jag sagt att han måste ringa och boka en tid och sen svarar han mig att han fick ingen tid, dom sa att det är normalt att man blir förkyld fler gånger i månaden. När jag försökt ringa får jag bara till svar att han måste ringa själv eftersom han är vuxen.
          Förra veckan när han varit hemma i en vecka och försökt gå iväg en dag men fick åka hem igen, sa jag att han skulle ringa och säga att han måste få ett läkarintyg. Jo, då fick han en läkartid och dom tog några prover, men allt var "bra" så han kom hem med ett recept på hostmedicin.
          Jag tycker att dom borde gå till grunden med hans förkylningar för jag tycker inte det är normalt.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-12-2012, 18:59
          Länk hit: #672

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Elisabeth

Bedrövligt att det ska vara så!
          Hoppas trots det att sambon kryar på sig så att ni kan fira någon dag trostar.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-12-2012, 19:39
          Länk hit: #673

Medlem

ninnisky han kunde sen köra mig till COOP då stt jsg fick handlat för en jul hemma.

I förmiddags gjorde jag alla julklappspaketen sen försökte jag städa undan det nödvändigaste i köket. Och förut gjorde jag köttbullarna. Nu är jag så slut för min hälsa är ju inte den bästa heller och sista tiden har gått på mina krafter också. Mycket här gör ju annars sambon.

Vår VC har under dom sista 2 år blivit så mycket sämre. Tills för ett år sedan kunde vi ju på morgonen ringa vår husläkare men nu går allt via växeln och en sköterska och dom leker gärna läkare. Och då blir det som det blev nu. Jag är fortfarande så arg......

Oftast går vi ju bägge ihop dit men jag trodde ju inte att det behövdes när han bara behövde en läkartid......

Vi funderar på allvar att byta VC, men vilken man skall då välja - det är inte lätt

Elisabeth

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-12-2012, 20:54
          Länk hit: #674

Medlem

Eva, det är INTE normalt att en vuxen man blir förkyld/får förkylningssymptom flera gånger i månaden. En vuxen person blir förkyld 1-2 gånger om ÅRET och ett barn 5-6 gånger om året (om jag minns rätt).

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 22-12-2012, 10:45
          Länk hit: #675

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag är arg på alla domedags profetior!!! ranting.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 22-12-2012, 11:04
          Länk hit: #676

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 22-12-2012, 10:45) *

Ingen idé att lyssna på dem alls, för de stämmer inte. De är bara till för att hålla människor i rädsla och för att tjäna pengar på rädslan.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-12-2012, 11:09
          Länk hit: #677

Medlem

CITAT (silos @ 22-12-2012, 10:45) *

Sånt lyssnar jag inte heller på, det går helt och hållet förbi mig

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-12-2012, 12:32
          Länk hit: #678

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Är arg på den förkylning ( eller vad man ska kalla det ) som jag fick sista veckan på lasarettet. I morse vaknade jag med i stort sett ingen röst alls och igenkletade ögon.

Men , mest arg är jag för att jag smittat ner vår äldste son . Han har MS och hans nya bromsmedicin ger honom väldigt dåligt immunförsvar. Sk*t också , han har det nog besvärligt ändå utan att behöva ligga med feber och förkylning i jul.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          silos
          Inlägg 22-12-2012, 13:15
          Länk hit: #679

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Är arg på människor som lämnar sina hundar utanför affären!!! ranting.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 22-12-2012, 18:45
          Länk hit: #680

Medlem

Silos, hur menar du då? Att de ska ta med dem in eller lämna dem hemma?

Jag blir arg när de binder fast den stora hunden vid postlådan - vem vågar lägga på ett brev då?

--------------------

Citera

75 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 01:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon