| |
|
  |
För eller emot AKB48? |
|
|
|
|
05-04-2012, 21:02
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Passa dig Motti, du kan bli kallad för Gubbsjuk. CITAT (*Stintan* @ 05-04-2012, 16:49)  Jag tycker att både du och Ruda ska läsa igenom hela den första tråden och rannsaka er själva om hur/vad ni skrivit. Kanske försöka se era uttalanden med andra ögon. Ni skriver om småflickor (14-åringar är småflickor), småsexigt, att ni är besatta, fina figurer m.m. Undrar varför du redan innan tråden blev till anande att gubbsjuk" skulle komma upp? Du tänkte alltså själv på det av en anledning innan jag sa det! Då är ju dina starka reaktioner ganska obegripliga men kanske en förklaring till att du inte förstår att det var ett skämt. Dessutom när ni blivit så irriterade över vad jag och några till skrivit så varför starta två trådar till i samma ämne när ni inte tål andras tyckanden. Att då börja köra med påhopp när det inte passar i galoscherna är jävligt lågt.
Observera att Ruda i denna tråd i första inlägget skrev att "Ordet är fritt!" Lugnt och stilla. Jag nämnde småflickor men det har jag ändrat, när skall du fatta det? För mig är småflickor i förpubertal ålder, dvs under 10 år. Har du andra definitioner är det din sak och jag bryr mig inte. Småsexigt? Tror inte jag skrivit det men OK. Jag har aldrig skrivit att jag är besatt. Fina figurer, javisst. Till skillnad från många svenska ungdomar som är mer eller mindre småfeta. För att inte tala om vuxna. Oavsett detta så ger det inte dig tillstånd att komma med negativa invektiv som gubbsjuk. Det var mig du kallade det först. Det är väl ett av dina sätt att använda personangrepp i din härskarstil, för ett personangrepp är det. Du har otroligt svårt för att bara kommentera innehållet i tråden utan du skall ge dig på personerna också. När jag skrev ordet är fritt så var det underförstått trådämnet och inte allmänna personangrepp.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2012, 23:10
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2012, 22:02)  Passa dig Motti, du kan bli kallad för Gubbsjuk.
Lugnt och stilla. Jag nämnde småflickor men det har jag ändrat, när skall du fatta det? För mig är småflickor i förpubertal ålder, dvs under 10 år. Har du andra definitioner är det din sak och jag bryr mig inte. Småsexigt? Tror inte jag skrivit det men OK. Jag har aldrig skrivit att jag är besatt. Fina figurer, javisst. Till skillnad från många svenska ungdomar som är mer eller mindre småfeta. För att inte tala om vuxna. Oavsett detta så ger det inte dig tillstånd att komma med negativa invektiv som gubbsjuk. Det var mig du kallade det först. Det är väl ett av dina sätt att använda personangrepp i din härskarstil, för ett personangrepp är det. Du har otroligt svårt för att bara kommentera innehållet i tråden utan du skall ge dig på personerna också.
När jag skrev ordet är fritt så var det underförstått trådämnet och inte allmänna personangrepp. Jag kallade dig inte gubbsjuk! Jag skrev ordagrannt utan att citera någon "Lite gubbsjuksvarning här tror jag  .". Det var ett skämt och är en väsentlig skillnad! Jag vet att du ändrade dig men det var för att det kommenterades och du då insåg att det inte såg så bra ut. I förhållande till er ålder så tycker jag nog att 14 - 15-åringar är småtjejer. Jag har inte påstått att du sagt besatt. Jag nämnde några av de saker som ni skrivit, inte vem som skrev vad. Det är faktiskt du som står för personangreppen i tråden! Påstår du att jag sagt saker jag inte sagt så anser jag att jag har rätt att besvara påståendet liksom när du kör med personangrepp.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2012, 23:29
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone?
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2012, 23:49
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 00:29)  Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone? Knappast 18 när dom började. Allt på youtube är inte dagsfärskt. Sen fylls det ju på underifrån hela tiden när de äldsta slutar.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 04:44
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 00:29)  Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone? De flesta är i 18- till 20-årsåldern men det finns även de som är äldre, gogglade lite på youngest member och fann detta: Japanese girl Oku Manami – the youngest member of akb48
Yngst 15 år
Shinado Mariko är äldst med sina 26 är så fältet är spritt men enligt min uppfattning så ligger de flesta i spannet 18 - 20 år. Äldst 26 år
Redigerat av malcolm: 06-04-2012, 04:51
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 05:48
|

Medlem

|
He...ete, mitt långa och nyskrivna inlägg försvann och jag orkar inte skriva om det just nu eftersom jag knappt ser tangenterna och än mindre texten på skrärmen. Återkommer...
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 06:30
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 06-04-2012, 00:10)  Jag kallade dig inte gubbsjuk! Jag skrev ordagrannt utan att citera någon "Lite gubbsjuksvarning här tror jag  .". Det var ett skämt och är en väsentlig skillnad! Jag vet att du ändrade dig men det var för att det kommenterades och du då insåg att det inte såg så bra ut. I förhållande till er ålder så tycker jag nog att 14 - 15-åringar är småtjejer. Jag har inte påstått att du sagt besatt. Jag nämnde några av de saker som ni skrivit, inte vem som skrev vad. Det är faktiskt du som står för personangreppen i tråden! Påstår du att jag sagt saker jag inte sagt så anser jag att jag har rätt att besvara påståendet liksom när du kör med personangrepp. Du skrev det direkt efter ett av mina inlägg, det räcker. Du hade inte behövt skriva nånting, det hade varit lugnast så. Som någon här skrivit, har du inget gott att skriva så låt bli. Återigen, för mig är småflickor under 10 år och ingen av dina insinuationer kan ändra på det. Nu tänker jag inte bemöta fler av dina sura inlägg mer, du kan trösta dig med någon Harry Brandelius-skiva eller liknande. Nu skall jag göra något mycket trevligare, ladda ner och spara fler AKB-videor.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 08:09
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 07:30)  Du skrev det direkt efter ett av mina inlägg, det räcker. Du hade inte behövt skriva nånting, det hade varit lugnast så. Som någon här skrivit, har du inget gott att skriva så låt bli. Återigen, för mig är småflickor under 10 år och ingen av dina insinuationer kan ändra på det. Nu tänker jag inte bemöta fler av dina sura inlägg mer, du kan trösta dig med någon Harry Brandelius-skiva eller liknande. Nu skall jag göra något mycket trevligare, ladda ner och spara fler AKB-videor.  Räcker för vadå? För att du ska ha rätt att sprida lögner eller? Obegripligt att du är så sur över något jag aldrig sagt. Fråga malcolm varför han anade redan innan att ordet "gubbsjuk" skulle skulle komma upp! Jag är inte ett dugg sur och det borde inte du heller vara.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 08:16
|

Medlem

|
Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 08:28
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 09:16)  Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad. Snacka om personangrepp... Jag tycker nog att ni fått ganska milda och överseende kommentarer med tanke på ert minst sagt udda intresse...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 09:28
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 09:16)  Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad. malcolm jag rekommenderar dig att läsa boken "Handbok för glada gubbar" av Dag Ahlander. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174242334Många borde förresten läsa denna bok skriven med humor, även om den tänkta målgruppen är nyblivna manliga pensionärer. Sen tycker jag att du ska svara på frågan jag ställt flera gånger, och nu senast i mitt svar till Ruda där jag bad honom fråga dig, istället för att fortsätta med dina personangrepp. Dom ser bara som ett eko av det Ruda skrivit.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 10:11
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2012, 09:28)  Snacka om personangrepp...
Jag tycker nog att ni fått ganska milda och överseende kommentarer med tanke på ert minst sagt udda intresse... När blev musik ett udda intresse och hade du följ denna och andra trådar hade du sett personangrepp utan dess like. Kom ner från dina höga hästar nu.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 11:44
|

Medlem

|
Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 11:56
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 12:44)  Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen. Det borde du tänka på själv!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 12:21
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 12:44)  Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen. Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant. Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är?
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 14:55
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
jag är förmodligen gumsjuk, kolla här å tänk er en sån här goding i påskägget http://www.firefighterscalendar.org/happy easter!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 15:53
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 11:11)  När blev musik ett udda intresse och hade du följ denna och andra trådar hade du sett personangrepp utan dess like. Kom ner från dina höga hästar nu. Blir det bättre för att du ger dig på Stintan då, och nu mig?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 18:15
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 13:21)  Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant.
Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är? Klokt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-2012, 18:29
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 13:21)  Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant.
Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|