| |
|
  |
Är du för eller emot underavdelningar i Småprat?, Nu kan även de som vill vara anonyma ge sin åsikt:) |
|
|
|
Hjortronsylt
|
04-09-2012, 19:15
|
Gäster

|
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 04-09-2012, 17:57)  Så det är bättre att det utvecklas till ett allmänt forum och gå längre ifrån för att vara fokus på ett trädgårdsforum när det heter forum odla.nu (jag får inte ihop det). Så du vill att man bara ska ha trädgårdsavdelningar eftersom det från första början var ämnat som ett odlings/trädgårds-forum. Jag tycker det skulle vara bra att Småprat sorteras för enkelhetens skull. Inte för att utveckla forumet till ett helt annat forum än vad det är idag. Kan inte se att forumet skulle bli allmänt bara för man gör underkategorier i Småprat?? CITAT (Alba @ 04-09-2012, 18:06)  Eftersom du är ganska nybliven medlem kanske du skulle lyssna på de som varit med ett tag. Du kanske blir förvånad - de kan ha riktigt bra synpunkter.
Missförstå mig inte - det är bara ett gott råd. Vissa föredrar väl det gamla (sämre) före det nya (bättre). Inte mycket mer jag kan säga om det.
|
|
|
|
|
|
|
Alexander-VG-zon3
|
04-09-2012, 19:59
|
Gäster

|
CITAT (Hjortronsylt @ 04-09-2012, 20:15)  Så du vill att man bara ska ha trädgårdsavdelningar eftersom det från första början var ämnat som ett odlings/trädgårds-forum. Jag tycker det skulle vara bra att Småprat sorteras för enkelhetens skull. Inte för att utveckla forumet till ett helt annat forum än vad det är idag. Kan inte se att forumet skulle bli allmänt bara för man gör underkategorier i Småprat?? Jag skriver i bland i småprat (dock mycket mer sällan än innan av olika anledningar) och skulle inte gråta om det försvann helt. Då jag är här på odla för trädgårdsbiten då det är ETT trädgårdsforum. Där småprat är ett trevlig tillägg, som enligt mig inte bör ta överhand trädgårdsbiten vilket jag tror det blir med fler avdelningar. Men det blir ju ett allmänt/generellt forum om man utökar småprat till det oändliga (liksom var finns stop på det?). Småprats-avdelningar familj sjukdom pengar kläder sex kärlek religion politik hus/hem teknik bilar båt cykel magi andar historia språk och så vidare var finns stopp ? Nej en dålig ide som jag hoppas odla tar till sig och tänker om rejält. ISTÄLLET utöka trädgårdsbiten om man nu gärna vill utöka nånting.
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
04-09-2012, 20:21
|
Gäster

|
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 04-09-2012, 20:59)  Jag skriver i bland i småprat (dock mycket mer sällan än innan av olika anledningar) och skulle inte gråta om det försvann helt. Då jag är här på odla för trädgårdsbiten då det är ETT trädgårdsforum.
Där småprat är ett trevlig tillägg, som enligt mig inte bör ta överhand trädgårdsbiten vilket jag tror det blir med fler avdelningar.
Men det blir ju ett allmänt/generellt forum om man utökar småprat till det oändliga (liksom var finns stop på det?).
Småprats-avdelningar familj sjukdom pengar kläder sex kärlek religion politik hus/hem teknik bilar båt cykel magi andar historia språk
och så vidare var finns stopp ?
Nej en dålig ide som jag hoppas odla tar till sig och tänker om rejält.
ISTÄLLET utöka trädgårdsbiten om man nu gärna vill utöka nånting. Nej, så många olika slags underkategorier hade varit övermäktigt. Men jag skulle kunna tänka mig ett par stora underkategorier. T.ex. Politik, Kropp, själ och hälsa, Fritid/fritidsliv, Kultur... Där hade t.ex. sex platsat i Kropp-avdelningen, Motor i fritidsliv etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2012, 22:17
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
Anledningen att jag en gång i tiden reggade mig på odla var för att jag sökte ett odlingsforum och de andra växt/ trädgårdsforumen var så tråkiga. I början skrev jag bara i odlingstrådar men sen kollade jag runt lite o fastnade för intressanta diskussioner och tävlingar/ lekar mm i småprat. Jag ser småprat som ett sätt att få skriva av sig lite om aktuella händelser och för att ha något forum att diskutera i när trädgårdslivet går på sparlåga under vintern o högsommaren. Men odla skapades av ägare av en handelsträdgård för att vara en samlingspunkt för handel, artiklar, köp & sälj och diskussioner om trädgård/ odling! Gör inte odla till ett slaskforum där allt mellan himmel o jord tar upp all plats o trädgård trängs undan till en nisch...
vill man ha ett sådant forum besök hellre Passagen debatt, Familjeliv.se, ifokus.se, Flashback eller något annat passande.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2012, 22:50
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Hjortronsylt @ 04-09-2012, 21:21)  Nej, så många olika slags underkategorier hade varit övermäktigt. Men jag skulle kunna tänka mig ett par stora underkategorier. T.ex. Politik, Kropp, själ och hälsa, Fritid/fritidsliv, Kultur... Där hade t.ex. sex platsat i Kropp-avdelningen, Motor i fritidsliv etc. Vad du tjatar! Är det inte ganska tydligt att dom absolut flesta av oss som är här inte vill dela upp i fler avdelningar!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2012, 23:01
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Jag skriver sällan i småprat, ej trädgård, men dock.Jag ser ingen anledning att utöka detta forum.Precis som Alexander ser jag detta som ett trädgårdsforum i första hand.Vill man diskutera atomers klyvning, aborträttigheter med mera finns ett otal andra fora för det.Små prat kan vara allt möjligt och behöver inte vara trädgårdsrelaterat, OK. Det finns kanske ett sådant behov.Men att göra underavdelningar till det? Nej finns ingen anledning.
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 06:43
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 10:35
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2012, 07:43)  Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö. Nä nä,det är visst du själv som vill ha uppmärksamhet
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 10:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 05-09-2012, 11:35)  Nä nä,det är visst du själv som vill ha uppmärksamhet  Genom sig själv känner man andra..eller?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 10:43
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 11:40)  Genom sig själv känner man andra..eller?  ABSOLUT!!!Jag vill mer än gärna ha MYCKET uppmärksamhet!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 11:26
|
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2012, 07:43)  Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö. Vilka är troll enl dej?
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 14:00
|
Medlem

|
CITAT (tomas99 @ 05-09-2012, 12:26)  Vilka är troll enl dej? Det har även jag funderat över?!
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
05-09-2012, 14:22
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 04-09-2012, 23:50)  Vad du tjatar! Är det inte ganska tydligt att dom absolut flesta av oss som är här inte vill dela upp i fler avdelningar! För att majoriteten säger en sak betyder det inte att jag inte har rätt att uttala mig om mina åsikter. Översittare går inte hem hos mig, så du kan fortsätta gnälla på mig, jag kommer ändå inte bry mig om ditt gnäll.  Så, nu vet du det.
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
05-09-2012, 14:27
|
Gäster

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2012, 07:43)  Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö. Inte för att göra dig ledsen på något sätt, men uppmärksamhet är något som precis ALLA människor behöver - troll som hebefiler (för att ta exempel).
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 14:34
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 15:22)  För att majoriteten säger en sak betyder det inte att jag inte har rätt att uttala mig om mina åsikter. Översittare går inte hem hos mig, så du kan fortsätta gnälla på mig, jag kommer ändå inte bry mig om ditt gnäll.  Så, nu vet du det. Nej, men ibland måste man nog inse att man inte fått gehör för sina åsikter...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
05-09-2012, 16:08
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2012, 15:34)  Nej, men ibland måste man nog inse att man inte fått gehör för sina åsikter... Jag förväntar mig inget sådant. Däremot förväntar jag mig av folk att de inte förbjuder andra att ha egna åsikter. Jag hade blivit äcklad av mig själv om jag angrep andras åsikter som de tycker är bra. Låt folk tycka vad de vill!! Man behöver absolut inte hålla med, men att smutskasta och försöka tysta ner andra för man inte tycker lika är bara en vidrig handling imo.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 16:09
|
Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 17:08)  Jag förväntar mig inget sådant. Däremot förväntar jag mig av folk att de inte förbjuder andra att ha egna åsikter. Jag hade blivit äcklad av mig själv om jag angrep andras åsikter som de tycker är bra. Låt folk tycka vad de vill!! Man behöver absolut inte hålla med, men att smutskasta och försöka tysta ner andra för man inte tycker lika är bara en vidrig handling imo. WORD!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 16:14
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539

|
Nu har omröstningen pågått 3 dagar tror jag och långt ifrån alla medlemmar har varit inne på Odla och ens sett den så majoriteten av de som sett den tycker som det står nu. Själv bryr jag mig inte. Jag skrev i underavdelningar OM det ska vara underavdelningar så gav jag några förslag. Jag har följt diskussionerna och har bestämt mig för att hålla med de som menar att detta är ett trädgårdsforum och att dela in småprat i underavdelningar ger signaler om annat när rubbrikerna växer ut.
Men vad majoriteten av medlemmarna tycker vet vi inte efter tre dagar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 17:06
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Krolliljan @ 05-09-2012, 17:14)  Nu har omröstningen pågått 3 dagar tror jag och långt ifrån alla medlemmar har varit inne på Odla och ens sett den så majoriteten av de som sett den tycker som det står nu. Själv bryr jag mig inte. Jag skrev i underavdelningar OM det ska vara underavdelningar så gav jag några förslag. Jag har följt diskussionerna och har bestämt mig för att hålla med de som menar att detta är ett trädgårdsforum och att dela in småprat i underavdelningar ger signaler om annat när rubbrikerna växer ut.
Men vad majoriteten av medlemmarna tycker vet vi inte efter tre dagar. Krolliljan menar du alle medlemmar som aldrig har skrivit ett enda ord här? I många andra fora får man efter ett år en förfrågan om man vill stå kvar. Skriver man då fortfarande ingenting så tas man bort. Här har folk stått kvar i 10 år utan att vara inne på forumet. Menar du dessa? Hortronsylt du kom hit för inte 2 månader sedan och började med att hota folk till höger och vänster med varningar osv. Du skrek och gapade och nu skall du möblera om också, förstår du inte att alla andra tycker illa om det? Men troligen vill du inte förstå det Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2012, 17:28
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2012, 18:06)  Hortronsylt du kom hit för inte 2 månader sedan och började med att hota folk till höger och vänster med varningar osv. Du skrek och gapade och nu skall du möblera om också, förstår du inte att alla andra tycker illa om det? Men troligen vill du inte förstå det
Elisabeth Håller du koll på medlemmarna här,speciellt de nya....oj oj oj så jobbigt det måste bli för dig?!?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|