Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ta inte mer skit !
          silos
          Inlägg 01-07-2012, 08:06
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 07:46) *
          Be att de raderar (eller åtminstone låser) den här meningslösa tråden också...

Hur gör människor irl,ropar vi genast efter storebror när någonting inte passar?

Var och en av oss behöver ta ansvar för sina skriverier här tycker jag!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-07-2012, 08:47
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (silos @ 01-07-2012, 09:06) *
          Hur gör människor irl,ropar vi genast efter storebror när någonting inte passar?

Absolut, och TS har ett särskilt ansvar för vilken ton man anlägger!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 01-07-2012, 09:35
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 09:47) *
          Absolut, och TS har ett särskilt ansvar för vilken ton man anlägger!

Men skall du vara riktigt ärlig så kan du väl ändå inte påstå att det är Motti som mer eller mindre förstört forumet. Det är ju inte hon som ständigt kommer med spydiga, elaka nålstick i stort sett varenda tråd, eller hur?
          Hur som helst nu blir det för min del en paus , åtminstone över sommaren för nu skall jag ut på äventyr.
          Ha det bra ni också!
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-07-2012, 10:17
          Länk hit: #164

Medlem

CITAT (Gita @ 01-07-2012, 10:35) *
          Men skall du vara riktigt ärlig så kan du väl ändå inte påstå att det är Motti som mer eller mindre förstört forumet. Det är ju inte hon som ständigt kommer med spydiga, elaka nålstick i stort sett varenda tråd, eller hur?
          Hur som helst nu blir det för min del en paus , åtminstone över sommaren för nu skall jag ut på äventyr.
          Ha det bra ni också!
          Gita

Nej, men hon har ett särskilt ansvar för denna tråden. (Varför är du så ofta OT?)

Ha det så skönt vid Atlantkusten! Frankrike är inte så dumt, säger en som just återkommit från 14 dar på Haute-Corse...

--------------------

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 01-07-2012, 11:09
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:50) *
          Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden
          Gita

Varför gör du skillnad på Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt i diskussionerna och Mottis? Har inte alla samma ansvar för vad dom skriver? Eller är det så att du gör precis samma sak som du anklagar Stintan m.fl. för - gör skillnad på folk beroende på deras politiska hemvist??

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          ninnisky
          Inlägg 01-07-2012, 12:58
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (silos @ 01-07-2012, 07:06) *

tummenupp.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Anma
          Inlägg 01-07-2012, 14:31
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (gnon49 @ 30-06-2012, 22:26) *
          Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant? g.gif

Kvinnorna skulle tjata ihjäl varandra istället för att skjuta. Inte lika blodigt.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-07-2012, 14:40
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 11:17) *
          Nej, men hon har ett särskilt ansvar för denna tråden. (Varför är du så ofta OT?)

Ha det så skönt vid Atlantkusten! Frankrike är inte så dumt, säger en som just återkommit från 14 dar på Haute-Corse...

Varför startades denna tråd ? Helt och hållet på Mottis initiativ och så vitt jag förstår helt oprovocerat ?!

Vi andra ska tåla hennes beskyllningar om " mobbing " mm men Motti kan inte tolerera att vi har olika åsikter. Motti härjar om vilken politisk tillhörighet andra har och alla som inte har den Motti har är idioter .
          Nu vänds det på och det är Motti som blivit utsatt , fast det många många gänger är tvärtom.

Motti blir inte alls illa behandlad , bara bemött med samma ton som Motti själv använder i sina påhopp .

Hur var det nu ? Vi ger oss alltid på Motti , oavsett vad Motti skriver om och svarar aldrig vettigt ? Jag har blivit avsnäst och beskylld för allt möjligt när jag försökt hjälpa Motti och fortsatt att vara vänlig mot Motti i de trådarna där jag upplevt frågorna som ganska vettiga.

Vi måste ändå urskilja vad som är vad tycker jag.

Klart jag undrar om det egentligen är för att röra om i grytan som Motti startat tråden och inget annat !

Undrar också fortfarande vem Motti är .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          silos
          Inlägg 01-07-2012, 15:06
          Länk hit: #169

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 01-07-2012, 15:40) *
          Varför startades denna tråd ? Helt och hållet på Mottis initiativ och så vitt jag förstår helt oprovocerat ?!

Vi andra ska tåla hennes beskyllningar om " mobbing " mm men Motti kan inte tolerera att vi har olika åsikter. Motti härjar om vilken politisk tillhörighet andra har och alla som inte har den Motti har är idioter .
          Nu vänds det på och det är Motti som blivit utsatt , fast det många många gänger är tvärtom.

Motti blir inte alls illa behandlad , bara bemött med samma ton som Motti själv använder i sina påhopp .

Hur var det nu ? Vi ger oss alltid på Motti , oavsett vad Motti skriver om och svarar aldrig vettigt ? Jag har blivit avsnäst och beskylld för allt möjligt när jag försökt hjälpa Motti och fortsatt att vara vänlig mot Motti i de trådarna där jag upplevt frågorna som ganska vettiga.
          Vi måste ändå urskilja vad som är vad tycker jag.
          Klart jag undrar om det egentligen är för att röra om i grytan som Motti startat tråden och inget annat !
          Undrar också fortfarande vem Motti är .

Är man nu själv så bra,varför kan man då inte beteer sig annorlunda än dem man anseer behandla en illa,måste man ge tillbaka likadant? Detta sätt gör att det inte kan bli fred på våran planet!

Varför ta illa vid när man själv vet sanningen om en själv?

VEM ÄR DU SJÄLV?

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-07-2012, 15:36
          Länk hit: #170

Medlem

Silos , vad jag talar om och som du missar , är det inte alls är så att Motti alltid bemöts illa som Motti och Mottis " drev " påstår.

Inte ens när Motti beter sig riktigt illa är det långtifrån varje gång någon svarar tillnärmelsevis så elakt som Motti själv gör.

Vi måste , som jag skrev i mitt förra inlägg , se vad som VERKLIGEN skrivs och varför. Det var sådana exempel jag pekade på när jag skrev om hur Motti har bemött mig när jag försökt hjälpa .

Stilen med att klappa sig själv på ryggen är Motti helt klart bäst på här på Odla.

Motti har inga säger inga fel enligt sig själv utan felen finns hela tiden hos andra. Det omöjliggör vanliga diskussioner , Motti blir hela tiden " mobbad " och illa bemött när någon talar om att Motti har fel och dessutom kan bevisa det.

Redigerat av mamamaggan: 01-07-2012, 15:38

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          silos
          Inlägg 01-07-2012, 16:01
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 01-07-2012, 16:36) *
          Silos , vad jag talar om och som du missar , är det inte alls är så att Motti alltid bemöts illa som Motti och Mottis " drev " påstår.

Inte ens när Motti beter sig riktigt illa är det långtifrån varje gång någon svarar tillnärmelsevis så elakt som Motti själv gör.

Vi måste , som jag skrev i mitt förra inlägg , se vad som VERKLIGEN skrivs och varför. Det var sådana exempel jag pekade på när jag skrev om hur Motti har bemött mig när jag försökt hjälpa .

Stilen med att klappa sig själv på ryggen är Motti helt klart bäst på här på Odla.

Motti har inga säger inga fel enligt sig själv utan felen finns hela tiden hos andra. Det omöjliggör vanliga diskussioner , Motti blir hela tiden " mobbad " och illa bemött när någon talar om att Motti har fel och dessutom kan bevisa det.

Nej det missade jag inte och jag försvara inte Mottis eller någon annans beteende utan jag tycker att det är trist att detta fortsätter och den ena efter den andra ger igen sad.gif

Och i själva verket kan jag nog inte ta någons parti men gillar inte påhopp oavsätt vem som är drabbad!Alla kan vi vara förlåtande,varenda en av oss är ett som är säkert!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-07-2012, 16:14
          Länk hit: #172

Gäster

Det är ju klart att man bara tala om det man känner själv, men därifrån att gå och tycka vad andra svarar på, så skulle man nog se lite mer till människan och hans/hennes olikheter utan för dens skull direkt slå ner det som betydelselöst, för det är det inte ..... endast den personens syn att se på någon sak och det går ju inte anpassa sitt inre så att alla gillar alla ........ smiley_small_hug.gif
          Men att acceptera att kanske det inte finns så många som gillar just den saken som är på tal.....märker man det själv, så bäst att sluta innan det går så långt att man ska behöva ställa sig försvars för det, för det har jag märkt att det håller inte alls i detta själskap, så lika bra att låta det passera....... tummenupp.gif

Varför damsuga åt sig allt och bli ett offer? näe, ingen lösning alls! ......barn kanske gör det, men vuxna borde tänka efter lite mer ..... om man nu inte ÄR ute efter att skaffa massa bråk????
          till vilken nytta? .... enbart energitjuvarna som jublar av det.... urk, jaaaaa .....

Only peace makes peace! flirting.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-07-2012, 19:51
          Länk hit: #173

Medlem

Silos , när det gäller Motti så måste vi se på hur Motti beter sig , helt oprovocerat . Inte kul som sagt var att få hela skopor med okvädningsord över sig när man försöker hjälpa.

Man måste också få försvara sig när Motti drar igång sina " drev " mot alla som inte tycker som Motti . Det är så synd om stackars lilla Motti men att Motti går över anständighetens gräns om och om igen mot andra talas det inte så mycket om här.

Vi måste väl kunna se helheten och inte bara det som Motti gnäller om , eller hur ?

Ugglemormor , förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg.

Menar du att Motti beter sig som ett barn så håller jag med dig , det är också därför jag har mina funderingar om vem Motti är .

Om Motti kunde vara lite mer vidsynt så skulle vi inte behöva ha dessa trådar om " stackars lilla Motti " och vi andra kunde få slippa en massa beskyllningar som bara skapar otrivsel.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-07-2012, 08:43
          Länk hit: #174

Gäster

mamamaggan,

Japp, det kan bli för "barnsligt" när Motti försöker försvara sig, och då blir det lite av kalabalik, men jag har läst om när du vill tillrättavisa någon eller fråga, så är din ton hövlig och saklig....... det tackar jag för min egen del och tar det till mig.
          Men nu gällde det Motti, jag tycker synd om henne till en viss gräns då hon får på sig för mycket hårda ord, samt att det i sin tur skapar osämja mellan de andra medlemmarna. Så borde det inte vara, men vi är dock människor och har vårt eget sätt var och en att handskas med det.

Jag har försvarat henne, men vill inte delta i de hetsiga diskussioner pga att jag själv är känslig av mig och vill väl, även att det kan bli konstigt, men jag blir inte ledsen av det utan lär mig av det.

för övrigt tycker jag att det är rätt "bansligt" att någon börjar ropa efter troll och annat fanstyg så fort det inte faller i smaken. För sjutton, skrålla förbi det då, om det inte är väldigt elaka påhopp, men även där är det nog inte så bra att börja ge tillbaka på samma sätt.......... kompiskram.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-07-2012, 10:04
          Länk hit: #175

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tyvärr Ugglemormor ligger dina egna tidigare utbrott på forumet dig i fatet så det är svårt att ta dig på allvar. Men du passar ju bra som försvarsadvokat till Motti. Att hon gång på gång ska få vräka ur sig lögner och förtal är tydligen OK men att jag och andra som utpekas av henne säger ifrån verkar inte OK för det är ju så synd om stackars Motti.
          Det märkliga är att ni är flera som tar ställning för den som ljuger, trots att ni inte vet hur det ligger till, och mot de som sitter inne med sanningen.
          I mina ögon är det väldigt konstigt att överhuvudtaget ta ställning i en fråga man inte har en susning om. Det är ju som om en jury skulle skita i bevisen totalt och döma offret till fängelse istället för den stackars gärningsmannen.

har försökt ligga lite lågt i tråden men ibland måste jag få vädra min åsikt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-07-2012, 11:43
          Länk hit: #176

Medlem

Ugglenmormor , någon som inte vet sin ålder utan har olika i olika trådar samma dag eller dagarna efter varandra bli iaf jag misstänksam emot. Ena gången kanske 54 och ett par timmar senare 58 inger inte förtroende.

Sedan har jag mycket svårt att förstå hur man ena gången inte kan stava överhuvudtaget men i en annan tråd stavar perfekt.

För mig är karaktären Motti en överdriven stereotyp av en avdankad damfrisörska , blond ( ännu en stereotyp , som klär sig lite " sexigt " när mannen kommer hem ) , sminkar sig av samma orsak mm mm.

Du har säkert sett Mia Skäringers damfrissa på TV , det är vad Motti påminner mig om.

Sedan dessa oprovocerade utbrott , varför om inte för att röra om och ställa till med kalabalik ?

Visst Motti kan vara " empatisk " ibland men varför inte ? Mindre misstankar då om vem Motti är.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-07-2012, 13:08
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hmm, en riktig moderator skulle ha makten att kontrollera vem "Motti" egentligen är. Jag tar inte ställning i sakfrågan men har gått från att vara frågande till misstänksam. Tyvärr har Odla en dyster statistik över trollnärvaro.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-07-2012, 13:51
          Länk hit: #178

Gäster

Mamamaggan,

Nu vet jag inte hur du menar, eller om det är fortf. motti?
          Visst har hon stavfel, precis som alla andra har, har sett det hos alla, men vaddå? om det är något man stavat fel så är det ju inte hela världen, men jo, det har nog varit lite knepigt att läsa i Mottis inlägg, men har inte brytt mig om det.
          Nej, har inte sett den personen på TV än.

Kalabaliken kommer nog av det att hon vill försvara sig till det sista, har tidigare nämnt det till henne att låta bli, men det är ju hon som bestämmer, inte jag.

Stintan;
          du som säger dig veta allt om mitt liv (hur det nu kommer sig?) vore nog inte så vass mot mig när du nu "känner" hur jag fungerar, tycker jag att du har ingen rätt alls att förolämpa mig, avstå istället.

Gossen Ruda; - kommer att få en jättestor tavla målad av mig med ett skogstrol på denl med glimten i ögat, .... för att jag gillar dig den du är .......

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-07-2012, 14:44
          Länk hit: #179

Medlem

Motti är den hon utger sig för att vara, stereotyp, tjatig och enfaldig, men absolut "äkta"...

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-07-2012, 14:56
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 02-07-2012, 14:51) *
          Mamamaggan,

Nu vet jag inte hur du menar, eller om det är fortf. motti?
          Visst har hon stavfel, precis som alla andra har, har sett det hos alla, men vaddå? om det är något man stavat fel så är det ju inte hela världen, men jo, det har nog varit lite knepigt att läsa i Mottis inlägg, men har inte brytt mig om det.
          Nej, har inte sett den personen på TV än.

Kalabaliken kommer nog av det att hon vill försvara sig till det sista, har tidigare nämnt det till henne att låta bli, men det är ju hon som bestämmer, inte jag.

Stintan;
          du som säger dig veta allt om mitt liv (hur det nu kommer sig?) vore nog inte så vass mot mig när du nu "känner" hur jag fungerar, tycker jag att du har ingen rätt alls att förolämpa mig, avstå istället.

Gossen Ruda; - kommer att få en jättestor tavla målad av mig med ett skogstrol på denl med glimten i ögat, .... för att jag gillar dig den du är .......

Det finns självklart massor jag inte vet om dig. Jag vet bara det du själv skrivit om här på Odla och det är ju inte lite precis! Du
          vill tydligen förtränga de otrevliga sidorna du visade under de andra namnen du haft här men så lätt glömmer vi inte. Att en människa skulle förändras totalt bara genom att byta namn tror du väl inte ens själv på. Jag är inte alls ute efter att förolämpa dig så ta det inte så men du får ju själv stå för det du skrivit/skriver på forumet. Det är faktiskt en fråga om ärlighet Ugglemormor!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 13:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon