Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips om Actinidia Minikiwi-gruppen, Önskar tips om odling av Minikiwi
          solstickan98
          Inlägg 29-04-2012, 22:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 37 889

Hej alla trädgårdsvänner,
          jag har blivit nyfiken på att odla minikiwi, både för att den verkar vara en väldigt fin klätterväxt med härligt och frodigt växtsätt, men även för att jag har en förkärlek till allt som är ärligt i trädgården.

Har kunnat läsa mig till ganska mycket men har inte hittat något ställe där det står hur snabbt den växer, och hur lång tid det tar innan den ger frukt. Kan man få frukt redan under andra året?

Såg även att den gillar lite surare jord vilket har fått mig att fundera på om jag kan plantera den i samma land som i mitt kommande blåbärsland. Tänkte isf plantera den på en spalje i ena änden av landet där jag även ska sätta ett par amerikanska blåbär, som även dem gillar sur jord.
          Det är väl så att blåbären vill ha surare jord än kiwin men om jag sätter kiwin i utkanten av rabetten så kanske det fungerar ändå?

Mycket tacksam för all information jag kan få om denna spännande klätterväxt =)

/Helena

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 12:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon