Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vindruva, Vad ska jag göra?
          kerstinh
          Inlägg 24-06-2012, 20:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 21 073

Jag planterade en vindruva (Himrod tror jag) förra året. Den är planterad ute men har letts in i uterummet genom ett hål i väggen. Förra året växte den kanske en meter upp på väggen inne i uterummet. I år kommer det inte ett enda grönt blad eller nytt skott på rankan inne i uterummet, men det kommer några enstaka nya blad nere vid roten. Den har hittills inte bildat någonting som jag skulle kunna leda in i uterummet, vilket jag hoppas den kommer att göra. Nu undrar jag hur jag ska göra. Jag antar att jag ska klippa ner det döda inne i uterummet, men finns det något jag kan göra för att öka mina chanser att resten kommer att växa någorlunda i år? Platsen är ganska torr, så jag vattnar mycket. Räcker det eller vill vindruva ha mycket näring också? Jag vågar inte riktigt dra på med näring när den knappt har några gröna delar än...

Någon där ute som kan lite mer om vindruvor än jag och som har lust att ge mig lite tipps?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 04:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon