Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bokashi jordfabrik - hur gör ni?, Jag får olika kryp i mina...
          Ally
          Inlägg 17-06-2012, 14:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem nr: 3 099

Kanske lika bra starta en ny tråd. Bokashi jord tillverkning över vintern gick bra, tog ett par månader men sen fanns fin jord att plantera i i april. Men sen då....
          Mina hinkar med bokashi/jord blandning från april och maj var fullt med antingen sorgmyggor, tvestjärtslarver (tror jag), eller myror. Då satt jag "lock" med tjock wellpapp, då blev det nu små små röda "spindlar" istället i jorden, vet inte riktigt vad dom är.
          Hinkar med tätt lock gick bra, men stinker, nu provar jag med tidningar längst ner och överst i hinken.
          Har inga lock till övriga hinkar, därför täckte jag med wellpapp istället (Cardboard på engelska, pizza kartonger egentligen).

Hur gör ni?

Ska försöka lägga in en bild av dom små spindlarna, vet inte om jag kan använda jorden i krukor sad.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon