| |
|
  |
För eller emot AKB48? |
|
|
|
|
06-04-2012, 19:10
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 13:21)  Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant.
Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är? Beklagar om du uppfattade att jag inbegrep dig i gnällarna, det var en manlig gnälltant jag tänkte på. Det är dock lite märkligt att någon tar sig för att "skämta" om gubbsjuka i en tråd där de mest aktiva är två äldre gentlemän som fattat tycke för en grupp sjungande och dansande ungdomar. Det måste vara Odla-rekord i dåligt omdöme. Jag försökte först också ta det som ett skämt men insåg snart att det var frågan om kritik och personangrepp som nödtorftigt försökte döljas. Jag funderar på hur vi skulle agerat istället? Faktum kvarstår, det finns en japansk grupp ungdomar som sjunger och dansar till utomordentlig musik. Skulle vi tittat i smyg med bara ett öga, som malcolm just nu tvingas göra? Smusslat bakom nerdragna gardiner? Absolut inte skrivit inlägg om dessa duktiga artister men hur skulle då malcolm kunnat meddela mig om sitt fynd? Det är märkligt att när man öppet redovisar vad man hittat får man skit för det.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 19:56
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 20:10)  Beklagar om du uppfattade att jag inbegrep dig i gnällarna, det var en manlig gnälltant jag tänkte på. Det är dock lite märkligt att någon tar sig för att "skämta" om gubbsjuka i en tråd där de mest aktiva är två äldre gentlemän som fattat tycke för en grupp sjungande och dansande ungdomar. Det måste vara Odla-rekord i dåligt omdöme. Jag försökte först också ta det som ett skämt men insåg snart att det var frågan om kritik och personangrepp som nödtorftigt försökte döljas. Jag funderar på hur vi skulle agerat istället? Faktum kvarstår, det finns en japansk grupp ungdomar som sjunger och dansar till utomordentlig musik. Skulle vi tittat i smyg med bara ett öga, som malcolm just nu tvingas göra? Smusslat bakom nerdragna gardiner? Absolut inte skrivit inlägg om dessa duktiga artister men hur skulle då malcolm kunnat meddela mig om sitt fynd? Det är märkligt att när man öppet redovisar vad man hittat får man skit för det.  Nog vet du väl också att det kan skämtas rätt grovt om både det ena och det andra här på forumet. Dessutom är det där med gubbsjuka ett ganska vanligt tema att skämta om. Likaväl som gnällkärringar. Visst, jag köper det ni säger om vad det är ni gillar med den här gruppen. Ser ingen anledning att smussla bakom fördragna gardiner heller om man inte har några hemligheter för sej. (Fast som en liten parentes. Hade min man plötsligt blivit lika besatt (det var ni själva som använde ordet på sid 4 i andra tråden) som er, så nog tusan hade jag undrat vad som flugit i honom.  Fast det är ju jag det...)
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:24
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 20:56)  Nog vet du väl också att det kan skämtas rätt grovt om både det ena och det andra här på forumet. Dessutom är det där med gubbsjuka ett ganska vanligt tema att skämta om. Likaväl som gnällkärringar. Visst, jag köper det ni säger om vad det är ni gillar med den här gruppen. Ser ingen anledning att smussla bakom fördragna gardiner heller om man inte har några hemligheter för sej. (Fast som en liten parentes. Hade min man plötsligt blivit lika besatt (det var ni själva som använde ordet på sid 4 i andra tråden) som er, så nog tusan hade jag undrat vad som flugit i honom.  Fast det är ju jag det...) Fast efter ett tag insåg jag att det inte var något skämt...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:35
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 21:24)  Fast efter ett tag insåg jag att det inte var något skämt... Kan jag inte uttala mej om eftersom jag varken har lusläst trådarna eller krupit innanför pannbenet på någon och sett vad vederbörande egentligen menade. Nu drar jag mej ur diskussionen eftersom jag inte tycker att det här är någon större grej att tjafsa om. Fortsätt njuta av musiken istället, ni också!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:47
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 21:35)  Kan jag inte uttala mej om eftersom jag varken har lusläst trådarna eller krupit innanför pannbenet på någon och sett vad vederbörande egentligen menade. Nu drar jag mej ur diskussionen eftersom jag inte tycker att det här är någon större grej att tjafsa om. Fortsätt njuta av musiken istället, ni också!  Du är en klok människa.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:48
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 20:56)  (Fast som en liten parentes. Hade min man plötsligt blivit lika besatt (det var ni själva som använde ordet på sid 4 i andra tråden) som er, så nog tusan hade jag undrat vad som flugit i honom.  Fast det är ju jag det...) Såg en annan video med denna grupp som inte är AKB, det såg ut som de uppträdde för en mindre publik och en kvinna blev minst sagt sur på sin man/pojkvän som hon tyckte blev lite väl exalterad.  Det är dock inte det klippet som visas nedan eftersom jag inte hittar det igen. http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...p;v=7w0VDosEsTY
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:52
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 21:48)  Såg en annan video med denna grupp som inte är AKB, det såg ut som de uppträdde för en mindre publik och en kvinna blev minst sagt sur på sin man/pojkvän som hon tyckte blev lite väl exalterad.  Det är dock inte det klippet som visas nedan eftersom jag inte hittar det igen. http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...p;v=7w0VDosEsTYVi två är nog betydligt lugnare än fansen i Japan som på konserterna slår takten med sina ljusstavar, vrålar och sjunger med.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 20:56
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Om någon, för ett halvår sedan, skulle ha förutspått att nästa forumbråk skulle stå över ett japanskt tjejband skulle jag inte trott på det. Men förunderliga äro herrens vägar.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:04
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 21:52)  Vi två är nog betydligt lugnare än fansen i Japan som på konserterna slår takten med sina ljusstavar, vrålar och sjunger med.  Kanske tur att vi inte har några fruar.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:04
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 21:56)  Om någon, för ett halvår sedan, skulle ha förutspått att nästa forumbråk skulle stå över ett japanskt tjejband skulle jag inte trott på det. Men förunderliga äro herrens vägar. eller "herrarnas"...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:06
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 21:56)  Om någon, för ett halvår sedan, skulle ha förutspått att nästa forumbråk skulle stå över ett japanskt tjejband skulle jag inte trott på det. Men förunderliga äro herrens vägar. Säga vad man vill men det har skapt debatt och jag är övertygad om att det är fler än de närmast sörjande som haft glädje av det. Tänk om tjejerna själva visste om vilket rabalder de ställt tii med på ett trädgårdsforum.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:16
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 22:06)  Säga vad man vill men det har skapt debatt och jag är övertygad om att det är fler än de närmast sörjande som haft glädje av det. Tänk om tjejerna själva visste om vilket rabalder de ställt tii med på ett trädgårdsforum.  Det har nog skett värre saker.  Jag har förresten"roat" mig lite. Det förkommer här nedlåtande saker om AKB som "småflickor". Jag utgick från denna video om Lucky Seven: http://www.youtube.com/watch?v=GRFwFjgDmus Den släpptes september 2010. Via medlemslistan och lite Google och Wiki fick jag denna uppställning om deras ålder, år och månader, just då: Tomomi Itano 19:2, Iwasa Misaki 15:8, Oshima Yuko 21:11, Tomomi Kasai 18:10, Kashiwagi Yuki 19:2, Kitahara Rie 19:3, Kojima Haruna 22:5, Komori Mika 16:2, Sashihara Rino 17:10, Shinoda Mariko 24:6, Takajo Aki 18:11, Takahashi Minami 19:5, Maeda Atsuko 19:2, Minegishi Minami 18:10, Miyazawa Sae 20:1, Watanabe Mayu 16:6. Dvs mellan 16 och 24 år och med ett genomsnitt på ca 19 år. Inget mer tjafsande om "småflickor" nu hoppas jag.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:28
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
Halaj! Allvarligt talat tycker jag att AKB:s musik håller samma kvalitet (och låter ungefär likadant) som en reklamjingle på rix megapol. Det är tur vi är olika. Själv har jag, apropå youtubeklipp, snöat in på those poor bastards: http://www.youtube.com/watch?v=ZyIV-71rYQQDär AKB står för en fräschet, pigghet, energi och intakta mödomshinnor, där står those poor bastards för någon slags… sunkighet som jag gillar skarpt! //T
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 21:50
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Tapio @ 06-04-2012, 22:28)  Halaj!
Där AKB står för en fräschet, pigghet, energi och intakta mödomshinnor, där står those poor bastards för någon slags… sunkighet som jag gillar skarpt!
//T Tja, det är väll i alla fall större chans att raggandet skall lyckas när man föredrar sådana
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 22:26
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Tapio @ 06-04-2012, 22:28)  Halaj! Allvarligt talat tycker jag att AKB:s musik håller samma kvalitet (och låter ungefär likadant) som en reklamjingle på rix megapol. Det är tur vi är olika. Själv har jag, apropå youtubeklipp, snöat in på those poor bastards: http://www.youtube.com/watch?v=ZyIV-71rYQQDär AKB står för en fräschet, pigghet, energi och intakta mödomshinnor, där står those poor bastards för någon slags… sunkighet som jag gillar skarpt! //T Ååå, den där sunkigheten gillar jag med! Musik med själ, visserligen en sunkig själ, men trots allt en själ.  Tack för tipset!
Redigerat av Anma: 06-04-2012, 22:29
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 22:37
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 21:47)  Du är en klok människa.   Jag vet! (fast jag har aldrig sagt vilken musik jag njuter av...kom ihåg det!  )
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|