Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Satsa eller låta växa igen som gräsmatta?, om hopplös växtbädd
          KalleStripp
          Inlägg 05-07-2012, 21:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 11 829

Längst bort i trädgården finns ett land (uppgrävt av förra husägaren) kantat av spireabuskar på två sidor. Sniglarna trivs under buskarna, jorden är tung (lerig?) och det är bara potatisen som verkar trivas. Fast odla potatis på samma ställe år ut och år in är ju inte bra.

I år har jag, förutom potatis, sått bla olika malva-sorter och sockerärtor, men det lilla som har kommit upp har sniglarna tagit.
          Nu vill jag inte lägga ner mer tid på landet som det ser ut i dagsläget. Antingen sår jag igen det med gräs (och mister därmed min största odlingsyta) eller gör jag något åt eländet.

Mina tankar går så här: flytta buskarna vid kortsidan samt försöka bygga en/två upphöjda växtbäddar och försöka blanda upp min eländiga jord med köpejord, kompost och löv.
          Eller är det en idé att bara så gröngödselväxter nästa år?

Vad tror ni? Och vilken höjd ska jag sikta in mig på dessa upphöjda växtbäddar/djupbäddar?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon