Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är "himmel" på jorden på väg att bli verklighet?!?, om den 21.12.2012
          bergvallmo
          Inlägg 29-07-2012, 17:31
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (*Stintan* @ 29-07-2012, 17:43) *
          Men allt man studerar kan väl knappast kallas för eller leda till kunskap. Det finns ju rätt mycket som faktiskt är okunskap men som av en del tas för kunskap. Rätta mig om jag har fel.

Om man vill kan man ju byta ut ordet kunskap mot erfarenhet. smile.gif Nu var det ju själva ballonggrejen jag tänkte på.

Kunskap är ju då lite i betraktarens öga. Typ som att den enes frihetskämpe är den andres terrorist och tvärtom.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-07-2012, 17:35
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (bergvallmo @ 29-07-2012, 18:31) *
          Om man vill kan man ju byta ut ordet kunskap mot erfarenhet. smile.gif Nu var det ju själva ballonggrejen jag tänkte på.

Kunskap är ju då lite i betraktarens öga. Typ som att den enes frihetskämpe är den andres terrorist och tvärtom.

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-07-2012, 18:46
          Länk hit: #43

Gäster

silos,

Du är öppen, men du sorterar vad som passar dig och det är inte alls fel att studera mycket, desto mer vet man vad som stö´ämmer och vad inte kanske stämmer just nu...

Jag kommer att studera vidare hela mitt liv, så mycket som det finns att ta ställning till och ha ett öppet sinne som det lilla, nyfikna barn jag var/ fortfarande är.......... kompiskram.gif
          De flesta av mina närmaste har ett liknande sinne, så livet blir inte tråkigt och ensidigt........ angel_not.gif

Min, numera döda syster, hade inte ens läst en enda bok sen hon slutade skolan, så det fanns inget att snacka om när vi träffades, och jag mäsrke att hon stannade i den nivån under hela sitt liv.... trist.......

Citera
          Naturkunskapslär...
          Inlägg 30-07-2012, 10:10
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 32 486

Tänkte skrivaett svar igår, fast blev så. osäker vi är på DJUPT vatten nu.

Silos, jag ärglad och tacksam att ha läst detdu skrivit. Byder inte att jag har. samma tolkning som du .
          Du är öppen, lyhörd mogen och ödmjuk.

FORTSÄTT VARA DEN DU ÄR.
          Övertygad att kommer vara.
          I motgångar, använd dina "verktyg" , bönen, Wabi Sabi, konsten, djuren , och allt annat som ärbra fördig.

NEJ, måste lära mig tangentbordet . Är. intemed texten
          Återkommer. här eller annan tråd.

Var rädda om er och det som är viktigt för er.

Den "ofärdiga" lärlingen.

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 30-07-2012, 23:31
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 29-07-2012, 17:32) *
          Man kan lätt se i dina inlägg att du har en hel del förhastade åsikter om andra medlemmar och det är just därför jag påpekat ditt korta medlemskap. Varför har du behov av att torgföra vad du fått för dig hur andra är som personer? Jag har väldigt svårt för att se dina oförskämda påhopp på än den ena och än den andra, för dig helt okända personer, som något annat än intrigmakeri tyvärr. Kanske är det dags att du åtminstone försöker skilja på sak och person i trådarna du deltar i.

Förhastade åsikter har vi nog alla om alla eftersom ingen känner varandra. Och ni som känner varandra gaddar förståss ihop er till grupper där ni blir starkare mot resterande singlar.
          En annan sak om man kan diskutera utan att hela tiden hålla med om vad andra tycker hela tiden. Har själv mötts av motangrepp så det står härliga tid av flertalet under kort tid. Börjar en, ja då kommer resten efter.

Citera
          silos
          Inlägg 31-07-2012, 08:49
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Vi visar verkligen väl hur våra egon är:JAG MIG MITT : rotfl.gif

Så hur skall vi någonsin få "himmelrike"på våran underbara planet????

Troligen inte genom att kriga och tjafsa!!!

Citera
          dahla
          Inlägg 31-07-2012, 12:26
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Varje individ måste tänka kritiskt på eget vis.

Citera
          silos
          Inlägg 31-07-2012, 12:30
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (dahla @ 31-07-2012, 13:26) *

Jag vill inte öppna filmklippet eftersom det fanns varning på den!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-08-2012, 09:50
          Länk hit: #49

Gäster

silos,

Låt det vara, inte värt att få något i datorn. Kanske kunna förklara enkelt istället?

Nog får man hugg här om man inte håller med, men hur katten ska man lära sig om man endast kretsar kring sin egen navel? Inte blir man bättre människa för det inte ........ confused.gif .

Med ett öppet sinne är man inte så egotrippad om man nu inte är alldeles för ...... confused.gif

Livet är ju en skola ändå till graven, så passa på att ge och ta det goda av varandra, så blir det mycket lättare att förstå sig på. Vi är ju här för att hjälpas åt med livets olika faser och alla har säkert något gott att dela med sig till andra ....... det gör att det blir mindre gnissel ........ ge en kram till varandra istället att framhäva sitt ego ......... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif så där ja, det räcker till er alla!

Citera
          silos
          Inlägg 05-08-2012, 07:37
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 02-08-2012, 10:50) *
          silos,

Låt det vara, inte värt att få något i datorn. Kanske kunna förklara enkelt istället?

Nog får man hugg här om man inte håller med, men hur katten ska man lära sig om man endast kretsar kring sin egen navel? Inte blir man bättre människa för det inte ........ confused.gif .

Med ett öppet sinne är man inte så egotrippad om man nu inte är alldeles för ...... confused.gif

Livet är ju en skola ändå till graven, så passa på att ge och ta det goda av varandra, så blir det mycket lättare att förstå sig på. Vi är ju här för att hjälpas åt med livets olika faser och alla har säkert något gott att dela med sig till andra ....... det gör att det blir mindre gnissel ........ ge en kram till varandra istället att framhäva sitt ego ......... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif så där ja, det räcker till er alla!

Så är det ju att livet är en skola! smiley_small_hug.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-08-2012, 09:54
          Länk hit: #51

Gäster

Det kan bli jobbiga läxor att ta itu med i livets skola, men sticker man huvudet i sanden så försvinner dom inte så det är bäst att ta itu med dom undan för undan.....
          Då kan man njuta av och glädjas åt under de bättre dagarna i livet......... kompiskram.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-09-2025, 17:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon