Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kontrollerad odling / pollinering, Tips och råd önskas särskilt om chili
          AromaJohanna
          Inlägg 09-03-2012, 08:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 102
          Medlem nr: 18 391

Hej, jag kommer att flytta ut merparten av mitt chiliodlande till min kolonilott denna sommar och kommer att ha ett stort antal chilisorter där ute på kolonilotten samt en del sorter (de jag tror är de mest värmekrävande) här hemma i lägenheten. Jag är intresserad av att börja med sk kontrollerad odling eller pollinering för jag vill ta vara på fröna och vill kunna säkerställa att jag får frön som inte är oplanerade korsningar. Det kommer att vara tillräckligt många sorter på min kolonilott för att jag inte vill bara köra med metoden att chansa och sprida ut sorterna på kolonilotten och hoppas på det bästa.

Berätta gärna om egna erfarenheter rörande detta eller kom med tips och råd! smile.gif

--------------------
          Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon