Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skogstorp till gräsmatta
          äppeltjejen
          Inlägg 14-06-2012, 21:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 41 050

Hej!

Jag har en sommarstuga i Dalarna mellan Vansbro och Dala-Järna. Det är en skogstomt med mycket ris och rötter, bland annat ljung, kråkbär, slånbär, tallrötter, blåbärs- och lingonris. Se bild. Bifogad fil  278549_10150323111236869_1640564_o.jpg ( 559.01k ) Antal nedladdningar: 38

Jag skulle vilja anlägga en gräsmatta där, tror ni att det funkar med att lägga sådan tjock markplast på och hoppas att det som är under dör? Har försökt gräva upp allt men det växer upp snabbare än vad jag hinner gräva upp då jag bara har möjlighet att besöka stugan ca. varannan / var tredje vecka under sommaren... Man kanske kan ha kvar plasten under gräsmattan om man lägger rikligt med jord? Har sett att vissa grannar har lyckats med en gräsmatta men träffar aldrig på dem så jag kan fråga hur de gjort..

Söker även tips på andra bra växter och blommor man kan ha där, har pallkragar man kan plantera i. Jag har tjuvkikat i trädgårdar i närheten och sett bland annat syren och nyponbuskar, fler tips?

Tror ni man kan plantera någon typ utav bärbuske eller frukträd där eller kommer tallarna suga bort allt vatten så de dör?

Tacksam för alla svar och tar även gärna emot tips på bra trädgårdsbutiker, plantskolor eller liknande i området.

OBS. Ska givetvis stå skogsTOMT inte skogsTORP i rubriken...

Redigerat av äppeltjejen: 14-06-2012, 21:21

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon