Nu har jag läst så mycket om olika växter som beter sig som ogräs i trädgårdarna, som är omöjliga att få bort och totalt konkurrerar ut allt annat. Och när jag googlar dem är det ofta väldigt vackra växter som folk hatälskar, särskilt såpnejlikan blev jag förtjust i. Är jag helt galen om jag funderar på att anlägga en upphöjd survival of the fittest-rabatt där jag bara har sådana arter, där de får slåss bäst de vill och den starkaste klarar sig bäst? Vilka arter kan jag ha däri? Jag har redan praktlysing och randgräs som kan få flytta dit. Och finns det någon buske eller litet träd som klarar att stå i en sådan rabatt, det vore trevligt med lite höjd? Det är ett ganska varmt ställe med sol större del av dagen. Jag kan tillägga att det är gräsmatta runt om hela den tilltänkta platsen så rymlingar - om de inte ger sig av för långt - klipps helt sonika ner med gräsklipparen.
edit: jag har blodoxalis också, och smultron. Och tror ni det finns någon möjlighet att det blir en rabatt som inte behöver någon ogräsrensning *s*
Redigerat av Whiskuchi: 27-05-2012, 13:00
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|