CITAT (Anma @ 08-04-2012, 22:14)

Ser inget nyskapande tyvärr. Bland annat Madonna gjorde stora konserter på åttio och nittiotalet med ett femtiotal dansare på scen.
Den där låten du länkar till låter precis som en annan västerländsk poplåt. Kommer bara inte på vilken. Någon annan som vet vilken jag tänker på?
Alla deras låtar låter förresten som något man har hört förut i den genren.
Återkom gärna när du hittat det. Måste allt vara nyskapande? Den mesta musiken är variationer på något som redan spelats. Den där jeppen du länkade till, Pain eller vad han hette, lät för mig som nån punk/metal/rock-tjoflöjt. Man måste nog vara en stor beundrare för att tycka om det och höja det till skyarna. Jag undrar dock om du inte gör fel om du bara lyssnar till AKB, det är helheten med sång, musik, dans, tjejer och kläder som är vitsen med det hela. Var för sig är det kanske inte super men tillsammans... Sen måste man nog vara man för att verkligen få rätt upplevelse. Kvinnor är sällan impade av andra kvinnor precis som män sällan är impade av andra män.
Visst har det funnits liknande förut. Jag kommer mest att tänka på Riverdance. Med tanke på alla lättklädda småflickor i den truppen borde det vara varning för gubbsjuka men eftersom alla med tantsjuka har killar att kolla på är det väl tyst på den flanken. Även om Michael Flatley slutat. Han skapade nog många våta fläckar på stolarna. Jag har ett inspelat band med Riverdance, the show. Spelade det mycket just då men nu är det länge sen, det blev rätt så enehanda med tiden. Samma musik och samma bensprattel.
Vad som skiljer AKB från detta och Madonnas dansare är att AKB är en kontinuerlig historia som nu har hållit på i 7 år. Riverdance är visserligen en långkörare men hur många dansare där figurerar med namn? De är mer en grå massa. Sen vet jag inte hur mycket Riverdance har utvecklats på sista tiden. Är det fortfarande samma uppställning och samma danssteg som på 90-talet och samma enformiga steppande?