| |
|
  |
Tråkigt forum |
|
|
|
|
06-09-2012, 13:28
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ugglemormor! Ingen nämnd och ingen glömd. Jag skrev "en del" = fler än en person! Att du svarar tyder dock på att du är väl medveten om att du är en av dem som berättat mest om dig själv och ditt liv här på forumet och jag vill nog påstå att det mesta inte berör andra för fem öre. .....
Observera att jag inte menade att vara elak mot någon utan det är fenomenet som sådant jag åsyftade. Det påpekas ofta att man ska skilja på sak och person men det blir omöjligt om folk sitter och tar allt personligt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 13:42
|
Gäster

|
Nejdå Stintan, Jag upplevde det inte alls som något elakt eller negativt mot mig själv, det är ju så som du säger att man har nog ventilerat det ena och det andra med er alla och jag känner på mig att jag inte tar vid mig på samma sätt som tidigare, men frågar iofs, du vet?......
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 13:51
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
att begära inloggning för småprat är en bra idé, kanske en separat registrering också så behöver inte de som bara vill läsa trädgårde ens registrera sig. det finns alltså INGET/INGEN som trycker upp trådarna i nian på folk som säger sig mår dåligt av att läsa småprat, problem solved! att tramsa om att forumet är tråkigt och att man hittar fula ord när man gogglar - ja det kan man ju göra om man inte har något annat för sig. det är ju inte så att forumet blir ännu(?) tråkigare med allt gnällande, eller hur? jag för min del gillar odla som det är, förutom virusskitet då.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 14:05
|
Gäster

|
Herkules, ....... Det verkar vettigt om det går att genomföra
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 14:35
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Jag måste bara säga, att denna tråden (Tråkigt forum) har dragit ner Odla till ett absolut bottenrekord. Jag har aldrig upplevt så mycket gnäll någonsin på något annat forum. Om man inte har något att skriva om, varför då skriva något alls?
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 14:42
|
Gäster

|
Men hej på dig Bengalow ---- solros! .......
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 18:17
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 14:51)  att begära inloggning för småprat är en bra idé, kanske en separat registrering också så behöver inte de som bara vill läsa trädgårde ens registrera sig. det finns alltså INGET/INGEN som trycker upp trådarna i nian på folk som säger sig mår dåligt av att läsa småprat, problem solved! att tramsa om att forumet är tråkigt och att man hittar fula ord när man gogglar - ja det kan man ju göra om man inte har något annat för sig. det är ju inte så att forumet blir ännu(?) tråkigare med allt gnällande, eller hur? jag för min del gillar odla som det är, förutom virusskitet då.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 18:34
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 14:51)  att begära inloggning för småprat är en bra idé, kanske en separat registrering också så behöver inte de som bara vill läsa trädgårde ens registrera sig. det finns alltså INGET/INGEN som trycker upp trådarna i nian på folk som säger sig mår dåligt av att läsa småprat, problem solved! att tramsa om att forumet är tråkigt och att man hittar fula ord när man gogglar - ja det kan man ju göra om man inte har något annat för sig. det är ju inte så att forumet blir ännu(?) tråkigare med allt gnällande, eller hur? jag för min del gillar odla som det är, förutom virusskitet då. Jag förstår inte hur du tänker. Tycker du att man skall logga in sig här men inte i trädgårdsavdelningen? Och den som går mellan småprat och trädgårdsavdelning måste antingen ha 2 sidor öppen eller går ur den ena och in i den andra...... Kan du krångla till det ännu mera? När jag går in i forumet så ser man ju först alla trådgårdssidor eller hur. Sedan måste du scrolla neråt för att komma till småprat. Vill man inte se småprat så behöver man ju inte gå ner dit, sedan öppna småprat och öppna olika trådar för att se "all gnäll" Det gör du helt frivilligt själv. Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 21:42
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-09-2012, 19:34)  Jag förstår inte hur du tänker. Tycker du att man skall logga in sig här men inte i trädgårdsavdelningen? Och den som går mellan småprat och trädgårdsavdelning måste antingen ha 2 sidor öppen eller går ur den ena och in i den andra......
Kan du krångla till det ännu mera?
När jag går in i forumet så ser man ju först alla trådgårdssidor eller hur. Sedan måste du scrolla neråt för att komma till småprat. Vill man inte se småprat så behöver man ju inte gå ner dit, sedan öppna småprat och öppna olika trådar för att se "all gnäll"
Det gör du helt frivilligt själv.
Elisabeth alltså elisabeth, jag håller helt och hållet med dig, man kan välja själv om man vill läsa småprat eller inte. jag tänkte bara att en extra inloggning kan hjälpa de här på forumet som tycker illa om småprat och det som skrivs där men ändå inte kan hålla sig därifrån typ stängsel med taggtråd överst
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 21:44
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 22:42)  typ stängsel med taggtråd överst 
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 22:20
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 22:42)  alltså elisabeth, jag håller helt och hållet med dig, man kan välja själv om man vill läsa småprat eller inte. jag tänkte bara att en extra inloggning kan hjälpa de här på forumet som tycker illa om småprat och det som skrivs där men ändå inte kan hålla sig därifrån typ stängsel med taggtråd överst 
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
07-09-2012, 10:02
|
Gäster

|
Jaha, men då får man väl skaffa sig en sån där "manick", bulltavbitare, eller vad det nu heter .....
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 10:48
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 22:42)  alltså elisabeth, jag håller helt och hållet med dig, man kan välja själv om man vill läsa småprat eller inte. jag tänkte bara att en extra inloggning kan hjälpa de här på forumet som tycker illa om småprat och det som skrivs där men ändå inte kan hålla sig därifrån typ stängsel med taggtråd överst  Tycker det är ett helt utmärkt förslag. De som inte vill läsa, kanske tänker en eller två gånger, innan dom loggar in, då man vet att det kan tjafsas. CITAT (Bengalow @ 06-09-2012, 15:35)  Jag måste bara säga, att denna tråden (Tråkigt forum) har dragit ner Odla till ett absolut bottenrekord. Jag har aldrig upplevt så mycket gnäll någonsin på något annat forum. Om man inte har något att skriva om, varför då skriva något alls? Där ser man, hur olika man uppfattar saker. Det du uppfattar som gnäll, uppfattar jag som en diskussion...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 12:23
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 22:27)  Tror du verkligen att de som inte klarar dylika diskussioner skulle hålla sig därifrån bara för att de låg i en egen underavdelning? Det märkliga är ju att dessa diskussioner är som någon sorts magneter. Att trådar där vågorna går lite höga drar flest läsare vet vi ju alla vid det här laget så jag är väldigt tveksamt till att en underavdelning "Samhällsfrågor" skulle hålla "känsliga" medlemmar därifrån. Jag tycker att det känns onödigt för man ser ju ändå på rubrikerna vad det handlar om. Det är jag som fetmarkerat. Tråden "bilförsäkringar" är ett typexempel på, varför det synsättet inte fungerar. En fem år gammal tråd. (efterlyser att låsa gamla inaktiva trådar) Väcks och utvecklas till en Tjafstråd.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
07-09-2012, 12:46
|
Gäster

|
Förstår inte känsligheten när ngn väcker liv i gamla trådar. Tjafset börjar där första klagomålet kommer upp. Retar man sig på återuppståndelsen så kanske man kan sansa sig och låta bli att skriva ngt alls.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 12:52
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 07-09-2012, 13:23)  Det är jag som fetmarkerat.
Tråden "bilförsäkringar" är ett typexempel på, varför det synsättet inte fungerar. En fem år gammal tråd. (efterlyser att låsa gamla inaktiva trådar) Väcks och utvecklas till en Tjafstråd. Ja precis, lås gärna gamla trådar det inte skrivits i på länge (hur lång tid?). I ditt typexempel ser man dessutom nackdelen med olåsta gamla trådar i dubbel bemärkelse eftersom både den som drog upp tråden och den senaste skribenten i tråden antar jag googlade sig dit.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 12:58
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2012, 13:52)  Ja precis, lås gärna gamla trådar det inte skrivits i på länge (hur lång tid?). I ditt typexempel ser man dessutom nackdelen med olåsta gamla trådar i dubbel bemärkelse eftersom både den som drog upp tråden och den senaste skribenten i tråden antar jag googlade sig dit. Vet att någon medlem tycker man ska använda gamla trådar och hänvisar till ett inlägg av Ingemar. Men jag tror att avsikten med det inlägget var, att du kan hitta svar i en gammal tråd, men inte nödvändigtvis starta upp den ingen med ett nytt inlägg. Så att låsa gamla inaktiva trådar, så man bara kan läsa dom tror jag på.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 12:58
|

Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 07-09-2012, 13:46)  Förstår inte känsligheten när ngn väcker liv i gamla trådar. Tjafset börjar där första klagomålet kommer upp. Retar man sig på återuppståndelsen så kanske man kan sansa sig och låta bli att skriva ngt alls.  Du kan väl föregå med gott exempel och sluta klaga på allt och alla då.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 13:08
|
Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 07-09-2012, 13:46)  Förstår inte känsligheten när ngn väcker liv i gamla trådar. Tjafset börjar där första klagomålet kommer upp. Retar man sig på återuppståndelsen så kanske man kan sansa sig och låta bli att skriva ngt alls.  Som jag ser det, Anledning nr. 1 finns det ingen som helst anledning att väcka en gammal tråd till liv. 90% av de som skrivit i tråden, är inte längre aktiva, så man kan inte förvänta sig svar. Anledning nr 2 är, ska forumet få en nystart, behövs nya trådar. Nu menar jag inte tre-fyra nya trådar om samma sak. nr 3 är, att under åren har utvecklingen gått framåt och det som skrevs för xx antal år sedan, är missledande eller ibland rent felaktigt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
07-09-2012, 15:24
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2012, 13:58)  Du kan väl föregå med gott exempel och sluta klaga på allt och alla då.  Nehe du, där misstar du dig nog allt. Jag har ALDRIG klagat på nån som väcker en gammal tråd på nytt. Däremot har jag klagat på de som klagar på en gammal tråds återuppståndelse. Börjar en klaga så får man räkna med konsekvenserna också.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|