Har en köksträdgård på runt 100 kvadrat som jag haft 2-3 år. En del har etablerat sig bra, andra är nya och har inte hunnit ge frukt/bär än, vissa plantor har jag köpt i år som jag hoppas ska ge frukt om inte alltför länge.
Ingång till köksträdgården
kok16.jpg Rakt fram när man kommer in så är "kryddhörnan", här finns alla möjliga sorters perenna kryddor, persilja, rabarber, vinbärsbuskar, en surjordsrabatt med blåbär och allåkerbär samt två plommonträd.
kok17.jpg "rotfrukshörnan" med vilobänk. Bakom bänken är det orange och gula morötter, till höger om den palsternackor, lök av olika slag och jordärtskockan bianca (tror jag iaf). Till vänster om bänken är potatis, hallon och smultron.
kok21.jpg Fikaplatsen i mitten av köksträdgården där jag oftast (läs: aldrig) normalt sätt sitter, men någon gång kanske man kan slita sig från ogräset och ta fram kaffekoppen där en stund, har ju å anda sidan inte varit mycket till sommar heller. Bakom mig är ett persikoträd, "Riga", köpt i år, hoppas det klarar sig över vintern.
kok25.jpg Uppstammad vinbär, havtorn och vita smultron inne i "bär-hörnan".
kok30.jpg Bakom möblerna är det jordgubbar, på var sida om jordgubbarna är det staketdruvor som ännu inte klättrat så högt. I den långa lådan till höger om jordgubbarna växer luktärt, sockerärt och krasse, dock är det bara luktärtorna som tagit sig ordentligt i år, annars brukar nätet vara fullt med sockerärt. En röd hassel finns också, zellernöt. Har även en grön hassel bredvid jordärtskockorna, halländsk jätte, båda satta i år så vi får se om dom tar sig som dom ska.
kok29.jpg ingång till "bär-hörnan", där finns björnbär, tayberry, goji-bär, krusbär, vinbär, hallon, smultron, rosor, kaprifol, blåbär och lingon. Lite av varje så att säga.
kok27.jpgFinns några bilder till i mitt album.
Redigerat av Blåklockan: 26-07-2012, 17:43