Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Alla frön som har kommit i ”hemvikta” påsar har klarat sig bra. Det verkar som om det lite tjockare papperet skyddar lite. Hos mig är det de som kommit i små plastpåsar som vari fullständigt massakrerade.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Ja tyvärr ser fröerna som mycket riktigt kom fram idag ( ) ut som om de körts genom en mangel inställd på tunnaste silkespapperstjocklek. Hoppas det inte ställer till allt för mycket besvâr att skicka nya...
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Nu har jag skickat nya fröer till er allihopa. Däremot ser inte era försändelser ut lika. Vissa har fått i vadderadepåsar o andra har fått frön i små plastburkar. jag startar även en ny tråd med KORREKT namn Alltså
Lady Hamilton:s busfrö 2012 så blir allt korrekt
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Men oj vilket trassel det blev nu då!!!
Jag hittade i alla fall 5-6 hela fröer i min påse med skröfs.
Jag har en egen liten teori om de här krossade fröerna. Jag tror nämligen att det är så att det inte alltid är ett riktigt och ordentligt frö inom varje förskal, de ser alla lika ut men vissa har liksom torkat ihop inuti eller något. Dessa går därför sönder som äggskal => skröfs. Tomma ägg går ju sönder lättare än fyllda ägg. Jag märkte det på vissa frösorter när jag rensade dem i höstas, att de såg korrekta ut men hade liksom ingen substans.