Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > mirakelmedel
          jaj-51
          Inlägg 11-07-2012, 16:25
          Länk hit: #21

Gäster

GNLD med sina hjärntvättade säljare är nog de help.gif help.gif help.gif help.gif help.gif
          De botar allt och gör dig frisk.

Citera
          Tapio
          Inlägg 11-07-2012, 19:43
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Huggorm @ 10-07-2012, 23:36) *
          "Banjologisk princip" laugh.gif

Halaj!

Själv tyckte jag att det högadliga namnet Van Taadej var nästan roligare.
          H*n måste vara kusin till Stig af Bussen.

//T

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 11:26
          Länk hit: #23

Gäster

Som barn fick vi ungar en sked av fiskleverolja dagligen, det smakade ju pest, men den distriktsköterskan som gick runt i byn brukade se till att barnfamiljer hade just det till ungarna.....
          det kanske liknar i någon del dagens Omega-kappslar, är nu inte säker på detta, men de äldre kanske kommer ihåg fiskleveroljan...... confused.gif

Citera
          Bengalow
          Inlägg 13-07-2012, 11:50
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

På den tiden kanske det behövdes tillskott i kosten, Ugglemormor. Det var ofta fråga om ganska näringsfattig och ovarierad kost som "serverades".

Nu har det påvisats i den ena undersökningen efter den andra, att Omega-3 inte har den effekt man tillskrivit den. Alltså ett reklamjippo, igen...liksom ginseng, antioxidanter, Provitae o.s.v.

Idag har vi en annan matkultur än "förr i världen", för att inte prata om kosten under krigstider. Visserligen har väldigt många barn en meny, som i stort sett består av hamburgerliknande, ensidig kost, som sätter sig på fel ställen, men därifrån till att vi moderna människor har ett behov av extra tillskott är vägen oändligt lång. Skänk medlen till Afrika eller Asien, där det verkligen behövs!

Fetma är väl dagens allvarliga symptom i västvärlden - knappast undernäring...

Redigerat av Bengalow: 13-07-2012, 11:51

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 13:04
          Länk hit: #25

Gäster

Jo, det fanns inte den maten ute i lappmarkerna, även att kriget var över sedan 6,7 år innan jag föddes. Vi hade inte alltid ens frukt så det räckte hela vintern heller.

Tycker att det är så galet att så många tror på dessa reklam. Sedan att det lovas vad som helst för människor som lider av övervikt. En hel intrustri är ju bygt enbart kring detta.

Att vissa hälsomedel ger med tiden biverkningar, tas inte heller på allvar. När jag får frågor kring detta så då råder det sunda förnuftet o mer hälsosam , rörlig livsföring.

Jag nämnde tidigare 2 hälsopreparat som funkat för mig o de finns på apotekshyllor, samt att min läkare får info om/när jag använder mig av dem. Nyponrosen passar inte ihop med vissa läkemedel pga ökad blödningsrisk.

Citera
          jaj-51
          Inlägg 13-07-2012, 14:08
          Länk hit: #26

Gäster

Ja så brukar det vara med hälsopreparat "de har hjälpt mig" och någon står upp som reklampelare och pengarna ramlar in i till pillerindustrin.

Tror inte att läkemedelsindusrtin skulle ha missat all denna sörja av blandningar som säljs på burk.

Bland de värsta avarterna jag stöt på är xxxx som rekomenderar sina hälsopiller i stället för Nexium HP mot vanligt magsår med bakterie infektion.

Sättet att marknadsför är, alldrig skrifter eller anonser.
          Enbart med provisions säljare och lobyister på sociala medier ...

Men vist var lycklig och lätta på lädret så blir inte bördan så tung.

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2012, 23:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Där fick jag lite bra info från dig Malcom !hade också hört att strandnypon skulle vara så bra för ledvärk så jag hade tänkt testa det men nu lägger jag ner den tanken wink.gif Ska hämta en TNS apparat hos min sjukgymnast på tisdag fick prova den i tio minuter sist och jag tycker det var suveränt så jag ser fram emot att få annvända den nu .Jo jag hänger kvar eftersom de här på Odla vägrar att stänga av mig confused.gif ja så jag ta tillfället i akt att "prata med dom som är shyssta här

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 10:09
          Länk hit: #28

Gäster

Jag var med i en grupp atrospatienter i vintras, där nämnde de stradnyponet. Därför tog jag det. Blev av med en del av värken, men det var endast 3 andra som använde det, resten hade provat utan resultat. Så man undrar varför en del av oss blev nästan smärtfria?
          Om det beror på att man tror på det, så då var jag udda, hade ingen som helst förväntan av det. Hade det under 2 vintermånader, nu på den tiden brukar jag inte ha ont alls. Sommaren gör nog sitt, vad tror du?
          Har ju skrivit på min bok sedan veckor tillbaka o inte påverkar det på mina fingrar.....tänkte att jag kanske anstränger mig för mycket, men det verkar inte så....... smiley_small_hug.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-07-2012, 10:10
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Klart du skall vara kvar Motti! tummenupp.gif

Avskyr TV-reklamen för ProViva där de säger att det är mer än en juice, precis som om deras dekokt skulle vara bättre. thumbdown.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 10:15
          Länk hit: #30

Gäster

Håller med dig, Malcolm,

Skulle sakna Motti, så........

För mig funkar inte TNS, pga att jag är alldeles för känslig för all ström mot min kropp. Blir heltknasig! giggle.gif

Citera
          Christa
          Inlägg 17-07-2012, 05:36
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (malcolm @ 14-07-2012, 11:10) *
          Klart du skall vara kvar Motti! tummenupp.gif

Avskyr TV-reklamen för ProViva där de säger att det är mer än en juice, precis som om deras dekokt skulle vara bättre. thumbdown.gif

Proviva innehåller bakterier som bevisligen är mycket bra för kroppen MEN Proviva innehåller också socker och det är INTE bra.

Det viktigaste för en bra bakteriflora är dock att äta vattenlösliga fibrer. Efter en antibiotikakur är det dock bra att tillföra bra bakterier.

Citera
          Motti
          Inlägg 26-07-2012, 00:04
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Finns inga genvägar till hälsa !gäller att äta rätt mer grönsaker än kött mycket kål av alla sorter och massor av tomater och andra färska grönsaker ,piller äter man bara när man inte ha koll på vad man äter .Äter du "rätt"så slipper du äta en massa vitaminpiller .

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-07-2012, 07:39
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Motti @ 26-07-2012, 01:04) *
          Finns inga genvägar till hälsa !gäller att äta rätt mer grönsaker än kött mycket kål av alla sorter och massor av tomater och andra färska grönsaker ,piller äter man bara när man inte ha koll på vad man äter .Äter du "rätt"så slipper du äta en massa vitaminpiller .

Motti när har du blivit läkare?

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon