Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ta inte mer skit !
          Ugglemormor
          Inlägg 02-07-2012, 14:58
          Länk hit: #181

Gäster

Då är det väl inget att göra åt det. Det vill hon väl förmedla på sitt sätt, så passar det inte alla så låter man bli, har inte haft på ett bra tag mer kontakt med henne gm PM så jag lämnar det därän.
          Man kan ju enbart vara förstående så långt det nu går hos var och en, resten gör de ju göra som de vill och få då ta ställning till det som kommer.
          Det är ingen nederlag alls att andra kan/vill godta massa olika åsikter och förklaringar, utan bäst att gå undan ett tag, eller så... kompiskram.gif

Citera
          silos
          Inlägg 02-07-2012, 17:12
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

En sak vet jag och det är:
          var och en av oss som beskriver en annan medlem här beskriver endast sig själv och hur man för tillfället se på sina medmänniskor!

Om ni bara visste hur mycket information vi faktiskt ger av oss själva här utan att vara medveten om det hela!

Och en sak är obehagligt att här skrivs det om en medlem som inte ta del av denna långdragna diskussion,precis som det var 2006 då jag var ett stort diskussion ämne här på småprat!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-07-2012, 18:09
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 02-07-2012, 18:12) *
          En sak vet jag och det är:
          var och en av oss som beskriver en annan medlem här beskriver endast sig själv och hur man för tillfället se på sina medmänniskor!

Om ni bara visste hur mycket information vi faktiskt ger av oss själva här utan att vara medveten om det hela!

Och en sak är obehagligt att här skrivs det om en medlem som inte ta del av denna långdragna diskussion,precis som det var 2006 då jag var ett stort diskussion ämne här på småprat!

Det är nog inte många som är omedvetna om det.

Motti är kvar som medlem och kan när hon vill gå in och läsa och skriva här.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-07-2012, 20:18
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Aqvakul @ 02-07-2012, 15:44) *
          Motti är den hon utger sig för att vara, stereotyp, tjatig och enfaldig, men absolut "äkta"...

OK säger du det så .................Men jag har vårt att fatta att man kan klara sig ute i samhället överhuvudtaget om man ÄR sådan.

Ugglemormor . jag pratade om Motti i mitt förra inlägg .

Vi kanske ska komma överens om att inte beblanda oss med Motti när hon är på " fel " humör ?!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anma
          Inlägg 02-07-2012, 20:24
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Som tur är så använder man så mycket mer än bara text ute i verkligheten. Som tonfall, mimik och kroppsspråk.

Citera
          Motti
          Inlägg 02-07-2012, 23:43
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag hoppas verkligen att Göran på Odla läser det här struntpratet ! fick PM från honom i dag .Ni borde skämas som sitter här och gissar och påstår saker om mig att jag inte kan stava att jag är stereotyp enfaldig och gud vet allt ni vet ju inte vem jag är som person genom att läsa småprat på Odla!Som sakt nu går drevet igen Stintan och mammamaggan går i täten medans andra hänger på av rädsla att sj'älva bli utsatta och det värsta jag kan göra är att försvara mig tydligen ! ska man lägga sig platt ?En sak har Aqva rätt i och det är att jag är äkta ! tummenupp.gif Ja vad sjutton ska man säga vuxna är inte bättre än barn när det gäller Mobbing !

Citera
          malcolm
          Inlägg 03-07-2012, 07:14
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Heja Motti! tummenupp.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-07-2012, 15:49
          Länk hit: #188

Gäster

mamamaggan,

Ok, då fattar jag ..... tummenupp.gif .. det blidde då en missförstånd fr. min sida ....... smiley_small_hug.gif

Citera
          CurlySue
          Inlägg 03-07-2012, 17:36
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 6 885

Heja Motti!! kram2.gif shy.gif bravo.gif

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          silos
          Inlägg 03-07-2012, 17:49
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (CurlySue @ 03-07-2012, 18:36) *

JAAA,HEJJA Motti smiley_small_hug.gif rose.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 03-07-2012, 22:42
          Länk hit: #191

Medlem

Kan tala om att jag har just nu en dialog med Göran på odla !han säger att svårigheten är ju att de inte har en moderator .Han skriver också att han tycker det är synd att jag begär uträde och vill järna hjälpa till och vill tydligen att jag ska stanna kvar .Men då får det bli en bättring här och en diplomatisk Moderator.Att jag ihärdar beror på att jag inte tål när andra sätter sig på folk här som visar kännslighet eller sina politiska åsikter ,man ska bli bedömd efter den man är och av hjärtat .Jag blev störd av en del andra här som hänger på drevet för att själva slippa bli utsatta .Man känner lössen på gången som de säger!jag vill stå upp för alla dom som av någon anledning inte orkar stå emot Mobben här som hellre backar än ta en konfliktfinns många människor här som har det svårt med handikapp värk och annat .Men mig rår ni inte på bara så ni vet !jag är en stark interligent människa som är trygg i mig själv och det är ingen som sätter sig på mig utan att jag tar strid som sakt jag har tagit nog mycket skit i mitt liv ! Dom som skapar all tråkigt och bråkig och provoserande här på Odlas småprat !varför inte starta en egen site där ni kan vara otrevliga mot varandra så vi här på Odla slipper er !Och vart tog alla härliga människor vägen här ?

Redigerat av Motti: 03-07-2012, 22:45

Citera
          Motti
          Inlägg 03-07-2012, 22:58
          Länk hit: #192

Medlem

Sökte enfaldig på Wikipedia = klumpig och dum 0 lika med idiot .Tack Aqvakul !hoppas du inte undervisar längre.

Citera
          Motti
          Inlägg 03-07-2012, 23:09
          Länk hit: #193

Medlem

Tack alla ni goa ärliga med hjärtan alla ni människor som ger mig stöd i det här wub.gif vi måste stå på oss för att slippa det här med Vuxenmobbing på nätet det har gått för långt här på Odla Småprat och för all del på andra siter också .Som sagt jag är stark i mig sjäv och ingen knäcker mig längre ,det är bara för bedrövligt att läsa om någon som har nicket Motti som är anvibalent enfaldig analfabeter utläning osv ja i stort set en idiot !jag känner för denna Motti kan hon inte bara få vara den hon är och bli accepterad för det ?JA visst ja ! det är ju jag som är Motti glömde det presic

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-07-2012, 00:31
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 03-07-2012, 23:58) *
          Sökte enfaldig på Wikipedia = klumpig och dum 0 lika med idiot .Tack Aqvakul !hoppas du inte undervisar längre.

undrar vilket wikipedia du sökte på?

Enfaldig= oförståndig, olärd, ignorant, dum

Nu säger jag inte att du är allt detta Motti...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-07-2012, 01:29
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 03-07-2012, 23:42) *
          Kan tala om att jag har just nu en dialog med Göran på odla !han säger att svårigheten är ju att de inte har en moderator .Han skriver också att han tycker det är synd att jag begär uträde och vill järna hjälpa till och vill tydligen att jag ska stanna kvar .Men då får det bli en bättring här och en diplomatisk Moderator.Att jag ihärdar beror på att jag inte tål när andra sätter sig på folk här som visar kännslighet eller sina politiska åsikter ,man ska bli bedömd efter den man är och av hjärtat .Jag blev störd av en del andra här som hänger på drevet för att själva slippa bli utsatta .Man känner lössen på gången som de säger!jag vill stå upp för alla dom som av någon anledning inte orkar stå emot Mobben här som hellre backar än ta en konfliktfinns många människor här som har det svårt med handikapp värk och annat .Men mig rår ni inte på bara så ni vet !jag är en stark interligent människa som är trygg i mig själv och det är ingen som sätter sig på mig utan att jag tar strid som sakt jag har tagit nog mycket skit i mitt liv ! Dom som skapar all tråkigt och bråkig och provoserande här på Odlas småprat !varför inte starta en egen site där ni kan vara otrevliga mot varandra så vi här på Odla slipper er !Och vart tog alla härliga människor vägen här ?

Kan jag tolka detta som att du först bestämde dig att lämna forumet, men övertalats av Göran att stanna kvar och att du ser som din uppgift att vara någon slags företrädare för de som du anser behandlas illa här på forumet. Men att du bara ställer upp om du får vissa krav tillgodosedda, som diplomatisk moderering och en uppmuntran att be vissa här på Odla som du inte tycker uppför sig att lämna forumet...
          Har jag förstått dig rätt?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 04-07-2012, 06:41
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

sos.gif
          Lägg ner denna tråden

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 04-07-2012, 07:44
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Krolliljan @ 04-07-2012, 07:41) *
          sos.gif
          Lägg ner denna tråden

Tvärtom klistra tråden högst upp, det är något för oss alla att ta lärdom om, framför allt för forumsägarna som inte går in i tråden och styr upp innan det blir som det blir, och folk tackar för sig och slutar på forumet pga bråk mobbing mm.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-07-2012, 09:11
          Länk hit: #198

Gäster

ja, som en del av er nämner, så varför inte starta en "bråktråd med glimten i ögat", dock inte att börja kasta skit och hemskheter, det menar jag inte...... tummenupp.gif

Jag har märkt att när det blir för bränbara ämnen som diskuteras så blir man inte accepterad med sin egen åsikt om den skiljer sig något fr. de andra. Då undrar man att varför ens starta en sådan tråd dit andra inte få komma med sin åsikt?
          Rätt barnsligt att hålla på med att påpeka stavfel, ni fattar väl att var och en skriver på sitt sätt med tangenterna och det är inte alltid man upptäcker att man slagit fel, eller som jag, kom skriver fort, så naglarna kan snudda andra boktäver.....eller att man har någon dialekt...... confused.gif

Motti finns och är just den öppna och ärliga person som hon har utgett sig vara .....gillar henne och de flesta, men det finns säkert hos var och en nickar ni inte gillar, men låt bli då att hacka på dem, lättast att undvika dem och sen är inte alla trådar sådana som man själv har intresse av och då låter man dem vara........ yes.gif

Vid missförstånd, fråga vad den andre/andra menade i helt lugnt..... är inte det enklare? Tänk på att det finns personer bakom en del nick som kan vara känsligare än andra...... trostar.gif gör inte andra illa medvetet....

Jag undviker det som känns känsligt för mig, det har jag fått lära mig av er, samt är så tacksam för råd och respons jag fått, utan att behövt be om det......

Stor kram på er alla och ha en bra dag! ....... kompiskram.gif

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 04-07-2012, 12:26
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Jag trodde detta var ett forum för odlaintresse.
          Sådana här trådar skrämmer bort gamla och nya medlemmar.

Lägg ner denna tråd angry.gif

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 04-07-2012, 12:41
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Det är lite lustigt att så många reagerar på den här tråden medan det i vargtrådar och politiska trådar är helt OK att kalla varandra precis vad som helst utan att någon reagerar... förutsatt att man inte ber Motti om källa till det hon säger gång på gång på gång på gång.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 13:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon