Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelargonproffs sökes!, Behöver råd ang mina pelargoner...
          ceciliaw
          Inlägg 29-04-2012, 19:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 44 692

Jag är rätt mycket av en nybörjare när det gäller pelargoner, men har blivit förälskad i de underbara blommorna! Jag har dock ett problem - dels att bladen vissnar av ganska fort, dels att få av pelargonerna vill blomma!

Jag har tre fönster vigda åt mina pelargoner, och föröker ge dem de bästa förutsättningarna jag kan - när jag köper hem dem planteras de om i en större kruka i pelargonjord, de får pelargonnäring i vattnet ca en gång i veckan, och jag försöker vara sparsam med vattningen då jag har lyckats vattna ihjäl en pelargon en gång (jag "skvimpvattnar" - dvs ger lite vatten ca varannan dag). Pelargonerna står i ett söderfönster där det ligger en altan direkt utanför, som är ca 4 m djup och har plasttak. Pelargonerna står alltså ljust, men inte i direkt sol.

Vad kan vara förklaringen till att så få av mina pelargoner blommar? Ger jag dem för mycket näring, eller för lite? Behöver de mer ljus? Tips emottages tacksamt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 02:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon