Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Födelsedagar - kalas eller inte?, Hur gör ni?
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-03-2012, 08:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag är uppvuxen med att födelsedagar firas med närmaste släkten och på den tiden var det kaffe och kakor samt gottebord som bjöds.
          Vi har alltid haft kalas när våra barn fyllt år, men eftersom min födelsedag varit så nära ett av barnens har vi oftast firat gemensamt på barnets dag då. Bara på jämna dagar eller om det t ex varit lördag har vi haft kalas även på min födelsedag.
          Kaffekalas har det inte heller varit särskilt ofta utan för det mesta nån mat och sen kaffe + tårta.

Min man kommer från en familj där man sällan gjort något väsen av någonting och han har inte velat ha kalas när han fyllt år. De första åren fick han motsträvligt finna sig i att jag ordnade nåt i alla fall, men numera är jag inte heller så road av kalas. Igår fyllde han år och då var det bara hemmaboende sonen, maken och jag som åt lite extra gott. Skönt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon