Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Prioriteringar i livet, Varför gör människor så här?
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 12-05-2012, 20:21
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Christa jag hade en gång en granne som dog när han var högst 45 år i lungcancer. Har var mycket sjuk och dåligt innan.

Men han hade ALDRIG rökt, han hade aldrig druckit någon alcohol osv. Han sa till mig en gång, hade jag vetat det innan så hade jag nog inte varit så skötsam.......

Man vet aldrig vad livet har med sig för oss. Man skall också leva och inte hela tiden tänka på det som eventuellt kan hända

Elisabeth

Citera
          Christa
          Inlägg 12-05-2012, 20:35
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-05-2012, 21:21) *
          Christa jag hade en gång en granne som dog när han var högst 45 år i lungcancer. Har var mycket sjuk och dåligt innan.

Men han hade ALDRIG rökt, han hade aldrig druckit någon alcohol osv. Han sa till mig en gång, hade jag vetat det innan så hade jag nog inte varit så skötsam.......

Man vet aldrig vad livet har med sig för oss. Man skall också leva och inte hela tiden tänka på det som eventuellt kan hända

Elisabeth

Det gäller naturligtvis att hitta en balans som innebär lagom engagemang i hälsan. Jag engagerar mig nog för mycket ibland men jag har samtidigt lyckats bli av med en hel uppsjö av hälsoproblem så hade jag inte engagerat mig alls så hade livskvaliten varit låg om jag ens hade levt idag.

Att göra roliga saker påverkar hälsan i positiv riktning. Jag läste t ex om ett gäng utbrända som börjar sjunga tillsammans och dom blev av med en hel rad hälsoproblem.

Mina försök att få hjälp hos sjukvården har dock bara gett nackdelar och sämre hälsa. Ingen hade varit gladare än jag om jag hade haft något stöd från dom och inte behövt ta reda på allt själv och köra huvudet i väggen åtskilliga gånger.

Jag har dock hört människor säga att dom hellre vill ha piller än göra något själva när dom fått höga blodfetter eller annat där man faktiskt vet att så kallade livsstilsförändringar kan göra att kroppen fungerar igen. Det har jag svårt att förstå.

Citera
          Christa
          Inlägg 14-05-2012, 07:38
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Snubblade över detta idag

Högintensiv träning har positiva effekter för rörelsehindrade äldre

Fysisk aktivitet och träning har positiva hälsoeffekter för äldre. Denna studie fokuserar på effekterna av träning för äldre som har rörelsehinder, funktionshinder eller multisjuklighet.

http://www.halsoteknik.com/SE/Artiklar/Halsa/Nytt-objekt-24

Appropå det där med att inte kunna så har dom ju tydligen fått till hälsobringande träning även för människor med fysiska hinder.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-05-2012, 07:54
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Har dom inget att göra när dom måste göra gamla upptäckter till nya.
          Det vet väl alla att det är bra att röra på sig och att det har positiva hälsoeffekter. Självklart även för dem med rörelsehinder.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-11-2025, 02:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon