Hej köpte ett Citron träd i fredags!
Tjejen som jobbade på affären sa dom var lättskötta bara låt dom torka ut mellan vattningarna!
När jag läste om Citron träd på internett var det betydligen mer man måste göra! rätt temperatur inte för mkt i solen fukta osv inte för kallt inte för mkt vatten stod super mycket! börjar bli ganska orolig vet ej hur jag ska sköta trädet riktigt för att få det att leva?
Min fråga är kan jag ställa ut den på gården i fullsol? nu i början av maj det är ingen värme i vinden men värma i solen och det blir väldigt hett på våren gård? bor i norrland vid kusten! just nu står den i fönstert och jag flyttar den mellan fönstrena på dagarna eftersom solen når olika fönster vid olika tidpunkter!
Och en till sak när vet man om man ska flytta efter eller ta los dem från nätet den sitter på?
Sen en till sak jag sett är att roten och trädstamen är inte ordentligen täckt och nertryckt i jorden utan den har som farit upp den var så doc när jag köpte trädet. är det något jag behöver göra något åt tycker ni
Jag vill bara få den att överleva för jag tycker den är hur frän som hälst och har alltid önskat mig ett Citron träd!
ejejaw_aw0do_wa.jpg ( 274.75k )
Antal nedladdningar: 40
IMAG0805.jpg ( 82.47k )
Antal nedladdningar: 31
IMAG0803.jpg ( 124.19k )
Antal nedladdningar: 41
hehe.jpg ( 85.68k )
Antal nedladdningar: 26