Medlem
Antal inlägg: 77
Medlem nr: 9 516
Har varit ute i garaget och tittat till mina sådder, och utanför yr snön. Tätt, tätt i stora flingor som assietter Jag som hade hoppats kunna flytta ut i växthuset snart (ej uppvärmt), det börjar bli fullt under lysrören. Men kanske en dag... möjligen, eventuellt
Medlem
Antal inlägg: 1 834
Medlem nr: 4 107
Jag har kunnat flytta till det uppvärmda växthuset i normal tid, MEN det har ändå varit så kallt och molnigt många dagar att många växter växer ovanligt dåligt. Speciellt tomaterna tar stryk.
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Jag började flytta ut växter i slutet av mars. Har en värmefläkt som slår på nattetid då tempen blir under +10º. Fungerar jättefint och man ser att plantorna mår mycket bättre där än inne under lysrör.
Medlem
Antal inlägg: 3 001
Medlem nr: 26 121
NÄSTA år, så ska jag minsann också ha ett växthus att flytta ut plantor i.... Jösses av avundsjuk jag blir när jag ser andras prydliga sådder ute.
Mitt (blivande) växthus ser mest ut som en pool just nu - vi murade lecablock i förmiddags och lagom till det blev klart kom världens regnväder med inslag av hagel in. Tur att jag grävt ordentlig dränering
Medlem
Antal inlägg: 77
Medlem nr: 9 516
Jösses Helene vad fint och prydligt du har det i ditt växthus. Har nog också funderat på att flytta ut i växthuset kör ju med värmefläkt dygnet runt nu i garaget så det kan ju inte bli mycket dyrare att köra den i växthuset då den inte behöver gå hela tiden. Skall nog ta och flytta ut mina små imorgon.
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Lägger en dubbelvikt fiberduk över alla plantor under natten. Som lägst har det varit +7,9º och då var det nästan -10º ute. Växthuset har 10mm. kanalplast och är 12,1kvm. Det fungerar jättefint.