Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kornettblomma, Vill ha mer blad.
          strepp
          Inlägg 18-09-2012, 11:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 8 902

Mina streptocarpusar ger mig blommor men inte så mycket blad.då jag har läst att dessa inte kräver så mycket näring och vill gärna ha trångt om fötterna undrar jag vad gör jag för öka bladmassan.Ska jag iallafall använda ett gödningsmedel med högra kväve än fosfor? En sak till då jag planterar om de står de så fint ibland 1-2 månader sedan slokar det och snabbt dör då jag tar upp jordklumpen ser jag att de gamla rötterna inte gått ut i den nya jorden,hur gör jag så att det får fäste i den nya jorden,kan jag ha blandat ut jorden för mycket perlite o lecakulor?
          Sista frågan ,vi är några som odlar streppar och alla odlar vi inte lika,någon vattnar varje dag i stora 50 tals krukor ca 10-12 cm,någon av oss vattnar 4-5 dag underifrån i små krukor ca 5-6 cm,den som vattnar varje dag lyckas bäst har ett fönster helt översållat med blommor med vi andra får mycket mindre med blommor ,skulle vi göra som våra 2 andra kompisar dör våra direkt.Vilket är det bästa egentligen?Hoppas på svar denna gång..

--------------------
          Strepp önskar dig en bra dag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 11:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon