Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grönsaker som sniglar inte gillar?, - vilka är det hos dig?
          EKLO
          Inlägg 11-09-2012, 19:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Hej,

Jag har själv lyckligtvis inga mördarsniglar i min trädgård (fast det är nog bara en tidsfråga nu, har sett ymniga bestånd någon kilometer bort), men jag har ganska gott om de ljusa, mindre åkersniglarna - och de är också väldigt glupska, minst sagt.

Nu undrar jag om ni andra grönsaksodlare märker om det finns ätbara grödor sniglarna inte gärna ger sig på?

Hos mig märker jag inga snigelangrepp på lök, purjo, rucola, ärter och persilja.

Jag har inte heller haft sniglar på morötterna och palsternackorna, men det tror jag mest beror på att de inte hittat till de landen än.

Mycket snigelangrepp har jag haft på späda bönplantor, vitkål, savoykål, sallat, kronärtskocka och mangold. (av ngn anledning verkar det som om sniglarna hellre gått på ljust gröna sallater och i det längsta lämnat min huvudsallat som är rödfläckig - vet inte om det har med färgen/färgämnet att göra?)

Måttliga angrepp på rödbeta, brysselkål, broccoli, portulak, blomkål, potatis.

Hur är det hos er?

Redigerat av EKLO: 11-09-2012, 19:07

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon