Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskärning av Frankenthaler vinranka, Söker någon som är kunnig på att beskära vinrankor
          rialtobron
          Inlägg 17-07-2012, 16:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 76 204

Hej!

Jag har märkt att det finns mycket kompetens på detta forum. Jag är nybörjare och tycker det är roligt att lära mig allteftersom man försöker.

På en gemensam terrass har jag planterat 2 st Frankenthaler som köptes på Bauhaus. De planterades i juni. De har vuxit ganska bra sedan dess och de verkar trivas. När jag köpte dem tänkte jag inte på att det krävs en hel del kunskap. Men den hade jag tänkt att förvärva allteftersom.

Jag har förstått att man ska beskära både under sommaren och under vintern. Jag har läst mycket på nätet om det och tagit del av detaljerade bilder. Men jag känner ändå inte att jag har nått en sådan grad av förståelse att jag vågar mig på att beskära.

Min förhoppning är därför att någon som är säker på området ser detta inlägg. Jag bifogar bilder på rankorna. Jag skulle vilja veta exakt hur jag ska beskära och när, gärna väldigt pedagogiskt förklarat. Jag förstår exempelvis inte vad som är "ögon" på mina rankor. Man kan se att den beskurits tidigare men går det att utläsa hur många gånger och hur gammal rankorna är?

Vore väldigt tacksam om detta inlägg resulterade i kontakt med någon intresserad och kunnig.

Vänligen,
          Daniel
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  4.jpg ( 402.71k ) Antal nedladdningar: 53

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 10:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon