Sidor: 1, 2
merlin68
Nu är det alltså dags för paret R. att gå skilda vägar.

http://www.expressen.se/nyheter/fredrik-oc...eldt-separerar/
Anma
Jag hade ju hellre önskat att det var karriären som falnade för Fredrik, men det kanske är både ock. Vad vet jag.
Meriona
Jag orkar inte bry mig ens, kändisar skiljer sig väl precis som vi andra.
malarmaster
CITAT (Anma @ 07-03-2012, 22:09) *
Jag hade ju hellre önskat att det var karriären som falnade för Fredrik, men det kanske är både ock. Vad vet jag.

det ena påverkar nog det andra,trist men det är ju ganska vanligt att separera numera,inte så lätt alla gånger att sy ihop ett gemensamt liv när intressena drar åt olika håll.
kan ju också vara att någon av dem träffat någon annan.högst vanligt i dessa kretsar,min kusin blev lämnad när hennes kille flyttade till stockholm o politikerliv,trots två barn o till synes lyckligt liv.
ulf
ingrid fuxwall
Tråkigt för dem men vad har det för intresse för oss? Beskymrar mig mer för mina odlingar än för vad andra har för äktenskapliga problem/förhållanden - tycker Ni annorlunda?
mamamaggan
Klart det är av allmänt intresse att vår statsminister skiljer sig. Varför skulle det inte vara det ?

*Stintan*
Bryr mig inte ett skvatt och tycker att det är totalt ointressant.
Huggorm
Så det var därför de nyligen sålde villan
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 08-03-2012, 06:31) *
Så det var därför de nyligen sålde villan

Troligen. FR kanske suktar efter Mona Sahlin? Ett vackert par. laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 07:16) *
Troligen. FR kanske suktar efter Mona Sahlin? Ett vackert par. laugh.gif

whist.gif
Klint
Godmorgon Yxskaft jag läste Fredik o Filip!!
Anma
CITAT (Klint @ 08-03-2012, 10:01) *

De två kan gott separera tycker jag.
Lokan

rotfl.gif
Huggorm

Det gjorde jag också, så det var bara tur att jag orkade öppna tråden. Men femöringen hade väll trillat ner när jag läste någon dagstidning...
duo2010
jamen SÅÅÅÅ intressant! Eller ... Trädgårdssida det här- Håll i mig!
Odlingsintresserad
vanjalarsa
CITAT (duo2010 @ 08-03-2012, 13:11) *
Odlingsintresserad

Men det här är ju det allmänna forumet.................................TRädgårdsforumet har du ovanför....
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Anma
CITAT (duo2010 @ 08-03-2012, 13:11) *
Odlingsintresserad

Men du är i avdelning Småprat - ej trädgårdsrelaterat!
gnon49

En statsminister med privata problem är nog ingen bra lösning. Bättre att då separera och komma igen med nya tag. Har inte statsministern hoppat över skaklarna så är ju ingen skada skedd. Mer energi till politiken kan ju bli resultatet.
Eva i Skåne

Instämmer med Anma.
Ska Fredrik och Filippa skiljas så kan gott Fredrik och Filip också göra det.
Jag har inga sympatier för någon av dom fyra, men kraschade äktenskap är ju en tragisk sak för de drabbade.
*Stintan*
Fredrik verkar ju ha uppenbara problem med relationerna inom aliansen också så han kanske tränar på skilsmässor.
Eva i Skåne
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2012, 13:48) *
Fredrik verkar ju ha uppenbara problem med relationerna inom aliansen också så han kanske tränar på skilsmässor.

Önsketänk tummenupp.gif
Gossen Ruda
Man kan ju fråga sig vad som händer på opinionsläget? Får han sympatipoäng eller tar folk avstånd? Svårt att veta även efter nästa undersökning eftersom M dalat på sista tiden.
Huggorm
Även Göran Persson skilde sig ju under sin period som statsminister så det är inget unikt. Finns det någon motsvarighet till Anitra Steen som Fredrik Reinfeldt kan fria till nu? Det står inget på wikipedia om huruvida Systembolagets nuvarande VD Magdalena Gerger är singel.
Anma
CITAT (Huggorm @ 08-03-2012, 16:29) *
Även Göran Persson skilde sig ju under sin period som statsminister så det är inget unikt. Finns det någon motsvarighet till Anitra Steen som Fredrik Reinfeldt kan fria till nu? Det står inget på wikipedia om huruvida Systembolagets nuvarande VD Magdalena Gerger är singel.

Gift enligt folkbokföringen.
Huggorm
CITAT (Anma @ 08-03-2012, 16:35) *
Gift enligt folkbokföringen.

Attans. Men kommer Fredrik med en ring så byter hon nog upp sig utan betänketid.
Motti
Vilken familj har inte privata problem ?sakillnaden är väl att Fredrik och Fillipa jobbar båda i regeringen och då kan man fråga sig hur mycket privat tid de har tillsamans och jag antar att den är nära 0 så varför då leva i samma hus när man ändå aldrig har möjligheten att umgås som familj ? det är väl en av anledningarna till att så många svenskar skilljer sig i dag ingen tid att vara tillsamans och umgås då slocknar kärleklen .En statsminister är igentligen aldrig ledig utan får ständigt vara till pass dag som natt .Kanske en orsak till att så få i dag vågar sattsa på politiken !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 20:29) *
Vilken familj har inte privata problem ?sakillnaden är väl att Fredrik och Fillipa jobbar båda i regeringen och då kan man fråga sig hur mycket privat tid de har tillsamans och jag antar att den är nära 0 så varför då leva i samma hus när man ändå aldrig har möjligheten att umgås som familj ? det är väl en av anledningarna till att så många svenskar skilljer sig i dag ingen tid att vara tillsamans och umgås då slocknar kärleklen .En statsminister är igentligen aldrig ledig utan får ständigt vara till pass dag som natt .Kanske en orsak till att så få i dag vågar sattsa på politiken !

Jasså sen när jobbar Filippa i regeringen?

Huggorm
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 20:29) *

Filippa Reinfeldt sitter väll inte i regeringen? Så vitt jag vet är hon landstingspolitiker.
Motti
Ja det är hon !men du tror inte hon jobbar mycket ? det är klart att de inte orkar med allt barn karriär hus osv ,vanliga familjer klarar ju inte att hålla ihop i dag dom som jobbar 40 timmarsvecka ! Man måste vara stålmannen eller stålkvinnan i dag för att orka med karriär resor barn hus och allt annat som följer på det .
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 14:11) *
Man kan ju fråga sig vad som händer på opinionsläget? Får han sympatipoäng eller tar folk avstånd?

Hitintills verkar de enda som bryr sig vara vänsterfolk som vill gotta sig i Reinfeldts olycka.
Huggorm
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 20:37) *
Ja det är hon !men du tror inte hon jobbar mycket ? det är klart att de inte orkar med allt barn karriär hus osv ,vanliga familjer klarar ju inte att hålla ihop i dag dom som jobbar 40 timmarsvecka ! Man måste vara stålmannen eller stålkvinnan i dag för att orka med karriär resor barn hus och allt annat som följer på det .

Rut kommer nog och hjälper till med det värsta
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 08-03-2012, 20:59) *
Hitintills verkar de enda som bryr sig vara vänsterfolk som vill gotta sig i Reinfeldts olycka.

Du menar väl inte här på Odla? Ingen gottar sig men lite normal politisk satir förekommer. biggrin.gif
Motti
Konstig kommentar Huggorm confused.gif så du menar på fullt allvar att Ruthavdragen skulle rädda äktenskap rotfl.gif Jag vet hur jobbigt det är att ha en man som aldrig är hemma har levt med det sedan 1976 ! igentligen är det ett under att vi håller ihop än tror vi varit gifta i 37 år nu i augusti .En del säger :Har du tagit fan i båten så får du ro i land honom också ! Men att vara Stadsminister är ingen lek då tror jag man får "vika "sitt liv till politiken .
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 08-03-2012, 21:01) *
Rut kommer nog och hjälper till med det värsta

" Rutorna " skulle jag tro .
Motti
Det här med Rut var ett himmla dåligt skämt thumbdown.gif Så det är bara borgeliga som gör avdrag för Ruth då ?
Aqvakul
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 21:40) *
Det här med Rut var ett himmla dåligt skämt thumbdown.gif Så det är bara borgeliga som gör avdrag för Ruth då ?

Mest höginkomsttagare iofs..

Men poängen är väl att det är alliansens "reform"... (subvention)
Motti
Har du statestik på det Aqvakul ? i så fall vill jag se den .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 21:50) *
Har du statestik på det Aqvakul ? i så fall vill jag se den .

Var så god och läs...
mamamaggan
Tror inte det är så många låginkomsttagare som har så mycket silver som ska putsas.

Putsning av silver står nämligen upptaget som en av de saker man får RUT-avdrag för .
Motti
Men Aqvakul !det står inget om politisk tillhörighet !många tjänar mycket pengar fast de är sossar eller vänster .Finns höginkomstagare även bland sossar och vänstern .Du vill gärna påstå att det är de borgeliga som utnytjar Ruth avdraget det stog inget om det i den statestiken du visade upp här från Agenda .Jag vill nog påstå att alla drar nytta av Ruth avdrag sosse som borgelig.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 21:23) *
Du menar väl inte här på Odla?

Hela den här tråden är skadeglädje.
Motti
Ja man kan lungt säga att det är tufft att vara Modera eller Borgelig på Odla ! man får ha typ "rustning på sig " och vara smord i munlädret plus att man får ta mycket skit .Man får inga extra poäng om man röstar Borgeligt om man säger så help.gif
kerstinbern
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 23:25) *
Men Aqvakul !det står inget om politisk tillhörighet !många tjänar mycket pengar fast de är sossar eller vänster .Finns höginkomstagare även bland sossar och vänstern .Du vill gärna påstå att det är de borgeliga som utnytjar Ruth avdraget det stog inget om det i den statestiken du visade upp här från Agenda .Jag vill nog påstå att alla drar nytta av Ruth avdrag sosse som borgelig.

http://www.affarsvarlden.se/hem/bostad/article3382175.ece

Avdragen som går hem i lyxkvarteren

Flest personer som använder avdragen befinner sig i Danderyd följt av Fredrik Reinfeldts hemkommun Täby och därefter Lidingö. Men även i Lomma och Vellinge har många sökt rot-avdrag.

Gällande rutavdragen återfinns även Nacka och Vaxholms kommuner förutom Danderyd, Täby och Lidingö bland fem i topp.

Om man till exempel granskar Danderyd där avdragen är vanligast går det att utröna att var femte danderydbo sökt rotavdrag under 2011. Eller 6 153 av kommunens 31 418 invånare.

Minst benägna att söka den här typen av avdrag är flertalet norrlandskommuner. I botten återfinns Dorotea, Gällivare och Arjeplog där under en procent av kommuninvånarna sökt rutavdrag.

Avseende rotavdrag ligger Kiruna, Södertälje och Haparanda i botten, där cirka 5 procent av kommuninvånarna sökt avdraget.

Och sedan kombinerar vi det med valresultatet, så finner vi en mycket klar koppling mellan politisk tillhörighet och RUT-avdrag

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html
*Stintan*
CITAT (Azur @ 08-03-2012, 23:22) *
Hela den här tråden är skadeglädje.

Snarare visar den att knappt någon bryr sig om statsministerna privatliv vilket vi inte heller har med att göra. Det är ju bara Motti som upprört fått för sig att hon måste försvara deras skilsmässa och spekulera om orsak. Man kan ju undra varför. Det är väl inte märkvärdigare att statsministerparet separerar än att någon annan gör det. Att man då väljer att inte spekulera kring deras privatliv och istället pladdrar om annat kan väl knappast kallas för skadeglädje.
Anma
CITAT (Motti @ 08-03-2012, 22:25) *

Aqva sa från början att det var mest höginkomsttagare som använder rut. Du frågade statistik på det och han gav dig just det.

Aqva påstod inte att det är mest brgerliga som utnyttjar rut. Han påstod att flest höginkomsttagare gjorde det. Och det är ju alldeles sant.

Sen sa Aqva att detta är alliansen reform och det är alldeles sant. Det är alliansen som infört rut och ingen annan.

*Stintan*
Nacka och Vaxholm, Danderyd, Täby och Lidingö är alltså fem i topp när det gäller att använda Rut-avdrag. Samtliga fem är moderat- eller alliansstyrda kommuner med typiska höginkomstområden.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-03-2012, 11:17) *
Nacka och Vaxholm, Danderyd, Täby och Lidingö är alltså fem i topp när det gäller att använda Rut-avdrag. Samtliga fem är moderat- eller alliansstyrda kommuner med typiska höginkomstområden.

Någon som är förvånad?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2012, 11:43) *
Någon som är förvånad?

Ska väl vara Motti då men hon kan nog hitta nån bortförklaring som vanligt. wink.gif
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2012, 11:43)
1525933[/url]']
Någon som är förvånad?

smile.gif
Anma
CITAT (*Stintan* @ 09-03-2012, 11:52) *
Ska väl vara Motti då men hon kan nog hitta nån bortförklaring som vanligt. wink.gif

Jamen det bor faktiskt sossar och vänster där också! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon