Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hur är det med gödningen på nyplanterade rosor?, Får olika svar och vill inte bränna sönder dem..
          AnniiPannii
          Inlägg 22-04-2012, 07:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

Hej!

Har två nya klätterrosor som jag planterade igår (New Dawn och Giardina), de var barrotade och stod två dagar i en spann med vatten innan. De står i full sol nästintill hela dagen och luftigt. Köpte rosjord och planterade dem (samtidigt med två klematis). Mina frågor är nu om jag ska ge dem gödning och i så fall vad för sort? Är helt ny på rosor och vill inte snubbla på målsnöret nu genom att göra något fel smile.gif Ska jag göda klematisen?
          Om inte ska jag höstgödsla då efter blommning..
          Beskära ska jag väl knappast göra nu? Det är en gren som är lite frostskadad tror jag, brunaktig, ska jag klippa bort den?

Finns det kanske någon bra bok elelr sida där man kan lära sig lite mer fast på en nybörjarnivå? smile.gif
          Käns som en djungel detta!

Tacksam för svar!

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2025, 22:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon