Certifierad Trygg e-handel
✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
      ✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > A-kassa, arbetslinjen ?, Nån som kan få mej att förstå ?
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 19:52
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 10-05-2012, 20:35) *
          Vad då pajkastning? sick.gif

Så magistern kanske anser att Bengalows debatteknik med svordomar,könsord och tillmälen är uppmuntrans värt. Kanske någonting som du t.o.m lär ut?
          gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-05-2012, 20:17
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 20:52) *
          Så magistern kanske anser att Bengalows debatteknik med svordomar,könsord och tillmälen är uppmuntrans värt. Kanske någonting som du t.o.m lär ut?
          gita

Hans låga nivå blir inte högre därför att du försöker att matcha den... coolgleam.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 20:32
          Länk hit: #123

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 10-05-2012, 21:17) *
          Hans låga nivå blir inte högre därför att du försöker att matcha den... coolgleam.gif

Nåja, det där stämmer väl inte riktig, läs gärna våra inlägg en gång till.
          Sen får jag väl lov att erkänna att det är lite kul att provocera någon som så som sign. Bengalow tappar all sans, balans och sunt förnuft.
          Gita

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-05-2012, 20:34
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (caprifol @ 10-05-2012, 20:15) *
          Nu tänkte jag inte skapa en debatt i debatten men när det gäller språkbehandling, pajkastning och diverse invektiver så är det då inte Gita som drar ned nivån till träsken! Dina inlägg är rent obehagliga att läsa - ja, jag vet "låt bli då". Ska bli!

Håller fullständigt med dig caprifol!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-05-2012, 20:34
          Länk hit: #125

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 10-05-2012, 20:35) *
          Vad då pajkastning? sick.gif

Visst är det frestande att öka närvaron igen och delta i "diskussionerna"?

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 20:39
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-05-2012, 21:34) *
          Visst är det frestande att öka närvaron igen och delta i "diskussionerna"?

Oemotståndligt visst!
          Gita

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2012, 20:49
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Om du Gita, hade ansträngt dig att föra en vettig debatt, så hade det aldrig blivit så här. Allt igenom dina inlägg, från första dagen, har du hånat människor, som inte har den inställningen som du har. Du har försökt att förnedra dem, håna dem, och t.o.m. dragit dom i skiten. Jag svarar dig till slut med samma mynt, när du har försökt trycka ner mig. Där högg du i sten!
          Vad beträffar mina politiska erfarenheter, så är du fullkomligt rudis, precis som med annat du försöka säga. Ser'du..svinhugg går igen! Hur du än anstränger dig, så kommer du aldrig att tillhöra de "förnäma". Du är för bonnig, helt enkelt.
          Börja med att böja dig bakåt...Du är en högst obehaglig typ. Du har inte tillfört något på Odla, mer än skitsnack och lackade naglar. Har du blomkrukor med levande växter hemma, eller dör dom i din sura närmiljö?
          Jag önskar dig inte lycka till på vägen...sådana som du borde prövas lite mer av livets orättvisor. A-kassan t.ex. Over and out.

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 20:58
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Bengalow @ 10-05-2012, 21:49) *
          Om du Gita, hade ansträngt dig att föra en vettig debatt, så hade det aldrig blivit så här. Allt igenom dina inlägg, från första dagen, har du hånat människor, som inte har den inställningen som du har. Du har försökt att förnedra dem, håna dem, och t.o.m. dragit dom i skiten. Jag svarar dig till slut med samma mynt, när du har försökt trycka ner mig. Där högg du i sten!
          Vad beträffar mina politiska erfarenheter, så är du fullkomligt rudis, precis som med annat du försöka säga. Ser'du..svinhugg går igen! Hur du än anstränger dig, så kommer du aldrig att tillhöra de "förnäma". Du är för bonnig, helt enkelt.
          Börja med att böja dig bakåt...Du är en högst obehaglig typ. Du har inte tillfört något på Odla, mer än skitsnack och lackade naglar. Har du blomkrukor med levande växter hemma, eller dör dom i din sura närmiljö?
          Jag önskar dig inte lycka till på vägen...sådana som du borde prövas lite mer av livets orättvisor. A-kassan t.ex. Over and out.

Du är en karikatyr , eller hur? Lite grovt och överdrivet tillfixad, av någon av Alliansens reklambyråer. Fast visst, det kan fungera som avskräckande exempel, kan inte tänka mig att särskilt många vill identifiera sig med figuren Bengalow.
          Gita,

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-05-2012, 21:03
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Aqvakul @ 10-05-2012, 21:17) *

Mycket svårt, för att inte säga omöjligt att matcha B:s låga nivå.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 10-05-2012, 22:48
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

CITAT (Christa @ 10-05-2012, 17:01) *
          Kan ni inte föra en diskussion om sakfrågan utan att kasta skit på varandra? Om något går utanför trådskaparens intentioner så är det väl just det.

Jag tror inte det är så många som kommer ihåg TS här :-)

Men nu har detta helt plötsligt blivit ett ännu mer verkligt problem för mej, fick i går veta av min chef att min arbetsplats ska säljas.
          Eftersom det är en flytande arbetsplats kan den hamna i stort sett var som helst, kanske kommer den finnas kvar där den är, men det är väl det minst troliga, kanske den hamnar vid någon av våra kuster, eller kanske den hamnar utomlands. Att jag ska få lov, eller kommer ha möjlighet att följa med på "köpet" är inte troligt.

Så om jag nu blir arbetslös, vad gör jag då ? Med tanke på första inlägget i den här tråden, så bör jag inte ta något som helst jobb som inte är en fast tjänst på heltid. confused.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-05-2012, 22:58
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Och vad händer om du nekar att ta ett sådant jobb ?

Tråkigt för dig med ett sådant besked , riktigt riktigt tråkigt. Nu hoppas vi att du får ett nytt jobb , heltidsjobb så klart , så snart det bara går. Håller tummarna för det.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 11-05-2012, 00:35
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 10-05-2012, 23:58) *
          Och vad händer om du nekar att ta ett sådant jobb ?
          Tråkigt för dig med ett sådant besked , riktigt riktigt tråkigt. Nu hoppas vi att du får ett nytt jobb , heltidsjobb så klart , så snart det bara går. Håller tummarna för det.

Tack !

Citera
          Christa
          Inlägg 11-05-2012, 06:45
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (anncharlotte @ 10-05-2012, 23:48) *
          Jag tror inte det är så många som kommer ihåg TS här :-)

Men nu har detta helt plötsligt blivit ett ännu mer verkligt problem för mej, fick i går veta av min chef att min arbetsplats ska säljas.
          Eftersom det är en flytande arbetsplats kan den hamna i stort sett var som helst, kanske kommer den finnas kvar där den är, men det är väl det minst troliga, kanske den hamnar vid någon av våra kuster, eller kanske den hamnar utomlands. Att jag ska få lov, eller kommer ha möjlighet att följa med på "köpet" är inte troligt.

Så om jag nu blir arbetslös, vad gör jag då ? Med tanke på första inlägget i den här tråden, så bör jag inte ta något som helst jobb som inte är en fast tjänst på heltid. confused.gif

Skaffa dig ett mejlkonto som är anonymt och skicka frågan till alla dom borgeliga partierna. Det skulle vara intressant att höra vad dom svarar och har du det skriftligt så kan dom ju inte neka till vad dom har svarat heller.

Hörde ett annat exempel häromdagen där en person som arbetat för ett bemanningsföretag inte fick någon sjukpenning när han blev sjukskriven. Hur det kunde bli så vet jag inte men det är ju förfärligt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-05-2012, 08:40
          Länk hit: #134

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Christa @ 11-05-2012, 07:45) *
          Hörde ett annat exempel häromdagen där en person som arbetat för ett bemanningsföretag inte fick någon sjukpenning när han blev sjukskriven. Hur det kunde bli så vet jag inte men det är ju förfärligt.

Vissa bemanningsföretag anställer bara en dag i taget, så blir man sjuk blir det ingen anställning den dagen.

Citera
          Christa
          Inlägg 12-05-2012, 08:19
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Huggorm @ 11-05-2012, 09:40) *
          Vissa bemanningsföretag anställer bara en dag i taget, så blir man sjuk blir det ingen anställning den dagen.

Vad jag förstod så hade personen jobbat en längre tid för bemanningsföretaget. Om han varit uthyrd till samma arbetsplats hela tiden framgick inte.

Citera
          Pirum
          Inlägg 13-05-2012, 19:45
          Länk hit: #136

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Christa @ 12-05-2012, 09:19) *
          Vad jag förstod så hade personen jobbat en längre tid för bemanningsföretaget. Om han varit uthyrd till samma arbetsplats hela tiden framgick inte.

Möjligen kan det vara så att han är anställd som "student", "företagare som extraknäcker" eller liknande, då antas att han har sin huvudsakliga försörjning från CSN eller egna firman, och då behöver bemanningsföretaget inte heltidsanställa utan bara ringa in vid behov. Är man sjuk blir man inte inringd eftersom man inte behövs. (Eller så kan man som nämnts tidigare vara korttidsanställd, men de flesta "seriösa" anställer inte på kortare tid än en månad om det inte mycket specifikt är för ett speciellt uppdrag. Det finns företag som gör "månadsanställningar" gång efter gång - fult men tydligen tillåtet) 

Redigerat av Pirum: 13-05-2012, 19:47

--------------------
          zon2.5

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 16-05-2012, 22:01
          Länk hit: #137

Medlem

CITAT (Christa @ 11-05-2012, 07:45) *
          Skaffa dig ett mejlkonto som är anonymt och skicka frågan till alla dom borgeliga partierna. Det skulle vara intressant att höra vad dom svarar och har du det skriftligt så kan dom ju inte neka till vad dom har svarat heller.

Jag har faktiskt gjort det, jag har mailat alla allianspartierna och bett om en förklaring, ska bli spännande att se om och vad jag får för svar.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-05-2012, 23:30
          Länk hit: #138

Medlem

Ska bli mycket spännande att få veta vad de svarar , OM de svarar.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 04-06-2012, 20:45
          Länk hit: #139

Medlem

Jodå ett svar har jag fått, KD svarade faktiskt, kanske dom hoppades på att jag var en framtida väljare.
          Men svaret gav inte så mycket.

Jag ber om ursäkt att du har fått vänta på svar. Den input du ger är superviktig och vi tar till oss av den även om det är svårt att kommentera ditt fall.
          Jag förstår verkligen att du upplever det som att man blir straffad för att man försöker och det är naturligtvis inte rimligt. Tyvärr är det svårt att utforma regler som på alla sätt leder till de konsekvenser man vill att de ska leda till. Den försändring som gjorts med minskad möjlighet att "stämpla upp" är rätt i grunden tror vi men det visar sig att det kan få oönskade konsekvenser.

Jag ser till att det du skrivit också hamnar hos ansvarig politiker i vårt parti.

Från övriga partier är det knäpptyst, så dom tycker tydligen inte det är viktigt.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-06-2012, 20:51
          Länk hit: #140

Medlem

Jaha , du fick iaf ett svar . KD ligger väl risigt till och därför är de kanske mer på alerten än andra för att försöka dra till sig nya väljare.

Så det är bara att finna sig i att man ska straffas för att man verligen ligger i och tar vilka jobb som helst. Vilken bra " arbetslinje " ! thumbdown.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-10-2026, 21:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon