| |
|
  |
Tråkigt forum |
|
|
|
|
05-09-2012, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:56)  Håller med i det du säger. Babbel om allt och inget är väl ok. Men när det blir ämnen som är tunga . (som enligt min menig, aldrig går att få rätt i, eller man kan dissktuera tills man dör) Förslagen du skrev, är väl utmärkta "småpratförslag"
Odla är ju trots allt ett trädgårdsforum och söker man sig hit har man odlingen gemensamt. Nu är det tjafset (google och vissa sökord) som lockar hit medlemmar på bekostnad av kunskapen. Börjar att bli lite schizo (i ordets ursprungliga bemärkelse från grekiskan) då en i stort sett identisk diskussion försigår i två olika trådar. Men, om du läser mitt inlägg i den "andra tråden" tror jag att vi börjar att närma oss något slags överensstämmelse i vad vi tycker och tänker även om det är lite olika.
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 22:13
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Kryddan03 @ 05-09-2012, 23:09)  Börjar att bli lite schizo (i ordets ursprungliga bemärkelse från grekiskan) då en i stort sett identisk diskussion försigår i två olika trådar. Men, om du läser mitt inlägg i den "andra tråden" tror jag att vi börjar att närma oss något slags överensstämmelse i vad vi tycker och tänker även om det är lite olika.  Japp.  Inga konstigheter alls
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 22:15
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 23:13)  Japp.  Inga konstigheter alls
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 22:15
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:56)  Håller med i det du säger. Babbel om allt och inget är väl ok. Men när det blir ämnen som är tunga . (som enligt min menig, aldrig går att få rätt i, eller man kan dissktuera tills man dör) Förslagen du skrev, är väl utmärkta "småpratförslag"
Odla är ju trots allt ett trädgårdsforum och söker man sig hit har man odlingen gemensamt. Nu är det tjafset (google och vissa sökord) som lockar hit medlemmar på bekostnad av kunskapen. Hur ska man komma runt det? Google kan vi knappast göra något åt och jag har väldigt svårt att tro att Odla inte vill att folk ska kunna hitta hit den vägen. De flesta har väl kanske åtminstone en krukväxt hemma så vem vet vilka som kan vara potentiella "odlare".
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 22:25
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Återigen forumet blir vad vi gör det till men en styrning från moderator är behövligt!
Visst har det blivit trist här men ändå så kan det bli bra igen!
Håll ut det blir sol efter regn!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 01:51
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 23:15)  Hur ska man komma runt det? Google kan vi knappast göra något åt och jag har väldigt svårt att tro att Odla inte vill att folk ska kunna hitta hit den vägen. De flesta har väl kanske åtminstone en krukväxt hemma så vem vet vilka som kan vara potentiella "odlare". Det kan man inte komma runt alls. Kom själv via sökforumet hit i början på seklet. Det jag menar är att nu är det mer är "fel ord" som gör att odla kommer upp. (vette katten hur jag ska förklara det där) Söker man på "bråk och tjafs" på google, ligger odla.nu på förstasidan. Inte kanske vad man först söker, men dom som söker det, finns säkert också.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 06:33
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Gita @ 05-09-2012, 21:09)  Jaha, och vilka ämnen skulle inte få diskuteras menar du? Och vem skulle bestämma det? Ett forum med så lågt i taket att vissa saker inte får diskuteras blir nog inte långlivat. Gita Gita är du rädd att det inte finns nåt att bråka i? Förstår att du gillar hårda ord men det finns många som inte gör men kanske också gärna ville diskutera i vissa trådar. Så säg inte att alla som inte gillar bråk skall hoppa över vissa trådar. Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 07:16
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 06-09-2012, 02:51)  Det kan man inte komma runt alls. Kom själv via sökforumet hit i början på seklet. Det jag menar är att nu är det mer är "fel ord" som gör att odla kommer upp. (vette katten hur jag ska förklara det där)
Söker man på "bråk och tjafs" på google, ligger odla.nu på förstasidan. Inte kanske vad man först söker, men dom som söker det, finns säkert också. Jo jag förstod vad du menade och den risken kommer man ju aldrig undan. Möjligen skulle det vara bättre om Småprat var låst så att bara medlemmar kunde läsa i den avdelningen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 07:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Men Stintan, är det inte redan så att man måste bli medlem för att kunna läsa på odla? Fick för mig att dom gjorde så för ett bra tag sedan för att få bukt med alla spam........eller är jag alldeles ute och cyklar nu??
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 07:26
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 06-09-2012, 08:19)  Men Stintan, är det inte redan så att man måste bli medlem för att kunna läsa på odla? Fick för mig att dom gjorde så för ett bra tag sedan för att få bukt med alla spam........eller är jag alldeles ute och cyklar nu?? Ooooops så kanske det är....jag är nog inte riktigt vaken
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 08:41
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Under en tid för nåt år sedan var du tvungen att logga in för att läsa!
Det var efter att spamrobotorna attakerat forumet!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 08:50
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2012, 08:16)  Jo jag förstod vad du menade och den risken kommer man ju aldrig undan. Möjligen skulle det vara bättre om Småprat var låst så att bara medlemmar kunde läsa i den avdelningen. Det är ju en idé ja.. Under en period var man tvungen att logga in för att kunna läsa ja. Det behöver man inte numera...
Redigerat av pejori: 06-09-2012, 08:49
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 08:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (hattstugan @ 06-09-2012, 09:41)  Under en tid för nåt år sedan var du tvungen att logga in för att läsa!
Det var efter att spamrobotorna attakerat forumet! Jag tror det ändrades igen
|
|
|
|
|
|
|
Alexander-VG-zon3
|
06-09-2012, 09:32
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2012, 08:16)  Jo jag förstod vad du menade och den risken kommer man ju aldrig undan. Möjligen skulle det vara bättre om Småprat var låst så att bara medlemmar kunde läsa i den avdelningen. Tyckte jag var ett bra förslag att låsa allmänna avdelningarna för dom som inte är medlemmar/inloggade. Det är ju synd att låsa trädgårdsbiten.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 09:36
|

Medlem

|
En annan sak som jag funderat en del över är varför man fokuserar så in i vassen på det som är "dåligt" i forumet istället för det som är bra. Jag vet inte men man kanske skulle lära sig att rycka på axlarna lite oftare i cybervärlden istället för att klaga på andra, för ofta tycker jag klagandet blir kontraproduktivt. Ungefär som när folk gnäller och tjatar på rökare så röker dom dubbelt så mycket istället.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 09:42
|

Medlem

|
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 06-09-2012, 10:32)  Tyckte jag var ett bra förslag att låsa allmänna avdelningarna för dom som inte är medlemmar/inloggade.
Det är ju synd att låsa trädgårdsbiten. Ja jag menade att bara småpratsavdelningen skulle vara låst men det kanske är enklare att låsa hela Allmänna forumet så att bara medlemmar/inloggade kan läsa där. Har sett på en del andra forum att man har vissa avdelningar låsta medan andra är öppna.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 10:48
|
Gäster

|
`Är inte så kunnig om olika möjligheterna, gör bara som jag alltid gjort när jag kollar mig hit.....men att kanske en ide att "bråktrådarna" borde vara tillgängliga för dem som inte är här även att ha intresse med växterna. Så var det för mig, såg en annons om växter i Allt om trädgård, och behövde växtråd.
Som det är nu så har detta blivit mer ett ställe att ha kontakt/något att berätta/ i rent allmänhet, men har upptäckt att toleransen är låg när man tar upp ett ämne av mer udda slag, trots att det finns en del som har något att ge även där. Vi ska kanske inte döma varandra så hårt när man inte gillar läget/ämnet för alla har inte samma intresse om något udda saker...... Tycker att det är gott att kunna trösta någon som har det svårt för tillfället, men inte låta det gå till en allmän daltande, endast råd, om det finns........
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 11:39
|

Medlem

|
Fast en del borde nog skaffa sig en blogg att skriva av sig i istället för att vända ut och in på hela sitt personliga liv alltför mycket på ett öppet diskussionsforum, bland en massa vilt främmande människor, som ju småprat är. Jag förstår inte att man inte värnar mer om sin integritet än att man kan lämna ut både sig själv och sina anhöriga på det sätt som ibland sker på forumet. Många gånger bäddar det för tjafs eftersom synpunkter sällan är populära om de inte är av det ömkande slaget.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 12:21
|
Gäster

|
stintan, Om du menar mig så vet ingen mer om mig i detta forum, endast om det som många andra också berör, så dock känner ingen mig för att kunna bedömma av det jag skrivit vem/hur jag fungerar....... Dock finns det mvissa som drar massa egna åsikter hur jag är, men de stämmer ju inte och jag har ingen ork att börja rätta till allt som blir galet utan låter det vara........ Ingen av er känner mig irl........
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
06-09-2012, 13:23
|
Gäster

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-09-2012, 07:33)  Gita är du rädd att det inte finns nåt att bråka i?
Förstår att du gillar hårda ord men det finns många som inte gör men kanske också gärna ville diskutera i vissa trådar. Så säg inte att alla som inte gillar bråk skall hoppa över vissa trådar.
Elisabeth Måste bara lägga mig i Heta diskussioner behöver inte betyda bråk för det. Det viktga är att man låter bli personangrepp men att man fortfarande kan diskutera hetlivat om själva ämnet som sådant.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|