CITAT (Rosmarin @ 30-03-2012, 11:43)

...
Första året kände jag det så som du beskriver det. Tyckte att alla andra var så himla duktiga och att jag själv inte kunde något. Jag hade nog inte många rätt det året... vi räknade inte på den tiden....
Nä, det där med att räkna och hålla koll är mitt fel!

Jag verkar vara sådan att kan jag lista upp saker, jaha, då gör jag det.
Tänker på det emellanåt, tycker ni att det är dumt och fel? Att det blir för mycket stress och att det tar udden av det roliga med Busfröerna? Jag förstår om ni tycker det men samtidigt får jag PM från en del när det blivit en poäng till för någon som prickat rätt.
Jag tycker att det ger en dimension till i detta med Busfröer, det är så mycket som är kul:
* Det kommer RIKTIGA kuvert i brevlådan som inte innehåller räkningar.
* Det är så spännande att öppna fröpåsarna - ska jag se på en gång vad det är?
* Man får fröer på sådant man inte ens visste fanns.
* Man får bra hjälp att driva upp dem.
* Det är så underbart nöjsamt att titta i krukan varje dag och se om något har grott!
* Det är kul att kolla runt på internet efter ledtrådar, titta på fröbilder, leta igenom sina egna påsar - kanske man kan klura ut vad det är?
* Känslan är underbar när man äntligen får ett "Grattis Peztis, du har gissat rätt!"
* Det blir så fint i rabatten! Och det är kul att tänka, det där Buset fick jag av Anki och den av Margith. Vad fint de växer! Men! Vad hände med Rosmarins plantor! Åh nä, det gick inte något bra med dem.

Så tycker jag!

Och så glömde jag ju lite!
* I år lyckade jag lista ut vad 3 av fröerna är! Vad kul!
* Tänk vad duktiga människor det finns här på Odla! Och vad kul att de vill leka med mig!