Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordartikel i natur och trädgård, Jag ska aldrig mera köpa Rölundajord
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 19-03-2004, 19:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Sitter och läser i natur och trädgård om jordar som Margareta Magnusson på lantbruksuniveritetet testat under många år.

2 firmor har inte varit villiga att delta i testerna genom att sända in jordprover (Econova och Rölunda). Enligt Margareta så svarade Rölunda på en direkt fråga att "sådär noga är det inte för hobbyodlare" (de säljer enbart till hobbyodlare ej yrkesodlare)

Vadå inte så noga för hobbyodlare?? Vi vill väl också lyckas med våra odlingar?

mad.gif mad.gif mad.gif

Jag har märkt att Rölunda inte har haft någon superjord men ibland har jag köpt den som utfyllnad eller till att blanda upp annan jord, tänkte då mest på att det var lokalproducerat Rölunda ligger ju inte så långt ifrån mig och man ska ju stödja de lokala producenterna. Men har de den synen på hobbyodlare kommer jag inte handla av dem

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon