Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > är kunskap föraktlig?
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-04-2012, 16:11
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (*Stintan* @ 25-04-2012, 16:38) *
          Raderades eller togs bort? Inget är ju raderat i den här tråden.. Göran var här och läste länge förut idag. Har han raderat eller ändrat i någo annan tråd?

Det var i Gissa platsen-tråden och Japanpop-trådarna.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 25-04-2012, 17:32
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (silos @ 25-04-2012, 11:29) *
          O oj oj...här är det tydligen som det ALLTID har varit och som det ALLTID kommer att förbli,eftersom vi alla är MÄNNISKOR och inte maskiner!

För mig är kunskap oerhört viktigt,men för att kunskap skall kunna bli vishet eller heter det visdom så behöver all kunskap gå genom människo hjärtan... så tror jag!

smartaste inlägget hittills i denna tråd. Ulf

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 25-04-2012, 20:26
          Länk hit: #143

Gäster

CITAT (August @ 25-04-2012, 08:36) *
          Till signaturen heinrich stubels senaste inlägg finns en hel del att kommentera men jag avstår. Mitt liv har lärt mig att undvika diskussioner med personer, som så uppenbart är ovilliga att hålla en saklig ton. När invektiv och svordomar får ersätta en sansad argumentation är det bättre att dra sig tillbaka.

Vad finns att kommentera? Sluta hitta på saker när du inser att du hade fel. Förstår inte att folk på et här forumet är för självgoda för att kunna inse när de faktikst gör misstag/har fel. Det är enbart tragiskt och bottnar i dålig självkänsla.

Jag erkänner åtminstne om jag har fel. Har gjort det flertalet gånger.

CITAT (malarmaster @ 25-04-2012, 11:28) *
          kan bara hålla med,själv kommenterar jag ytterst sällan herr stubels inlägg då argumenteringen oftast slutar med att man beskylls för ditten o datten. Ulf

Kanske för att du inte klarade av att bemöta argumenten alls, utan blev istället kränkt. Därför avstod jag även att diskutera med dig då jag inte vill göra personer ledsna, vilket var fallet eftersom du presenterade helt vansinniga resonemang, och klagade över kunskapsluckor som du uppenbarligen själv hade. Förlåt, men ibland är jag ärlig, ta det inte som en förolämpning utan som min åsikt bara. När nån attackerar mig på det här sättet måste jag få ge min förklaring.

CITAT (Huggorm @ 25-04-2012, 11:17) *
          Den kopplingen drog jag redan för ett par veckor sedan, men då protesterade båda herrarna högljutt

Som sagt be den där Göran eller Sören eller vad han nu heter att kolla ip då.

CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2012, 07:53) *
          Om det är NÅGRA som skall hålla käft på detta forum så är det du och HS. Men det är bara bra att ni håller på, er avstängning rycker allt närmare. Det blir ett nytt mail till admin nu.

Mr neutral uttalar sig. Var det något mer eller? rotfl.gif

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 25-04-2012, 20:32
          Länk hit: #144

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2012, 15:48) *
          Vi får se, Göran är kontaktad och undersöker vad som kan göras. Lite lustigt är det att sen jag skrev om detta tidigare i tråden raderades vissa inlägg men jag tror det var innan Göran agerat.

Jag har inte raderat nåt. Vet inte ens hur man gör.

Du får väl kontakta vem du vill, jag ger bara svar på kritiken jag får, ber alltid om ursäkt om någon säger sig ta illa vid sig. Måste ju få försvara mig när folk är dryga. Hoppas även att Göran som jag nu ser att han heter agerar och ger dig den tillrättavisning du gjort dig förtjänt av!

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 26-04-2012, 21:43
          Länk hit: #145

Gäster

Vad konstigt att August inte rättat alla "fel" som fanns i matten och engelskan, trots att jag skickade pm och han har varit online flertalet gånger sen dess. Inget svar på mitt pm fick jag heller, fast jag snällt bad honom att peka ut felen och önskade trevlig kväll.

Är det en vågad gissning att denna person kommer att lysa med sin frånvaro? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-04-2012, 22:16
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (heinrich_stubel @ 26-04-2012, 22:43) *
          Vad konstigt att August inte rättat alla "fel" som fanns i matten och engelskan, trots att jag skickade pm och han har varit online flertalet gånger sen dess. Inget svar på mitt pm fick jag heller, fast jag snällt bad honom att peka ut felen och önskade trevlig kväll.

Är det en vågad gissning att denna person kommer att lysa med sin frånvaro? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Varför detta utspel när han skrev i sitt senaste inlägg, vilket du också citerat, att han skulle dra sig tillbaka och varför. Sluta gör dig löjlig och raljera över andra personer!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 00:02
          Länk hit: #147

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 26-04-2012, 23:16) *
          Varför detta utspel när han skrev i sitt senaste inlägg, vilket du också citerat, att han skulle dra sig tillbaka och varför. Sluta gör dig löjlig och raljera över andra personer!

Därför att jag blir upprörd när folk inte kan erkänna att de har fel, när de bevisligen har det. Det hade räckt med ett "jag gillar inte din stil, och tycker du är en idiot, men jag hade fel" Istället skriver han det första men envisas fortfarande att han har rätt ang matteuppgiften och engelskan - något som han bevisligen inte har, och därför undviker han att svara. Om det istället varit så att han haft rätt, men ändå tyckt jag var odräglig, då hade han lika förbannat postat för att glänsa. Det är just sånt jag ogillar.

Man måste kunna svälja sin stolthet och erkänna när man har fel, hur dum i huvudet man än anser sin motdebatör vara. Tyvärr kan vissa här inte det.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-04-2012, 06:37
          Länk hit: #148

Medlem

Alla har inte samma behov som du av att glänsa herr stubel! Lär dig det! Du borde tänka över ditt ordval som inte är särskilt trevligt.
          Du kan ju knappast begära att alla ska anpassa sig efter dig när du plötsligt stövlar in i ett rum fullt med folk. Det naturliga hade väl varit att det var du som anpassade dig till det som gäller i rummet om du nu vill vara med. Vad fick dig att bli medlem på ett trädgårdsforum för det verkar då inte vara trädgårdsintresset?

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 17:08
          Länk hit: #149

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 27-04-2012, 07:37) *
          Alla har inte samma behov som du av att glänsa herr stubel! Lär dig det! Du borde tänka över ditt ordval som inte är särskilt trevligt.
          Du kan ju knappast begära att alla ska anpassa sig efter dig när du plötsligt stövlar in i ett rum fullt med folk. Det naturliga hade väl varit att det var du som anpassade dig till det som gäller i rummet om du nu vill vara med. Vad fick dig att bli medlem på ett trädgårdsforum för det verkar då inte vara trädgårdsintresset?

Var det där ironi? Jag är den med minst behov av att glänsa på detta forum. Ville bara klargöra att matten och engelskan var korrekt. Hade jag velat glänsa hade jag väl knappast valt uppgifter på en sån låg nivå?

Nog om detta tjatet nu.

Detta delforumet handlar för övrigt inte om trädgård.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-04-2012, 18:08
          Länk hit: #150

Medlem

Hur många människor känner du på forumet eftersom du tycker att du kan uttala dig om andra? Nej det fanns ingen ironi i mitt inlägg.
          Odla är ett trädgårdsforum där medlemmarna har odlandet som gemensamt intresse. Att det dessutom finns en småpratsavdelning - ej trädgårdsrelaterad beror på att det blev lite för mycket diskussioner om allt möjligt som inte handlar om trädgård i trädgårdsavdelningen.

Varför kan du inte svara på frågan vad det var som fick dig att regga dig på ett trädgårdsforum?

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 21:07
          Länk hit: #151

Gäster

Om man rådfrågar folk angående ett valnötsträd så är det lämpligt att fråga i just ett trädgårsforum. Du kan alltså inte fråga hur du ska vattna din julgran på ett båtmotorforum och förvänta dig vettiga svar...

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 27-04-2012, 21:31
          Länk hit: #152

Gäster

CITAT (heinrich_stubel @ 27-04-2012, 22:07) *
          Om man rådfrågar folk angående ett valnötsträd så är det lämpligt att fråga i just ett trädgårsforum. Du kan alltså inte fråga hur du ska vattna din julgran på ett båtmotorforum och förvänta dig vettiga svar...

Är du polítiker till yrket? Sällan ser man inlägg med så lågt meningsinnehåll men till så stort ordinnehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-04-2012, 21:59
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (heinrich_stubel @ 27-04-2012, 22:07) *

Ja din fråga om valnötsträdet var ju väldigt seriös, wacko.gif Tror du nån går på att det var orsaken?

--------------------

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 22:13
          Länk hit: #154

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 27-04-2012, 22:59) *
          Ja din fråga om valnötsträdet var ju väldigt seriös, wacko.gif Tror du nån går på att det var orsaken?

Om du inte förstod inlägget så antydde det att jag registrerade mig på ett trädgårdsforum för att kunna skoja om ett valnötstärd. Varför jag valde att skoja om just ett valnötsträd och inte en hamburgare är en ren slump.

För övrigt har jag bidragit och bidrar till seriösa diskussioner också, samt så LÄSER jag en del i trädgårdsforumet.

CITAT (Skeppsråttan @ 27-04-2012, 22:31) *
          Är du polítiker till yrket? Sällan ser man inlägg med så lågt meningsinnehåll men till så stort ordinnehåll.

Nej, jag använder mig alltid av principen "less is more", men dumma långa inlägg förtjänar dumma långa svar.

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 27-04-2012, 22:22
          Länk hit: #155

Gäster

CITAT (heinrich_stubel @ 27-04-2012, 23:13) *
          ....
          Nej, jag använder mig alltid av principen "less is more", men dumma långa inlägg förtjänar dumma långa svar.

Jaså är det därför du svarar på dina egna inlägg.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-04-2012, 22:25
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Skeppsråttan @ 27-04-2012, 23:22) *

rotfl.gif
          Dagens tiopoängare!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 22:32
          Länk hit: #157

Gäster

CITAT (Skeppsråttan @ 27-04-2012, 23:22) *

Var gör jag det? Eller har du också drabbats av dubbelseende?

CITAT (Biggan_ @ 27-04-2012, 23:25) *
          rotfl.gif
          Dagens tiopoängare!

Ja, är det sant så var det ganska roligt smile.gif
          Dock troligare att råttan velat bort sig igen. Jag kan iaf inte hitta något sånt inlägg på den senaste sidan...

Redigerat av heinrich_stubel: 27-04-2012, 22:32

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 27-04-2012, 22:36
          Länk hit: #158

Gäster

Älta rotvälta.
          Råttor har nästan lika bra inbyggd kompass som duvor, de vet de flesta. biggrin.gif Om man pluggat....

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 27-04-2012, 23:13
          Länk hit: #159

Gäster

CITAT (Skeppsråttan @ 27-04-2012, 23:36) *
          Älta rotvälta.
          Råttor har nästan lika bra inbyggd kompass som duvor, de vet de flesta. biggrin.gif Om man pluggat....

Varför hitta på saker som inte stämmer då?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-04-2012, 01:16
          Länk hit: #160

Medlem

Det brukar bara få plats en uppsättning Bill och Bull på samma gård men här har vi tydligen fler giggle.gif

--------------------

Citera

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 03:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon