Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mördarsniglar - jag tror jag dör!, Har stora problem med mördarsniglar
          vilseiminegenträ...
          Inlägg 26-09-2012, 08:54
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 77 059

CITAT (Wilmer @ 26-09-2012, 01:30) *
          vi har snigelgiljotiner utplacerade överallt så de ska finnas tillhands. köp billiga spackelspadar, borra o skruva fast på lämpliga käppar eller kör silvertejp, i änden på käppen. sedan stavar du dig fram, hackandes över gräsmattan. har ingen bild, hoppas du begrep... i sommar är rekordet 370 på udner en timme. perfekt att gå med bebisen i babybjörnen, kapa sniglar förena nytta med nytta... man spar ryggen och slipper se dem i ögona när de delas.

Tror jag förstår, vilken grej!!

Men tar du undan de döda sen eller blir de liggande? Har inte förstått vad som e bäst o göra...

Citera
          Wilmer
          Inlägg 26-09-2012, 22:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag låter dem ligga, bättre att de drar till sig fler sniglar lätta att döda i klump SAS. Att de drar till sig sniglar, ja, de gör det men de kommer inte springande från granngården precis så jag använder de som lockbete. De försvinner på något sätt ganska snabbt så det blir inte äckligt. Koltrasten smaskar på dem också!

Skulle fotat i dag men glömde..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          vilseiminegenträ...
          Inlägg 08-10-2012, 09:01
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Wilmer @ 26-09-2012, 23:53) *
          Jag låter dem ligga, bättre att de drar till sig fler sniglar lätta att döda i klump SAS. Att de drar till sig sniglar, ja, de gör det men de kommer inte springande från granngården precis så jag använder de som lockbete. De försvinner på något sätt ganska snabbt så det blir inte äckligt. Koltrasten smaskar på dem också!

Skulle fotat i dag men glömde..

Ah smart!!

Jag man får tänka till för att få bort de små rackarna!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 10-11-2012, 23:21
          Länk hit: #24

Medlem

Bättre sent än aldrig!!! Utlovad bild. Detta är vår sämsta dödare, den är för vinglig och gör ont att hålla i, runda och lite mer stuns i käppen är bättre.

tigertvå.jpg

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Chili Linkan
          Inlägg 11-11-2012, 14:08
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem nr: 75 393

Fäst en bit av en runstav eller liknande längst upp och fäst den som ni fäst spackelspaden. smile.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-11-2012, 01:28
          Länk hit: #26

Medlem

Just denna är för vek, den böjjer sig så man får han en speciell teknik för att lyckas kapa sniglarna sweatingbullets.gif ka-tjing liksom. Min favorit är en gammal stålkäpp av något slag, den har jag satt fast spackeln med silvertejp. Den är perfekt lång för mig och snilgarna kapas snipp snipp.. Annars är rundstav bra, men de får inte vara så veka att det svajjar då kapar man inte sniglarna lika lätt. De ska vara hårda. Men sköna att hålla i, man kapar ju ett par hundra per promenix.. Har någon som blev för kort, det är också urjobbigt. De ska heller inte vara för tunga. Mycket att tänka på tummenupp.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          vilseiminegenträ...
          Inlägg 07-12-2012, 12:45
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Wilmer @ 12-11-2012, 01:28) *
          Just denna är för vek, den böjjer sig så man får han en speciell teknik för att lyckas kapa sniglarna sweatingbullets.gif ka-tjing liksom. Min favorit är en gammal stålkäpp av något slag, den har jag satt fast spackeln med silvertejp. Den är perfekt lång för mig och snilgarna kapas snipp snipp.. Annars är rundstav bra, men de får inte vara så veka att det svajjar då kapar man inte sniglarna lika lätt. De ska vara hårda. Men sköna att hålla i, man kapar ju ett par hundra per promenix.. Har någon som blev för kort, det är också urjobbigt. De ska heller inte vara för tunga. Mycket att tänka på tummenupp.gif

Bra tips! Ska göra oss en ordentlig snigeldödandestav till våren!

Tack,
          Jonas

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina sidor andra sidor (ej trädgård):
          Flugspön , Hagelgevär

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 04:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon