Full version: Jösses Amalia!
Egorina
Har varit ute i garaget och tittat till mina sådder, och utanför yr snön. Tätt, tätt i stora flingor som assietter fear.gif Jag som hade hoppats kunna flytta ut i växthuset snart (ej uppvärmt), det börjar bli fullt under lysrören. Men kanske en dag... möjligen, eventuellt ohmy.gif
Peztis
Ja du, känslan här är densamma!

Det börjar bli tråååångt!
katah
Jag har kunnat flytta till det uppvärmda växthuset i normal tid,
MEN det har ändå varit så kallt och molnigt många dagar att många växter växer ovanligt dåligt.
Speciellt tomaterna tar stryk. thumbdown.gif

Så den vanliga värmen, snälla KOM!
Helen i Piteå Zon 5
Jag började flytta ut växter i slutet av mars. Har en värmefläkt som slår på nattetid då tempen blir under +10º. Fungerar jättefint och man ser att plantorna mår mycket bättre där än inne under lysrör.
Peztis
Oj vad snyggt och prydligt, Helene!!!
KRT
NÄSTA år, så ska jag minsann också ha ett växthus att flytta ut plantor i.... Jösses av avundsjuk jag blir när jag ser andras prydliga sådder ute.

Mitt (blivande) växthus ser mest ut som en pool just nu - vi murade lecablock i förmiddags och lagom till det blev klart kom världens regnväder med inslag av hagel in. Tur att jag grävt ordentlig dränering tummenupp.gif
Egorina
Jösses Helene vad fint och prydligt du har det i ditt växthus. Har nog också funderat på att flytta ut i växthuset kör ju med värmefläkt dygnet runt nu i garaget så det kan ju inte bli mycket dyrare att köra den i växthuset då den inte behöver gå hela tiden. Skall nog ta och flytta ut mina små imorgon.
Lady Hamilton
Men Helen? klara du dig utan bubbelplast? blir det inte stora temp skillnader mellan natt å dag?
Helen i Piteå Zon 5
Lägger en dubbelvikt fiberduk över alla plantor under natten. Som lägst har det varit +7,9º och då var det nästan -10º ute.
Växthuset har 10mm. kanalplast och är 12,1kvm. Det fungerar jättefint.
Helen i Piteå Zon 5
Fotat nu på morgonen då täcket togs bort från småplantorna biggrin.gif
Peztis
Nu får det allt bli varmare så jag också kan flytta ut mitt i växthuset så jag också kan göra så där prydligt!
jaj-51
Nu är det varmt och gott i Göteborg tummenupp.gif och bättre skall det bli dag för dag.

Planterat i 18L krukor 2012-04-26

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon