|
|
  |
Ta inte mer skit ! |
|
|
|
30-06-2012, 19:21
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 30-06-2012, 19:01)  Sen betackar jag mig för dina spydiga kommentarer i fortsättningen. ????????? Varför håller du på och tjafsar? Varför i all världen skall jag ge dig ensamrätt på spydiga kommentarer? För att du är en ensam , bitter kvinna vars i stort sätt enda tidsfördriv är att slänga elakheter runt dig på ett internetforum??? Nej vet du vad, var lite glad, positiv och generös i stället, då skulle du troligen må väldigt mycket bättre. Gita
|
|
|
|
|
30-06-2012, 19:24
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:14)  Ja du, orkar/förmår man bara sätta in orden i det sammanhang de yttrades så ser man att det är en stor skillnad. Är du också en s.k. medlöpare? Så vitt jag kan se har du inte på något sätt tagit avstånd från drevet mot Motti. Inte heller har du så vitt jag vet på något sätt heller tagit avstånd från Bengalows alla spyor. Lite lågt kan man kanske tycka och ganska stor brist på personlig integritet och väldigt farligt . Gita Nu är du bara dum. Jag kan väl inte ta ansvar för vad andra gör!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
30-06-2012, 19:31
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 20:24)  Nu är du bara dum. Jag kan väl inte ta ansvar för vad andra gör! Nej, självfallet kan du inte ta ansvar, men du kan faktiskt visa lite personlig integritet och uttrycka ett avståndstagande, eller hur>? Gita
|
|
|
|
|
30-06-2012, 19:35
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:31)  Nej, självfallet kan du inte ta ansvar, men du kan faktiskt visa lite personlig integritet och uttrycka ett avståndstagande, eller hur>? Gita Fast persolig integritet kan också innebära att man tar avstånd från era (tänker på dina och Bengalows) sammandrabbningar och väljer att hålla sej utanför.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
30-06-2012, 19:50
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 20:35)  Fast persolig integritet kan också innebära att man tar avstånd från era (tänker på dina och Bengalows) sammandrabbningar och väljer att hålla sej utanför. Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden Gita
|
|
|
|
|
30-06-2012, 20:04
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:50)  Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden Gita Vaför tar du dej rätten att ifrågasätta vad jag förmår eller inte?? Gällande frågan om vem som ljuger om vem på FB kan jag tyvärr inte ha någon åsikt om eftersom jag inte håller till där. F.ö. måste du väl också ha sett Mottis plötsliga oprovocerade utbrott? Folk måste väl ändå ha rätt att försvara sej mot hennes påhopp! Kallar du det drev, så vet jag inte vilka kriterier du går efter.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
30-06-2012, 20:18
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 21:04)  Vaför tar du dej rätten att ifrågasätta vad jag förmår eller inte?? Gällande frågan om vem som ljuger om vem på FB kan jag tyvärr inte ha någon åsikt om eftersom jag inte håller till där. F.ö. måste du väl också ha sett Mottis plötsliga oprovocerade utbrott? Folk måste väl ändå ha rätt att försvara sej mot hennes påhopp! Kallar du det drev, så vet jag inte vilka kriterier du går efter. Drev? Ja, för mig är det när flera stycken ger sig på en ensam person, månad efter månad oberoende av vad offret för drevet säger/skriver. Drev/mobbing är det när man t.o.m, gör en stor sak av ett ynka stavfel från offrets sida. Vilka kriterier går du efter? Att du sedan väljer att kalla Mottis försök att försvara sig som påhopp säger väl en hel del, eller hur? Gita
|
|
|
|
|
30-06-2012, 20:28
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 21:18)  Drev? Ja, för mig är det när flera stycken ger sig på en ensam person, månad efter månad oberoende av vad offret för drevet säger/skriver. Drev/mobbing är det när man t.o.m, gör en stor sak av ett ynka stavfel från offrets sida. Vilka kriterier går du efter? Att du sedan väljer att kalla Mottis försök att försvara sig som påhopp säger väl en hel del, eller hur?Gita I en omvänd situation då? Stintan har lika stor rätt som Motti att försvara sej när hon känner sej felaktigt anklagad. Nu har faktiskt Motti också hållt på med samma visa månad efter månad. Bara för att hon står relativt "ensam" har inte hon större rätt än någon annan att spy sin galla över alla meningsmotståndare som råkar komma i hennes väg.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
30-06-2012, 20:44
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:21)  Varför i all världen skall jag ge dig ensamrätt på spydiga kommentarer? För att du är en ensam , bitter kvinna vars i stort sätt enda tidsfördriv är att slänga elakheter runt dig på ett internetforum??? Nej vet du vad, var lite glad, positiv och generös i stället, då skulle du troligen må väldigt mycket bättre. Gita Halaj! Jaaa! Jag känner verkligen glädjen, de positiva vibbarna och den generösa inställningen strömma ut ur detta ditt inlägg! Jag blir rent av golvad! Den fick mig att må så bra att jag antagligen kommer att pussa första, bästa människan jag träffar! Rätt på munnen! //T
|
|
|
|
|
30-06-2012, 20:47
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 21:28)  I en omvänd situation då? Stintan har lika stor rätt som Motti att försvara sej när hon känner sej felaktigt anklagad. Nu har faktiskt Motti också hållt på med samma visa månad efter månad. Bara för att hon står relativt "ensam" har inte hon större rätt än någon annan att spy sin galla över alla meningsmotståndare som råkar komma i hennes väg. Om det stannat med en ordväxling mellan Stintan och Motti hade naturligtvis inte blivit ett drev, men nu blev det ett sådant eftersom ett antal forumister ansåg sig ha rätten att bistå Stintan i hackandet. Hittills har jag väl inte tagit ställning i sak men det är kanske dags att göra det nu. Låt mig säga så här: Pladdriga, glada Motti framstår som en person som jag skulle kunna bli vän med IRL medan, sura, bittra Stintan framstår som en person( en energitjuv) som jag skulle göra allt för att undvika IRL. Observera nu bygger detta enbart på inläggen på Odla, personerna kanske är helt annorlunda i verkligheten Gita
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:05
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
CITAT (Ugglemormor @ 30-06-2012, 13:09)  Mitt medverkande här blir mindre och mindre pga. tid, men har så många av er nära mitt hjärta, så jag kikar in då det går......  Tänk vad olika vi tycker! Jag som upplever att du är allt oftare!
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:12
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 21:47)  Om det stannat med en ordväxling mellan Stintan och Motti hade naturligtvis inte blivit ett drev, men nu blev det ett sådant eftersom ett antal forumister ansåg sig ha rätten att bistå Stintan i hackandet.
Hittills har jag väl inte tagit ställning i sak men det är kanske dags att göra det nu. Låt mig säga så här: Pladdriga, glada Motti framstår som en person som jag skulle kunna bli vän med IRL medan, sura, bittra Stintan framstår som en person( en energitjuv) som jag skulle göra allt för att undvika IRL. Observera nu bygger detta enbart på inläggen på Odla, personerna kanske är helt annorlunda i verkligheten Gita Nu var det ju personer som också är med på FB som sa sej veta vad som sagts och inte där. Är det då så konstigt att de väljer att bekräfta vad de visste?? Du, jag skulle nog kunna ha trevligt tillsammans med båda två. Möjligtvis skulle jag kanske kunna bli lite trött i öronen i Mottis sällskap. (Du är förhoppningsvis också trevligare IRL än vad du visar här)
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:26
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant?
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:28
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (gnon49 @ 30-06-2012, 22:26)  Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant?  Tyvärr så tror jag att kvinnor skulle göra ännu hemskare krig och förtryck!
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:32
|
Medlem
Antal inlägg: 21
Medlem nr: 53 000

|
CITAT (silos @ 30-06-2012, 19:05)  Stintan jag tjafsar inte mer än du själv gör!Jag skriver hur jag tänker,det kan jag väl få göra likaväl som du får skriva hur du tänker,konstigare är det ju inte! Min vänliga tanke går till Silos för hennes positiva attityd, som får en att tro på en framtid för mänskligheten trots det deprimerande mörker som annars tycks dominera i den här tråden. Det är svårt att tro att vi på detta forum förenas av ett gemensamt intresse för trädgårdsodling när man läser inläggen här. Har blommor och grönska verkligen någon positiv inverkan på människor? Kanske lika bra att asfaltera över alltihop när det ändå inte gör folk snällare och gladare? Nej, förresten, låt oss trots allt hoppas att den kommande sommaren gör oss alla lika vänliga och mänskliga som Silos -- och låt oss intressera oss mer för våra trädgårdar än för våra medmänniskors fel och brister.
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:41
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (professor Glömström @ 30-06-2012, 22:32)  Min vänliga tanke går till Silos för hennes positiva attityd, som får en att tro på en framtid för mänskligheten trots det deprimerande mörker som annars tycks dominera i den här tråden. Det är svårt att tro att vi på detta forum förenas av ett gemensamt intresse för trädgårdsodling när man läser inläggen här. Har blommor och grönska verkligen någon positiv inverkan på människor? Kanske lika bra att asfaltera över alltihop när det ändå inte gör folk snällare och gladare? Nej, förresten, låt oss trots allt hoppas att den kommande sommaren gör oss alla lika vänliga och mänskliga som Silos -- och låt oss intressera oss mer för våra trädgårdar än för våra medmänniskors fel och brister. Åå tack för dina goa ord! Livet har lärt mig att man blir tacksam,vänlig,glad,lycklig,empatisk när man klarar av att stanna upp och titta inuti sig själv och inse att man har allting inom sig själv,precis som alla andra och detta gör att man kan tycka om sina medmänniskor och se hur mycket man har att vara tacksam för! Så alla bataljer är så små och obetydliga och man kan njuta av livet,se på blommorna,naturen och alltid se det goda som finns överallt!Detta har livet lärt mig och jag fortsätter att lära mig ända tills min sista andetag! Dessutom har alla livets svårigheter lärt mig allra bäst!
|
|
|
|
|
30-06-2012, 21:45
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 30-06-2012, 22:26)  Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant?  Med tanke på hur världshistorian sett ut är det nog inte så stor idé att ens spekulera om den saken. Vi lär nog ändå inte få veta det under vår livstid. Men visst vore det värt att testa, männen har ju inte precis klarat sin självpåtagna bestämmanderätt speciellt bra hittills i alla fall.
Redigerat av Cacki: 30-06-2012, 21:47
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
Ugglemormor
|
30-06-2012, 23:20
|
Gäster

|
Så länge som det finns motsridigheter när det gäller olika reliogioner i världen där det finns en mörker som gör att man inte kan se något positivt och inte ha ens den tanken, så länge kommer vi ha krig här i världen. Eller; Man has not yet learned the lessons of war; when man has leárned the lesssons of war, then man may begin to learn the lessons of peace upon this earth. There is far too much arrogance, power, struggle, missguided teaching in our world for man to seek out peace at this time. You can make peace in your heart, in youself,walk your talk; that is your responsibility, and if you can do that, then you will beging to send forth peace into the world. Hopefully it will affect others but this is the only way that will come, to show its greater power to live in piece. There are people who do not want to make it.....
|
|
|
|
|
01-07-2012, 01:07
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Läs trådarna för helsike !jag har aldrig någon sin get mig på någon här ! i så fall visa mig den tråden där jag trakaserat Odliater !Den dagen jag visade min partihörighet som Moderat då tog det hus i helsike här efter det så har ja blivit angripen på alla möjliga sätt blivit idiotförklarad ett antal gånger blivit anklagad för att ljuga och förvanska ja i stort set har jag blivit en häxa på två år !en blond jäkla idiot .Vem av er här sitter och ta emot sådan skit ? jag gör det inte . I går bad jag om, ett omedelbart uträde från odla.nu Inte ett skit har hänt !så jäkla dåligt så det finns inte,skrev till två Forumannsvariga utan reaktion,det säger en hel del om hur Odla . nu fungerar . Jag kommer att sakna många av er här  men som sakt nu tar jag inte mer skit. Och Odlas funktionärer Tar er er kragen och släpp ut mig ! vill inte ens ha mitt nick på den här siten .
|
|
|
|
|
01-07-2012, 06:46
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Motti @ 01-07-2012, 02:07)  Läs trådarna för helsike !jag har aldrig någon sin get mig på någon här ! i så fall visa mig den tråden där jag trakaserat Odliater !Den dagen jag visade min partihörighet som Moderat då tog det hus i helsike här efter det så har ja blivit angripen på alla möjliga sätt blivit idiotförklarad ett antal gånger blivit anklagad för att ljuga och förvanska ja i stort set har jag blivit en häxa på två år !en blond jäkla idiot .Vem av er här sitter och ta emot sådan skit ? jag gör det inte . I går bad jag om, ett omedelbart uträde från odla.nu Inte ett skit har hänt !så jäkla dåligt så det finns inte,skrev till två Forumannsvariga utan reaktion,det säger en hel del om hur Odla . nu fungerar . Jag kommer att sakna många av er här  men som sakt nu tar jag inte mer skit. Och Odlas funktionärer Tar er er kragen och släpp ut mig ! vill inte ens ha mitt nick på den här siten . Be att de raderar (eller åtminstone låser) den här meningslösa tråden också...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|