CITAT (mamamaggan @ 22-03-2012, 00:19)

NU talar du mot dig själv. Du skriver här att " Hur de påverkas går ej att förutsätta " men ändå så drar du slutsatsen att " skillnaden i hur han kommer uppträda har en sån extremt liten i effekt att det knappast lär påverka politiken han för i någon mätbar skala " och då har förutsatt hur de kommer att påverkas , eller hur ?
Jag däremot skrev att vi vet att de kommer att påverkas men vi vet inte hur mycket / litet ,en stor skillnad mot vad du skriver.
Tror du verkligen att människor går igenom en skilsmässa utan att förändras ? Hur de sedan förändras vet vi inte som jag sagt flera gånger men de förändras med all säkerhet .
Din logik misslyckas.
Jag skrev att det de ej går att veta exakt hur de som individer påverkas i minsta detalj, men att det går att dra slutsatsen att det inte kommer att påverka politiken nämnvärt. I så fall bör precis allt de gör uppmärksams, eftersom allting påverkar dem, om en i liten utstäckning. Det är helt enkelt inte värt att föröska spekulera saker som inte förändrar något på det hela stora.
Sen har jag aldrig påstått att de ej påverkas som personer av en skillsmässa, klart som fan de gör det, men det påverkar inte politiken i någon större utsträckning. Ungefär som att tjafsa om att det inte går att faställa ungefär var en boll som kastas skall landa, eftersom man har bevisat det de enskilda partiklarnas (som bygger upp bollen) positioner aldrig går att bestämma. Nu är det skitsamma i sammanhanget eftersom den klassiska fysiken fungerar bra när vi talar om storlekar i vardagssammanhang, men ej när man går ner på kvantnivå. Samma princip.