Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kläderna dammiga efter tvätt, Brukar damm försvinna i tvättmaskinen?
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-03-2012, 11:03
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Att tvätta ylle i 60 Grader? Aldrig i livet. Jag är noga med min tvätt

Jag tvättar inte heller T-shirst och sånt i 60 grader utan i 40.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 11:10
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2012, 11:03) *
          Att tvätta ylle i 60 Grader? Aldrig i livet. Jag är noga med min tvätt

Jag tvättar inte heller T-shirst och sånt i 60 grader utan i 40.

Ja men då är det väl jättebra att maskinen ändrar till 40° om man råkar har ställt in den på fintvätt/ylle 60° eftersom fintvätt/ylle inte ska tvättas i mer än 40°.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-03-2012, 11:24
          Länk hit: #83

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 11:10) *
          Ja men då är det väl jättebra att maskinen ändrar till 40° om man råkar har ställt in den på fintvätt/ylle 60° eftersom fintvätt/ylle inte ska tvättas i mer än 40°.

Jag fattar inte vad du pratar om..... Jag har aldrig sagt något om att min tvättmaskin ändrar nåt. Inte heller har jag någon gång sagt att jag tvättar ylle i 60 grader

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 11:39
          Länk hit: #84

Medlem

Nej vi pratar ju om Christas tvättmaskin som ändrade automatiskt från 60 till 40°

Då sa du "Christa när jag köpte en tvättmaskin, då var jag alltid noga med att bara köpa en som jag kan ställa in själv temperaturen. Inte bara en massa program".

Christa kan ju ställa in graderna men hennes maskin ändrade det automatiskt eftersom fintvätt/ylle inte ska tvättas i mer än 40° och hon hade ställt in 60°.Det var ju bra tyckte jag så att inte tvätten blir förstörd. Men ni tycker tydligen att det är dåligt.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-03-2012, 11:49
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 11:39) *
          Nej vi pratar ju om Christas tvättmaskin som ändrade automatiskt från 60 till 40°

Då sa du "Christa när jag köpte en tvättmaskin, då var jag alltid noga med att bara köpa en som jag kan ställa in själv temperaturen. Inte bara en massa program".

Christa kan ju ställa in graderna men hennes maskin ändrade det automatiskt eftersom fintvätt/ylle inte ska tvättas i mer än 40° och hon hade ställt in 60°.Det var ju bra tyckte jag så att inte tvätten blir förstörd. Men ni tycker tydligen att det är dåligt.

Vad heter så "ni". Jag yttrade inte ett ord om det när Christa skrev det. Lägg inte alltid orden i mun på andra.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 11:54
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2012, 11:49) *
          Vad heter så "ni". Jag yttrade inte ett ord om det när Christa skrev det. Lägg inte alltid orden i mun på andra.

Jisses unsure.gif va grinig du är då. Ber om ursäkt för att du inte förstod vad jag skrev.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-03-2012, 12:44
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 11:54) *
          Jisses unsure.gif va grinig du är då. Ber om ursäkt för att du inte förstod vad jag skrev.

Är jag grinig bara för att jag försvarade mig när du lägger orden i min mund? Något jag aldrig sagt. Blanda inte i mig i det du med Christa pratar om

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 12:52
          Länk hit: #88

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2012, 12:44) *
          Är jag grinig bara för att jag försvarade mig när du lägger orden i min mund? Något jag aldrig sagt. Blanda inte i mig i det du med Christa pratar om

Jag har inte lagt några ord i din mun, nu får du ge dig. Skyll inte på mig om du inte begrep vad jag skrev.

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 23-03-2012, 17:40
          Länk hit: #89

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 05:34) *
          Lär dig läsa! Vem har sagt något om att tvätta tennisbollar? wacko.gif

För din kännedom kan jag tala om att jag bett Admin kolla upp din framfart här på forumet.

Du får väl be admin kolla vem du vill...

Angående det där med tennisbollarna kommer jag givetvis visa exakt vilket inlägg jag åsyftade (om du nu itne redigerat bort det i hopp om att lyckas övertyga någon om att du hade rätt - till skillnad från 99% av gångerna

CITAT (*Stintan* @ 22-03-2012, 20:38) *
          Ja om jag ställer in vredet på bomull 60 grader så hoppar det fram till 40 grader men maskinen tvättar ändå i 60 grader. Det vet jag därför att maskinen har en temperaturvisare. Har du ingen manual till din maskin? Det ska stå där hur den fungerar.

Tennisbollarna har aldrig färgat av sig vad jag märkt. Har tumlat vita täcken och kuddar.

Jaha ja, Var det du som påstod du itne skrivit något om tennisbollar?

Citera
          Cacki
          Inlägg 23-03-2012, 17:48
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (heinrich_stubel @ 23-03-2012, 17:40) *

Angående det där med tennisbollarna kommer jag givetvis visa exakt vilket inlägg jag åsyftade (om du nu itne redigerat bort det i hopp om att lyckas övertyga någon om att du hade rätt - till skillnad från 99% av gångerna

Har du någon aning om vad syftet är med att lägga in tennisbollar i tumlaren??? (förresten....hon skrev väl i torktumlaren och inte i tvättmaskinen...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 18:02
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 23-03-2012, 17:40) *

Fortfarande kan du inte läsa! Läs om och läs rätt! Jag svarade på följande vilket också låg som citat i mitt inlägg:
          "En sak jag funderat på när det gäller att tumla dunsaker är att alla tennisbollar jag sett på sistone är gula. Det sägs ju att man skall ha tennisbollar tillsammans med dunsaker i tumlaren men kan inte gula färga av sig?"

När det gällde tennisbollarna var det alltså fråga om tumling och inte tvättning som du skrev och hade så förfärligt roligt åt!!!!!!!!!

Jag har aldrig påstått att jag inte skrivit något om tennisbollar! Men jag har inte skrivit något om att tvätta tennisbollar!

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 23-03-2012, 19:40
          Länk hit: #92

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 18:02) *
          Fortfarande kan du inte läsa! Läs om och läs rätt! Jag svarade på följande vilket också låg som citat i mitt inlägg:
          "En sak jag funderat på när det gäller att tumla dunsaker är att alla tennisbollar jag sett på sistone är gula. Det sägs ju att man skall ha tennisbollar tillsammans med dunsaker i tumlaren men kan inte gula färga av sig?"

När det gällde tennisbollarna var det alltså fråga om tumling och inte tvättning som du skrev och hade så förfärligt roligt åt!!!!!!!!!

Jag har aldrig påstått att jag inte skrivit något om tennisbollar! Men jag har inte skrivit något om att tvätta tennisbollar!

Okej. Ja du hade rätt, du har itne skrivit något om att tvätta tennisbollar. Vad de ska i tumlaren å göra är dock för mig ett lika stort mysterium yahoo.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 23-03-2012, 19:44
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

När man tumlar duntäcken, kuddar och jackor så är det bra att kasta i några tennisbollar i tumlaren också, de ser till att dunet inte klumpar ihop sig utan blir fluffigt.
          Själv har jag aldrig haft bollar i och aldrig lyckats få klumpiga täcken, kuddar eller dunjackor.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 19:56
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Anma @ 23-03-2012, 19:44) *
          När man tumlar duntäcken, kuddar och jackor så är det bra att kasta i några tennisbollar i tumlaren också, de ser till att dunet inte klumpar ihop sig utan blir fluffigt.
          Själv har jag aldrig haft bollar i och aldrig lyckats få klumpiga täcken, kuddar eller dunjackor.

Jag förstörde en dyr dunväst en gång då jag körde utan så sen dess får det bli med tennisbollar och det har funkat.

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 23-03-2012, 20:05
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (*Stintan* @ 23-03-2012, 19:56) *
          Jag förstörde en dyr dunväst en gång då jag körde utan så sen dess får det bli med tennisbollar och det har funkat.

Är det då den gula sorten och dom har inte färgat? Ville bara kolla att jag förstod dig rätt?

Det jag skrev tidigar var f öv att jag tänkte använda fintvättsprogrammet istället för kulörtvätt eftersom det använder mer vatten och sköljer bättre.

Bara för att man använder fintvätt/ ylleprogrammet så behöver det inte innebära att man lägger ylleplagg i maskinen whistling.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2012, 20:10
          Länk hit: #96

Medlem

Ja det var gula bollar.

Ja jag vet att man kan tvätta annat än ylle i fintvättprogrammet men programmet körs i 40°.

--------------------

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 14:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon