Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > För eller emot AKB48?
          Omröstning
          Vad gillar du AKB?
          Utomordentligt bra [ 5 ] ** [11.11%]
          Ganska bra [ 0 ] ** [0.00%]
          Duger väl [ 7 ] ** [15.56%]
          Botten [ 14 ] ** [31.11%]
          Helt förkastligt [ 4 ] ** [8.89%]
          Har ingen åsikt/förstår ej frågan [ 15 ] ** [33.33%]
          Totalt antal röster: 45
          Gäster kan inte rösta 
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2012, 16:01
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malcolm @ 07-04-2012, 15:35) *
          Lite lustigt att Ruda och jag har blivit anklagade i Japanpoptråden att bara disktera tjejera och inte musiken men aldrig har vi nämnt sexiga kläder och iknande och inte har vi nämnt tjejerna behag som bröststorlek och dylikt heller men här verkar sådant väldig viktigt helt plötsligt. g.gif

Ingen nämner att tjejerna är duktiga och har stor talang med sång, dans och skådespeleri men det är det ingen som pratar om.Ta den här videom tex. man skulle kunna tro att de bråkar på riktigt.

http://www.youtube.com/watch?v=qJ-Drv9tVjI...lf=list_related

Om det nu inte är så att det trampats på en öm tå så är det helt obegripligt att ni håller på och ältar försvar och bortförklaringar som ni gör. Vad har din f.d. porrklädda flickvän och sånt ni inte sagt med saken att göra? 3 långa försvarsinlägg efter varann från dig bara på en halvtimme trots att det inte finns något du behöver försvara.

Var inte meningen med den här tråden att andra skulle tycka till om gruppen? Vem vill tycka nåt när ni svarar som ni gör? Ta bara ditt svar till Aquakul, varför hoppar du på honom för att han säger vad han tycker?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 07-04-2012, 16:02
          Länk hit: #142

Gäster

CITAT (malcolm @ 07-04-2012, 16:51) *
          Tror nog aq överlever men det som förvånar mig är att ingen kommenterar tjejernas insats vad det gäller skönsång och skådespeleri i de videos jag rekommenderade men Rudas och mitt intresse och sexiga underkläder är väl intressantare och ger mer stoff för skitprat ala kvällstidningar.

Har redan kommenterat men jag kan ta det igen....musiken är själlös, opersonlig plastpop, skådespeleri har jag öht inte sett och när vi amatörer gympar på Friskis & Svettis till riktigt bra musik - då jäklar gungar det i salen biggrin.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 16:06
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Aqvakul @ 07-04-2012, 16:53) *
          Jag tycker deras sång saknar "djup" och något skådespeleri ser jag inte, bara lite gymnastiska övningar....

Vilken video menar du nu? Vad det gäller skönsång menade jag denna men har man bestämt sig för att något är förkastligt så är ALLT dåligt..

http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I och skådespeleri nedanstående, även du måste erkänna att de har talang trots korta kjolar.

http://www.youtube.com/watch?v=qJ-Drv9tVjI...lf=list_related

Redigerat av malcolm: 07-04-2012, 16:10

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2012, 16:17
          Länk hit: #144

Medlem

Varför får man inte tycka vad man vill om AKB48 malcolm????? Måste man tycka som du?

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 16:23
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 07-04-2012, 17:17) *
          Varför får man inte tycka vad man vill om AKB48 malcolm????? Måste man tycka som du?

Klart man får tycka vad man vill men när man hävdar att allt är dåligt utan urskillning tycker åtminstone jag att det är trist. Det är tex.som med att kalla allt vad kvällstidninga heter för skit. Vill du förresten bråka nu igen?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-04-2012, 16:35
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Anledningen till att jag och malcolm hela tiden behöver försvara oss och j-popen är att det hela tiden kommer nya angrepp från antisidan. Blir det tyst från den sidan kommer inga fler försvarstal. Själlös musik? Tja, vad är motsatsen? Vi har nyligen, en del av oss, tvingat oss igenom den svenska uttagningen till schlagerspektaklet. De flesta låtarna där försvann ur minnet i samma ögonblick sista tonen hörts, är det bättre? Den här musiken sitter som berget men kan ändå avnjutas gång på gång. Skitsnacket frodas. biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 16:43
          Länk hit: #147

Medlem

Jag behöver inte djupa texter hela tiden och just nu passar det med lite gladpop, vill jag grotta ner mig i depressioner och elände väljer jag annat. Har förresten en tjock bok med Dan Anderssons dikter framför mig och en gång kunde jag spela (men inte sjunga) några av de tonsatta dikterna på gitarr.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-04-2012, 16:46
          Länk hit: #148

Medlem

Det kanske känns bättre för alla som inte gillar lite avklätt att se lite mer påklätt. Här kan ni dessutom förkovra er i den japanska texten med engelsk översättning. http://www.youtube.com/watch?v=n2f46Tjj6fA

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 16:49
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 07-04-2012, 17:02) *
          skådespeleri har jag öht inte sett och när vi amatörer gympar på Friskis & Svettis till riktigt bra musik - då jäklar gungar det i salen biggrin.gif

Se början på denna då och det finns fler exempel, det lär finnas en långfilm med tjejerna men trots ihärdigt letande har jag inte funnit några klipp från den

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-04-2012, 16:50
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Ni frågar vad vi tycker och sen är ni inte nöjda med svaret... märkligt...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2012, 16:54
          Länk hit: #151

Medlem

Det är väl bara att konstatera att musiksmaken är olika. Ruda varför tar du andras tyckande som angrepp? Måste man gilla samma sorts musik/uppträdande som er?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2012, 17:04
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (malcolm @ 07-04-2012, 17:49) *
          Se början på denna då och det finns fler exempel, det lär finnas en långfilm med tjejerna men trots ihärdigt letande har jag inte funnit några klipp från den

Det där såg ut som nåt elevarbete av några som går estetiska programmet på gymnasiet. Talanger eller ej går inte att säga.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-04-2012, 17:18
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 07-04-2012, 17:54) *
          Det är väl bara att konstatera att musiksmaken är olika. Ruda varför tar du andras tyckande som angrepp? Måste man gilla samma sorts musik/uppträdande som er?

Nejdå, det går bra att säga att man inte gillar musiken. En gång eller kanske två, här är det rena spärrelden med negativiteter, om och om igen. Då blir det lätt att man ger igen. Beträffande Friskis och svettis, något mer själlöst dunkande än vad som hörs därifrån har jag svårt att föreställa mig. Hos AKB bryts och byts takten då och då.

--------------------

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 07-04-2012, 17:39
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Jag har faktiskt lyssnat igenom en 12-13 låtar från Malcolms lista men det var väldigt svårt att komma ihåg något av musiken efteråt. För mig lät det som halvbra jingels från någon reklamfilm. Inte jättedåligt men absolut ingenting jag skulle vilja höra mer av.
          Det som slog mig var hur de hela tiden anspelade på det sexuella, tjejer som klär av sig, springer in i duschen och blir våta (miss wet t-shirt, vi har väl alla sett det på chartermålet?), pussar varandra etc, etc. Och hela tiden zoomar kameran in på nakna ben och kjolar så korta att de inte döljer någonting. Jag är inte speciellt pryd av mig men när flickorna framställs som barn, oavsett hur gamla de i realiteten är, samtidigt som de spelar på sin sexualitet, då ger det i alla fall mig en bitter eftersmak.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2012, 17:48
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-04-2012, 18:18) *
          Nejdå, det går bra att säga att man inte gillar musiken. En gång eller kanske två, här är det rena spärrelden med negativiteter, om och om igen. Då blir det lätt att man ger igen. Beträffande Friskis och svettis, något mer själlöst dunkande än vad som hörs därifrån har jag svårt att föreställa mig. Hos AKB bryts och byts takten då och då.

Är inte det ganska fånigt att ge igen för att någon inte delar ens wurm för en japansk tjejpopgrupp?

Tror inte jag sagt något om Friskis och svettis för jag vet inte hur dom låter så det var nog någon annan.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 17:53
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-04-2012, 17:46) *
          Det kanske känns bättre för alla som inte gillar lite avklätt att se lite mer påklätt. Här kan ni dessutom förkovra er i den japanska texten med engelsk översättning. http://www.youtube.com/watch?v=n2f46Tjj6fA

Jag gillar den djupsinniga texten, det är vad jag kallar stor lyrik. Inte ens Bellman eller Taube hade kunnat göra det bättre. giggle.gif

CITAT (Aqvakul @ 07-04-2012, 17:50) *
          Ni frågar vad vi tycker och sen är ni inte nöjda med svaret... märkligt...

Det är bara det att svaren är så enkelspåriga och fyllda av förutfattade meningar, INGEN se tjejernas talang.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 07-04-2012, 17:55
          Länk hit: #157

Gäster

Egentligen...så är det svårt att diskutera musik. Musik måste beröra på något sätt för att jag skall tycka den är bra - och det finns oändligt mycket musik som berör, allt från klassiskt musik till en del psalmer faktiskt - och allt där emellan.

Försökte fundera med tanke på Japan men jag har svårt att hitta något - operan Madame Butterfly är mycket vacker. Inte japansk men handligen utspelar sig där.

Inte heller denhär är japansk men en av de vackraste hyllningar som någonsin skrivits till en kvinna, John Lennons kärlekshyllning till Yoko Ono. Vacker text, sensuell, vackra melodislingor och känslosam. Både texten och musiken berör...

"I enkelheten visar sig mästaren"

http://www.youtube.com/watch?v=f-x1FsvOAz4

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 18:01
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Monica i Nässjö @ 07-04-2012, 18:39) *
          Jag har faktiskt lyssnat igenom en 12-13 låtar från Malcolms lista men det var väldigt svårt att komma ihåg något av musiken efteråt. För mig lät det som halvbra jingels från någon reklamfilm. Inte jättedåligt men absolut ingenting jag skulle vilja höra mer av.
          Det som slog mig var hur de hela tiden anspelade på det sexuella, tjejer som klär av sig, springer in i duschen och blir våta (miss wet t-shirt, vi har väl alla sett det på chartermålet?), pussar varandra etc, etc. Och hela tiden zoomar kameran in på nakna ben och kjolar så korta att de inte döljer någonting. Jag är inte speciellt pryd av mig men när flickorna framställs som barn, oavsett hur gamla de i realiteten är, samtidigt som de spelar på sin sexualitet, då ger det i alla fall mig en bitter eftersmak.

Roligt att du åtminstone försökt bilda dig en uppfattning genom att se och lyssna och det skall du ha all respekt för, inte alla som gör det vilket jag tycker är trist. Något miss wet T-shirtliknande har jag dock inte sett och jag har ägnat mycket tid åt AKB och deras videos/musik.

CITAT (Gunilla T @ 07-04-2012, 17:02) *
          Har redan kommenterat men jag kan ta det igen....musiken är själlös, opersonlig plastpop, skådespeleri har jag öht inte sett och när vi amatörer gympar på Friskis & Svettis till riktigt bra musik - då jäklar gungar det i salen biggrin.gif

Jag har, tro det eller ej varit på F & S och inte var det några tonsatta ferlindikter man skuttade runt till precis utan lättsam discopop från 70-talet. Har du förresten lyssnat på hyllningen till sakura som jag tipsade om, där är tjejerna klädda i fotsida dräkter och sjunger stämsång som kan göra vilken kyrkokör som helst avundsjuk. Menar nedanstående nu men det dröjer en liten stund innan sången börjar.

http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I

Redigerat av malcolm: 07-04-2012, 18:16

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-04-2012, 18:31
          Länk hit: #159

Medlem

Jag återkommer med lite funderingar men det får bli efter påskbrasan brunnit ner, dvs tidigast i morron. biggrin.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2012, 18:34
          Länk hit: #160

Medlem

... och jsg skall se Morden i Midsomer på 8:an men återkommer kanske efter det men nu skall jag äta något.

Citera

16 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 19:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon