Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> När vågar man flytta ut sådderna?
          kerstinh
          Inlägg 13-03-2012, 15:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 21 073

Som säkert hos många andra här, så börjar det bli lite trångt hemma hos mig med alla sådder. Jag har inte sått sommarblommor än, utan det jag har hittills är mest perenner och tvååringar. Jag har ett oisolerat uterum som egentligen inte är mycket varmare än utomhus, men det skyddar ju för vind och så och jag undrar hur man ska tänka när det gäller när man ska våga ställa ut lite saker där. Jag vet att chili, paprika, tomater och pelargoner absolut inte får ha minusgrader, så de får vänta, men hur är det med perenna sådder? Jag har små miniplantor av salvior, jakobs stege, fingerborgsblomma, alunrot och så massor med ettåriga vallmoplantor. Borde man kunna "avhärda" dem lite och flytta ut dem redan nu eller är det för kallt? Just nu har vi mest plusgrader, men det kan ju ändras igen. Jag har ingen extravärme i uterummet och det är nog inte så realistiskt att dagligen flytta saker in och ut, men om det skulle göra skillnad att t.ex. sätta saker under plast eller flis, skulle jag kunna ha det. Så frågan är bara om plantorna kommer att gilla uterummet eller inte.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon