Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Expert klonkar?
          Ugglemormor
          Inlägg 19-09-2012, 10:32
          Länk hit: #21

Gäster

gnon49,

Jag håller med dig, men då enbart de som funnits länge och sitter tryggt och är mån om kunderna...... :tummenupp
          Ofta hade de specialservice och tog sitt ansvar och det fanns många som hade trogna kunder vilka beställde spec. musik och det ordnades åt kunden. Allt detta saknar man nu, de stora bryr sig inte så och personalen kan ha mycket små kunskaper om vad de säljer.. det blir svårt för den som är osäkre att välja.
          De som har bättre kunskaper är i högre situation än den vanlige säljaren.......

Under åren har det poppat upp olika firmor i den branchen med dålig ekonomi, det var surt att rätta till deras fel, om man nu fick tag i dem......

Citera
          Gita
          Inlägg 20-09-2012, 07:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 18-09-2012, 18:17) *
          Mediamarkt kör sitt race. De har en enorm, internationell kedja bakom sig och kan dumpa priserna på svenska marknaden till alla konkurrenter kursat. Sedan, när de är ensamma herrar på täppan, så kommer nog priserna att stiga till de tjänat tillbaka de pengar de förlorat under etableringen...

Såg ni Mediamarkts helsidesannons i dagens morgontidningar? Snabbt och smart jobbat!
          Gita

CITAT (pejori @ 18-09-2012, 18:48) *
          Här är det NetonNet som gäller i första hand och Elgiganten i andra hand.
          Expert har/hade inte en chans mot dom stora kedjorna som kan pressa priserna.
          Mediamart är inte någon affär jag går till.

Varför inte Mediamarkt? Bästa priserna och bredaste utbudet, ju!
          Gita

Citera
          Alba
          Inlägg 20-09-2012, 08:57
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (pejori @ 18-09-2012, 18:48) *
          Här är det NetonNet som gäller i första hand och Elgiganten i andra hand.
          Expert har/hade inte en chans mot dom stora kedjorna som kan pressa priserna.
          Mediamart är inte någon affär jag går till.

Expert hade ju så att om man hittade ett billigare pris hos en konkurrent så fick man det priset även hos Expert.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-09-2012, 09:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vår kyl/fryskombination gick sönder för drygt ett år sedan. Och så klart när det var varmt......

Jag började ringa runt var vi kunde få denna storleken vi behövde. Åkte till Mediamarkt, tänkte att köpa en Miele men den fanns inte i lagret. Att ta reda på om den fanns i den andra affären, ja det gick inte för sig.

Så gick vi till elgiganten och dom hade en i passande storlek i lagret så vi handlade där.

Hos Netonnet handlar vi aldrig. Var där när jag ville ha en ny kamera. Men kan jag inte känner hur den ligger i handen utan bara kan titta på en kartong då handlar inte jag.

Elisabeth

Citera
          pejori
          Inlägg 20-09-2012, 11:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gita @ 20-09-2012, 08:27) *
          Såg ni Mediamarkts helsidesannons i dagens morgontidningar? Snabbt och smart jobbat!
          Gita

Varför inte Mediamarkt? Bästa priserna och bredaste utbudet, ju!
          Gita

Tycker nog när jag kollar priser, att NetonNet och Elgiganten är billigare än Mediamarkt .
          Tillsammans täcker dom upp det jag söker när det gäller utbud.

CITAT (Alba @ 20-09-2012, 09:57) *
          Expert hade ju så att om man hittade ett billigare pris hos en konkurrent så fick man det priset även hos Expert.

Är inte mycket för, att åka runt.
          Hittar jag varan billigt i en butik, köper jag den där.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 23:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon