Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsonsdag, SVT flyttar Trädgårdsfredag till Onsdag
          evaisa
          Inlägg 07-04-2012, 23:23
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 701
          Medlem nr: 16 616

CITAT (fvd @ 07-04-2012, 10:50) *
          Jag tycker att tv är snåla med trädgårdsprogram nuförtiden, En halvtimme i veckan det är som en droppe i havet. Vi är väldigt många men ändå är det så här. Såg inte programmet missade annonseringen.

Håller med! Det borde finnas utrymme för flera olika sorters trädgårds/växt program. Jag vill gärna se Gunnel Carlsson igen, gillade hennes sätt att göra Tv.

Tänk om SVT kunde ha ett krukväxtprogram - 30 min kaktus skulle inte vara fel. (Om var hur de växer, lite om olika sorter samt hur de skall skötas för att blomma) Sedan kunde man ha St Paulia.... osv osv......

Citera
          Peztis
          Inlägg 08-04-2012, 18:01
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Evaisa, jättebra idé! Att faktiskt gå på djupet med en speciell växtgrupp! Många kanske skulle få svar på varför svärdsliljan inte är lika fin hos mig som hos grannen osv.

Något som jag ofta saknar är att när de i diverse olika trädgårdsprogram visar närbilder på växter så är det absolut ingen info om vad det är för växt. Om jag inte vet vad det är, vad är det då för mening att visa mig den? De som redan vet vad det är för växt har mindre intresse för att se den...
          Att lägga en informationstext med svenskt och vetenskapligt namn förstör knappast det estetiska, i alla fall inte om det görs med lite stil. Och sååå svårt är faktiskt inte det om man har en uns av talang.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          HelénE
          Inlägg 09-04-2012, 09:11
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

Trädgårdsonsdag första programmet var ju otroligt tråkigt. Jag är också lite kluven till detta med matlagning blandat med trädgårdsprogram. Det skulle funka bättre om programmet var en timme, men med så lite tid så blir det liksom inte nåt bra av något.

Trädgårdstoppen tycker jag var bättre förra säsongen. Nu hittills har det varit för mycket Skåne. Sen så är många av trädgårdarna de visar upp förvisso jättevackra, men det är i mitt tycke "för mycket", många är som tja stora anlagda parker som förvisso är privatägda men i mitt tycke går lite över gränsen för att kallas "trädgård". Man har svårt att ta till sig när det blir för omfångsrikt.

Sen så ibland så blir jag döirriterad på att man istället för att visa växten de pratar om visar programledaren.

Men man får vara glad för det lilla av trädgård man får se på TV. Gunnels Gröna lär väl aldrig komma åter tyvärr.

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 09-04-2012, 10:12
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 376
          Medlem nr: 14 996

Hej
          Jag blev också besviken på trädgårdsonsdag. Mest för att inte engelsmannen ska vara med längre. En florist som knöt ihop kvistar att sätta blommor i..Vad tråkigt och lika som i många andra program.
          Nästa vecka skulle det tydligen komma nån trädgårdsarkitekt. Nej jag kommer inte att titta fler gånger.
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Citera
          katah
          Inlägg 10-04-2012, 15:38
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

De programmet dom har nu gjort reklam för, där de bygger " trädgård" åt gamla i ålderdomshemmet eller barn på dagis. Den blev jag nyfiken på!

Inte tror jag att det ger något för min trädgård, men hoppas att det blir mer och mer sånt på just dagis/ skolor och för de gamla. Dofter, smaker och erfarenheter.

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2012, 17:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Det gick en dansk serie för ett tag sedan, misstänker att det är som det ungefär. Men visst ska man ge det en chans. det finns ju inte sååå mycket att välja på så man håller liksom tillgodo...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Ålgryte
          Inlägg 11-04-2012, 20:36
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 16 230

CITAT (Gröna mormor @ 07-04-2012, 10:03) *
          Jag tycker inte heller att matlagning har i ett trädgårdsprogram att göra, det finns ju matlagningsprogram så det räcker.

I kvällens program gjordes en sallad på bl.a råa jordärtskockor - Det måste jag prova yes.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-04-2012, 20:49
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jösses, har det varit trädgårdsonsdag idag, det hade jag glömt, får aktivera SVT/Play istället men kanske inte ikväll.

Citera
          eugenia
          Inlägg 29-04-2012, 21:14
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 6 614

Ja då får jag bara hålla med! Det jag jag tycker är så synd med trädgårdstv är att de alltid alltid tar för givet att publiken inte vet ett skvatt och behöver information om att rötterna ska ner och det gröna upp. Hur elementära ska de bli egentligen?? Och så sitter trädgårdsintresserade människor och snällt tittar och hoppas bli överraskade och stimulerade och inspirerade, men icke, samma tråkiga upplägg som alltid. Tänk om sportprogram var så elementärt! Där tas för givet att publiken har detaljerade förkunskaper, alla noviser körs brutalt över.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 21-05-2012, 05:53
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

har nu några lördagar sett Gardeners World följt av repris av trädgårdsonsdag,det brittiska,lärorikt och intressant,det svenska med en nivå så låg att man får ligga och titta(vilket gör att man somnar)
          varför inte lägga ner de svenska taffliga programmen då man uppenbarligen inte har några ambitioner att föra svenskt trädgårdsodling framåt och istället köra t.ex gardeners world?
          är också övertygad om att det finns liknande hollänska,tyska program som är sevärda.
          så länge det inte finns någon svensk programmakare med stora ambitioner inom området är det tyvärr bara bortkastade pengar att göra svenska produktioner.
          förstår inte att det skall vara så svårt att göra informativa svenska produktioner,är det brist på trädgårdsfolk?
          jag har isåfall några hundra namn på duktiga odlare som skulle kunna bli ett 50-tal program. ulf

Citera
          malcolm
          Inlägg 21-05-2012, 20:39
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag tycker trädgårdsonsdag är ett utmärkt program och vill absolut inte att det läggs ned, visst är det nybörjarnivå på det mesta men det tycker jag bara är bra och jag tycker även om Tareqs matbestyr.

Citera
          HelénE
          Inlägg 21-05-2012, 22:29
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

CITAT (malarmaster @ 21-05-2012, 06:53) *
          har nu några lördagar sett Gardeners World följt av repris av trädgårdsonsdag,det brittiska,lärorikt och intressant,det svenska med en nivå så låg att man får ligga och titta(vilket gör att man somnar)
          varför inte lägga ner de svenska taffliga programmen då man uppenbarligen inte har några ambitioner att föra svenskt trädgårdsodling framåt och istället köra t.ex gardeners world?
          är också övertygad om att det finns liknande hollänska,tyska program som är sevärda.
          så länge det inte finns någon svensk programmakare med stora ambitioner inom området är det tyvärr bara bortkastade pengar att göra svenska produktioner.
          förstår inte att det skall vara så svårt att göra informativa svenska produktioner,är det brist på trädgårdsfolk?
          jag har isåfall några hundra namn på duktiga odlare som skulle kunna bli ett 50-tal program. ulf

Föreslår att alla som vill se något annat än trädgårdsondag gör som jag , skriv till SVT och framför synpunkter.

Inte för jag vet om det hjälper, men skriver många så borde de ju ta sig en funderare.
          Jag föreslog tom att de kunde sända Gröna Rum i repris om de hade brist på annat. Kommer ju bnya trädgårdsmänniskor hela tidne och många har säkert inte sett det och det funkar nog även i dag.

Men som sagt, måste finnas massa svesnak bra trädgårdsmänniskor som skulle kunna göra bra program.

Trädgårdsondag tycker jag inte ens är för nybörjare, det är så lite tid som ägnas åt något vettigt, mesta tiden äögnas åt vyer eller mat. Jag har inget emot nybörjarprogram, men då ska det vara lite mer subsatans i det hela. Den danska serien "i din haven" som gick förra året, var nybörjargrundlig, man fick noga instruktioner hur man ska så olika saker tex. , men även en del tips för den som odlat ett tag.

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 19:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon