Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > A-kassa, arbetslinjen ?, Nån som kan få mej att förstå ?
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 14:07
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 10-05-2012, 14:18) *
          Kan bilden av hur ett gott samhälle skulle se ut skilja sej för mycket mellan er, rent av?? Du har ingen större anledning än någon annan att klappa dej för bröstet Gita, inte med din människosyn och dina värderingar.

Nämen syster duktig då! Nåväl efter att läst ett antal av din flummiga och fördomsfulla inlägg om bl.a. företag, företagande och företagare så inser jag att vi lever i helt skilda världar.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-05-2012, 14:10
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 15:07) *
          Nämen syster duktig då! Nåväl efter att läst ett antal av din flummiga och fördomsfulla inlägg om bl.a. företag, företagande och företagare så inser jag att vi lever i helt skilda världar.
          Gita

Vilken tid det tog då wacko.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 14:10
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Fy faan för att ha dig som arbetskamrat eller chef. Du är odräglig i ditt synsätt, Gita! Tillåt mig kräka... och jag skulle gärna välja att göra det på dig!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-05-2012, 14:27
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 15:10) *
          Fy faan för att ha dig som arbetskamrat eller chef. Du är odräglig i ditt synsätt, Gita! Tillåt mig kräka... och jag skulle gärna välja att göra det på dig!

Fy fan vad du är otrevlig i ditt sätt att "diskutera"!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 14:30
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 15:10) *

Lyckligtvis har vi ingen som du som hela tiden går omkring och spyr galla på min arbetsplats för dom tar ju oftast död på allt vad som kan kallas arbetsglädje.
          På min arbetsplats arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål och vi gläds åt varandras framgångar. Det du, det kanske du skulle pröva på, du kanske t.o.m. skulle må bättre och bli mindre bitter då.
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-05-2012, 14:37
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 15:07) *
          Gita

Kan du lägga av med att fälla tramsiga kommentarer om min ev duktighet eller präktighet, fru självgoda översittare!
          Det du kallar flummiga och fördomsfulla inlägg om företagare, så var det bara ett smakprov på er egna flummiga och fördomsfulla medicin fast i motsatt riktning, men det vore väl för mycket begärt att förvänta sej att du skulle begripa det....
          Skilda världar, jo det kan du ta och skriva upp! Din värld svävar tydligen omkring helt uppe i det blå...

Redigerat av Cacki: 10-05-2012, 14:39

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 10-05-2012, 14:42
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

En mycket rik (i pengar räknat, annars vet jag inte) man sa:
          ""Jag skulle finna det högst begripligt om moderaterna samlade 0,1 procent av rösterna, det vill säga fick stöd av just den elit som tjänat på privatiseringspolitiken. Att ett helt gigantiskt torskstim på uppåt – eller över – en fjärdedel av befolkningen simmar in i moderat ­ryssjan är däremot obegripligt.
          Den överväldigande majoriteten av dessa moderatröstare har ju ingen som helst miljardärstillvaro att se fram emot utan får snarare betala med kissblöjor i slutet av sin levnad, till tack för visad generositet. Det är en egenartad form av politisk idealism.
          Dessvärre tycks en så stor del av befolkningen anse att privatiseringspolitiken är god och rättvis att ­ytterst få politiker vågar säga emot. Att vara emot ett system där väl­färden raseras till förmån för skattesmitande riskkapitalister har alltså blivit en politiskt extremistisk ståndpunkt. Att vara för ökad arbetslöshet och ökande klassklyftor har blivit en mittenståndpunkt.
          Att återuppväcka den solidaritetstanke på vilken vänstern grundade det svenska välfärdssamhället måste därför vara tidens största politiska uppgift.""

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 14:53
          Länk hit: #108

Medlem

Ja det är ju egentligen verkligheten han beskriver, men ett antal medjamsare, som tycker att man är förmer än andra (läs Gita m.fl.) försöker sig på att klättra på den stege som inte finns annat än i deras föreställningsvärld.
          Det hade varit kul att vara osynlig en dag. Då hade jag kommit till Gitas arbetsplats, för att uppleva den "lycka" som hon beskriver. Och sedan hade jag beskrivit den här...jag är ganska säker på att det ser annorlunda ut. Någon skrev, att hon lever högt i det blå., men jag tror mer att det är ett rosa skimmer - typ New York-fruar. Förankring i verkligheten? Nada...hon vet inte vad verkligheten är, hon är bara blåst!

Citera
          lamorran
          Inlägg 10-05-2012, 14:55
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 27 563

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 14:10) *

Nej,nej,nej nu ska vi inte vara elaka mot Gita. H-n är ju en del av det fina etablissemanget som bidrar med stora skatteinbetalningar till oss stackars bidragsberoende allmoge. Så klart att h-n har rätt att beklaga sig lite över oss som inte haft förstånd att ex.vis födas av rika föräldrar eller fått sjukdomar som gör att vi inte kan bidra till vår egen försörjning. Naturligtvis ska h-n få ha åsikter om oss som lata drönare som inte skaffat egna företag eller akademisk skolning, eller orkat ta något av dessa miljoner arbetstillfällen som översvämmar Sverige enl regeringen. Men lite empati har h-n nog för h-n säger sig tillhöra ett arbetarparti,vars stolte store ledare vid tidigare tillfälle skrivit en pamflett där han lovat att går allt snett för oss ska vi i allafall inte svälta ihjäl. Det låter väldigt tryggt att veta .Hylla henne för hennes goda kristliga gärningar istället.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 15:00
          Länk hit: #110

Medlem

Helt rätt, vi borde ställa oss upp och hylla henne, och hennes åsikter. Hon är lika trovärdig som en grekisk politiker!!

Redigerat av Bengalow: 10-05-2012, 15:01

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 15:15
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (Cacki @ 10-05-2012, 15:37) *
          Kan du lägga av med att fälla tramsiga kommentarer om min ev duktighet eller präktighet, fru självgoda översittare!
          Det du kallar flummiga och fördomsfulla inlägg om företagare, så var det bara ett smakprov på er egna flummiga och fördomsfulla medicin fast i motsatt riktning, men det vore väl för mycket begärt att förvänta sej att du skulle begripa det....
          Skilda världar, jo det kan du ta och skriva upp! Din värld svävar tydligen omkring helt uppe i det blå...

Fast troligen är min världsbild betydligt mer realistisk än din för vet du vad, livet är inte rättvist, alla är inte lika, alla kan inte ha det lika. En del föds vackra och intelligenta medan andra är fula och korkade redan från början, hur rättvist är det? En del super upp sina pengar medan andra köper pensionsförsäkringar t.ex. och för mig är det en självklarhet att individen skall ha möjlighet att påverka sin egen livssituation. Det måste helt enkelt löna sig att anstränga sig lite mer annars stannar all utveckling av.
          Nä, nu är jag framme (sitter på ett tåg) så nu får det räcka för idag.
          Gita

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 15:53) *
          Ja det är ju egentligen verkligheten han beskriver, men ett antal medjamsare, som tycker att man är förmer än andra (läs Gita m.fl.) försöker sig på att klättra på den stege som inte finns annat än i deras föreställningsvärld.
          Det hade varit kul att vara osynlig en dag. Då hade jag kommit till Gitas arbetsplats, för att uppleva den "lycka" som hon beskriver. Och sedan hade jag beskrivit den här...jag är ganska säker på att det ser annorlunda ut. Någon skrev, att hon lever högt i det blå., men jag tror mer att det är ett rosa skimmer - typ New York-fruar. Förankring i verkligheten? Nada...hon vet inte vad verkligheten är, hon är bara blåst!

Oj, du måste snart vara helt sönderfrätt i svalget efter att bara spy galla dagarna långa. Pröva lite positiva tankar, det kanhända skulle göra susen.
          Gita

Citera
          Christa
          Inlägg 10-05-2012, 16:01
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Kan ni inte föra en diskussion om sakfrågan utan att kasta skit på varandra? Om något går utanför trådskaparens intentioner så är det väl just det.

Redigerat av Christa: 10-05-2012, 16:01

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-05-2012, 16:04
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 16:15) *
          Fast troligen är min världsbild betydligt mer realistisk än din för vet du vad, livet är inte rättvist, alla är inte lika, alla kan inte ha det lika. En del föds vackra och intelligenta medan andra är fula och korkade redan från början, hur rättvist är det? En del super upp sina pengar medan andra köper pensionsförsäkringar t.ex. och för mig är det en självklarhet att individen skall ha möjlighet att påverka sin egen livssituation. Det måste helt enkelt löna sig att anstränga sig lite mer annars stannar all utveckling av.
          Nä, nu är jag framme (sitter på ett tåg) så nu får det räcka för idag.
          Gita
          Oj, du måste snart vara helt sönderfrätt i svalget efter att bara spy galla dagarna långa. Pröva lite positiva tankar, det kanhända skulle göra susen.
          Gita

Mer realistisk ur vems perspektiv?? Den som kan unna sej både det ena och det andra eller den som behöver vända och vrida på varenda öre??
          Varför inte försöka motverka livets orättvisor istället för att rättfärdiga dem??

(Du glömde visst räkna upp dem som trots att de föddes med en silversked i munnen och är korkade nog att inte begripa att de inte är värda ett ruttet lingon mer än någon annan för det...dem är det också lite synd om fast på ett annat sätt)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 16:28
          Länk hit: #114

Medlem

Ojdå, Gita! Åker du med allmänna kommunikationsmedel? Jag trodde i min enfald, att så fina människor hade privatchaufför och limousine till och från jobbet! Vad besviken du gjorde mig - subba!

Citera
          caprifol
          Inlägg 10-05-2012, 17:37
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Fy sjutton vilken debatteknik! Oavsett inställning och åsikter är ovanstående bara så LÅGT!

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 18:37
          Länk hit: #116

Medlem

Vad hade du väntat dig, när Gita är involverad ?? Nobeltal? Nä, hon lyckas med, att i varenda tråd, föra ned "debatten" till den nivå, där hon hör hemma. Träskmadammen...

Redigerat av Bengalow: 10-05-2012, 18:38

Citera
          Christa
          Inlägg 10-05-2012, 18:45
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (caprifol @ 10-05-2012, 18:37) *
          Fy sjutton vilken debatteknik! Oavsett inställning och åsikter är ovanstående bara så LÅGT!

Ja, vuxna människor måste kunne debattera sakfrågor utan att fälla subjektiva kommentarer om varandra. Det skapar ju bara krig och det leder absolut ingen vart och är dööötrist för oss andra.

Citera
          caprifol
          Inlägg 10-05-2012, 19:15
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 19:37) *
          Vad hade du väntat dig, när Gita är involverad ?? Nobeltal? Nä, hon lyckas med, att i varenda tråd, föra ned "debatten" till den nivå, där hon hör hemma. Träskmadammen...

Nu tänkte jag inte skapa en debatt i debatten men när det gäller språkbehandling, pajkastning och diverse invektiver så är det då inte Gita som drar ned nivån till träsken! Dina inlägg är rent obehagliga att läsa - ja, jag vet "låt bli då". Ska bli!

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 19:27
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 17:28) *
          Ojdå, Gita! Åker du med allmänna kommunikationsmedel? Jag trodde i min enfald, att så fina människor hade privatchaufför och limousine till och från jobbet! Vad besviken du gjorde mig - subba!

Kan du inte (please) sluta förnedra dig själv nu. Ser du inte själv hur patetisk du är, att tappa all sans och balans för att jag upplyste om att jag har en privat pensionsförsäkring, något som väl inte är så märkvärdigt eftersom i stort sett varannan svensk tecknat sådana, i alla fall de som vill försäkra sig om en hyfsad standard som pensionär.
          För övrigt är jag lite undrande, du sa dig ha sysslat med politik. Det måste i så fall varit utan större framgång, jag har svårt att tänka mig att något parti vill belastas av ditt språkbruk, av dina tillmälen och ditt totalt onyanserade sätt att tänka och uttrycka dig. För att syssla med politik är jag ganska säker på eller vet jag att man måste kunna uttrycka sig och framföra sina åsikter på åtminstone ett något sånär hyfsat och rumsrent sätt.
          Ta gärna och läs igenom dina inlägg i den här tråden. Könsord, svordomar och diverse tillmälen ersätter ju all vettiga argumentering och får dig ju bara att framstå som underbegåvad och underlägsen.

Fast ibland får jag för mig att du inte är verklig utan en karikatyr skapad av någon hyfsat duktig allians-PR:are, lite väl överdriven dock. Men ändå i så fall ganska rolig!!!
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-05-2012, 19:35
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vad då pajkastning? sick.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 00:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon