Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Äntligen
          Tapio
          Inlägg 20-04-2012, 20:43
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Att avgiften skall tas på skatten är uppenbart. Men vilken skatt liksom?
          Staten får ju in skatter från alla håll och kanter (fordonsskatt, moms, fastighetsskatt, tull mm.)
          Skall avgiften tas från den pengapåsen?
          Eller skall det läggas på varje myndig person som deklarerar?
          Det rätta borde ju vara att man ålägger varje fastighet med en TV-avgift.
          Men det blir ju inte heller rätt. Skall t.ex.en granåker beläggas med TV-avgift?
          Det blir ju absurt.
          Kanske är det bästa att man tar ut avgiften på varje adress som har bebyggelse där folk bor, och tar ut det på den personen som äger fastigheten.
          Men tänk om den står på fler än en? T.ex. ett gift par. Det är ju inte speciellt PK att med automatik sätta avgiften på mannen i huset. Han kanske inte alls är familjeöverhuvud och bestämmer var skåpet ska stå.
          Och ett lesbiskt par?
          Där kan jag inte se att frågan kan lösas med mindre än att radiotjänst rycker ut och intervjuar kvinnorna för att utröna vem som är butchen:
          http://www.urbandictionary.com/define.php?term=butch

//T/fick lite skrivklåda bara...

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-04-2012, 21:29
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Eva i Skåne @ 20-04-2012, 18:45) *
          Är jag ensam om att tycka om Svt:s kanaler? Jag tittar nästan bara på dom och på fyran.
          Jag tycker om svenska program, filmer, serier, dokumentärer mm och avskyr hysteriska amerikanska serier som jag tycker är det dominerande på många av de andra kanalerna.

Avskyr också hysteriska amerikanska serier och det är på den nivån SVT har hamnat. Jag tycker man borde kunna kräva natur-, vetenskaps- och samhällsprogram på hög nivå för alla pengarna. Tramset och underhållningen finns det väl tillräckligt med andra kanaler för. Ibland är det något bra på Kunskapskanalen och idag var det faktiskt ett mycket intressant program om bläckfiskar på 2:an, men hur ofta händer det?!! Jag lyssnar hellre på P1 eller läser en bok. Nyheter ser jag numera på Al Jazeera, de svenska är outhärdliga.

Redigerat av Myosotis: 20-04-2012, 21:52

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 20-04-2012, 21:42
          Länk hit: #43

Gäster

Kunskapskanalen är faktiskt väldigt bra, folk missar den ofta för att den är långt bak i både programnummer och i tablåerna, men det är förvånasvärt sällan det är dåliga program där.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-04-2012, 21:51
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Meriona @ 20-04-2012, 22:42) *
          Kunskapskanalen är faktiskt väldigt bra, folk missar den ofta för att den är långt bak i både programnummer och i tablåerna, men det är förvånasvärt sällan det är dåliga program där.

Jag erkänner att jag är dålig på att ta reda på vad program handlar om. Jag kollar tablån varje dag och har kunskapskanalen på plats 3 både i tv-browsern och på tvn, men om rubriken låter tråkig struntar jag i det direkt för jag gillar inte att titta på tv egentligen. Skulle jag titta på allt som möjligen är lite intressant skulle jag få sitta där hela dagarna nu när jag har så många kanaler, och då väljer jag oftast bort de svenska.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-04-2012, 22:13
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Gossen Ruda @ 20-04-2012, 19:20) *
          Bara SVT, aldrig reklamkanaler.

Instämmer! tummenupp.gif
          Inte för att jag ser så mycket på TV, men om jag skall titta så inte är det reklam jag längtar efter! Jag HATAR reklam! rtfm.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-04-2012, 22:26
          Länk hit: #46

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Äsch, reklam är bra. Då får man veta vilka varor som är de bästa, annars skulle man ju stå där inne i affären sedan och försöka välja utan att ha en aning

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-04-2012, 22:33
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Huggorm @ 20-04-2012, 23:26) *
          Äsch, reklam är bra. Då får man veta vilka varor som är de bästa, annars skulle man ju stå där inne i affären sedan och försöka välja utan att ha en aning

Alla varor är väl dom bästa! Eller?
          ....och sen, hade reklamen kommit en eller annan gång i veckan, men dom kör samma reklam om och om och om......igen! Mellan filmerna, och ett par gånger mitt i filmerna. En film på 1½ timme varar ju för sjuttsingen i 3 timmar!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 21-04-2012, 08:11
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 20-04-2012, 23:33) *
          ...dom kör samma reklam om och om och om......igen!

Det låter som om du tittar på den? Jag stänger av ljudet i samma sekund som reklamen börjar, sen flyr jag eller byter kanal. Varför utsätta sitt omedvetna för manipulation när man kan undvika det? -fear-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 04:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon